Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 16:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 44
Paikkakunta: Joensuu
Oon tässä jo jonkin aikaa katellu josko vastaan tulis vastustamaton yksilö BX16GTi kulkinetta, vaan nyt kaikille ko. kulkupelin joskus omistaneille tai moisella edelleen liikkuville kysymystulvaa:
-Kertokaapa mitkä on ne pahimmat ongelmakohdat, mitä tuommoisessa voipi tulla vastaan ?
-Onko elektrisite' a'la France eli toimii sateella, muttei kuivana ? tai onko ollut ongelmavappaa ?
-Jousituksessa jotain erikoista ? Tai korissa ?
-Onko tuossa moottorissa jotain erityisesti huomioitavaa ? tai Ruiskun toiminnassa ??
-Millaisia kulutuslukemia olette vuosien varrella saaneet aikaan ja kulkeehan tuo 98E:lläkin, uus e10 alkohooli ei kait näihin ennee käy :P

Vai pitäiskö antaa olla ?? Meinaan jos huoletonta kulkinetta kaipailis....



menneet
    BX 1.4 TR -85, BX 1.6 TRS -86, BX 1.4i TR -90, Xantia 1.8i 16V -96, ZX 1.4i -97
ajossa: Pögöö306

-Heavy metal on pelastanut monet Jeesukselta ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 17:11 

Viestit: 161
Paikkakunta: Jönköping
Ajelin tuollaisella vuosina 95-95. Kunnossa ollessaan hieno auto ajaa ja pieniruokainen. Ongelmia taisi olla vetoakselin nivelissä ja palloissa. Öljyä alkoi kuluttamaan jostain syystä, oisko ollut venttiilivarren kumit. Yksi parhaita citikoita ajettavuudeltaa, johtuisko kohtuullisesta omapainosta vai mistä. Moottori yllättävän mukava 1.6 litraiseksi. Sähköjen kanssa ei ollut ongelmia, mutta auto oli reilun satkun ajettu. Saattaa tietenkin olla että aika kultaa muistot.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 17:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ja pöh. sähköt omavat ihan perinteiset ongelmat samoin kuin nuo vetaritkin. jos niitä nyt oikein ongelmaksi voi sanoa . helppoja hoitaa.
mutta sitten tuo moottorin ruisku vaikuttaa jotenkin hätäisesti väsätyltä ( a la Bosch ) . moottorin mekaniikka on perinteistä beksiä muilta osiltaan. varustelutaso on hienoa TRS laatua. parhaimmillaan sähköisellä kattoluukulla lisättynä.
ite tykkäsin kaikesta muuta ,mutta en siitä väkisin väsätystä ruiskusta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 18:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 44
Paikkakunta: Joensuu
Onkos siinä possin ruiskusa mitä ihimeellistä sitten ?

Meinaan, onko jotenkin herkkä vikaantumaan ? ja jos niin mistä ? vai mikä siinä antaa pikaväsäyksen makua ??



menneet
    BX 1.4 TR -85, BX 1.6 TRS -86, BX 1.4i TR -90, Xantia 1.8i 16V -96, ZX 1.4i -97
ajossa: Pögöö306

-Heavy metal on pelastanut monet Jeesukselta ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 19:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
en tidä vikaantumiseta ,mutta säädöt ei tahdo säilyä. suurin ongelma johon oon törmännyt on tyhjäkäynnin vaeltelu ja erityisesti jos kulunut pumppu kuormittaa sitä. heiluu 500-1200 välillä mieluusti ja on vaikea saada käymään asiallisesti. muutenkaan se ei suostu pyörimään tyhjäkäyntiä oikealla nopeudella 850-950 varvia/min vaan yleensä on rukattava 1100 kierrokselle.seos säädöt ei auta kuin hetkellisesti.
kai sen olis saanu ajan kanssa toimimaankin jotenkin. mutta muuten vehje on ihan ok. ja jos joskus remontteraa tuommosta niin vaihtaa suosiolla se moottorin malliin D2A ja ymppää sen ruiskun siihen. huomaa kyllä eron. ja unohtakaa suosiolla moottori D6A
se on esisarjan vingutin ennen 16v mallia mutta kasiventtilisenä. ja typerällä Bosch LE3 Jetronic systeemillä-.
vasta Motronic sai moottorit käymään kunnolla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 19:48 

Viestit: 208
Kierrä 16 GTI kaukaa. Oli meillä 10-vuotta. Pieniruokainen se oli ja pakkasella hyvä lähtemään käymään, mutta ne ovatkin ainoat hyvät ominaisuudet. On ehdottomasti yksi huonoimpia kautta aikojen tehtyjä Sitikoita. Se ruisku/sytty-yhdistelmä ei toimi nätisti millään rahalla. Nykii ja pätkii, huohotin jäätyy, jättää tielle, nykii ja pätkii, vääntöä ja voimaa ei ole, kuin vähän ja sekin kaasu pohjassa vinguttamalla. 16 GTI on kyllä se malli, jonka vilpittömästi toivon häviävän sukupuuttoon. En jää kaipaamaan!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 19:52 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Kaksi 1.6 GTi.tä ollut ei ongelmia ruiskun kanssa tyhjänkäynnit kohdallaan,mutta eikös nokan kuluminen oliko kolmos pyttyn voitelu ongelma.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 20:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
16 GTi:stä ei suoraan ole kokemusta, mutta mitä noilla bekseillä on muuten tullut ajettua ja moisia omistettua, niin kyllä se vaan 1.9:n sinne muovin alle tarvitsee...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 20:45 

Viestit: 2699
huoltomies kirjoitti:
Kierrä 16 GTI kaukaa. Oli meillä 10-vuotta. Pieniruokainen se oli ja pakkasella hyvä lähtemään käymään, mutta ne ovatkin ainoat hyvät ominaisuudet. On ehdottomasti yksi huonoimpia kautta aikojen tehtyjä Sitikoita. Se ruisku/sytty-yhdistelmä ei toimi nätisti millään rahalla. Nykii ja pätkii, huohotin jäätyy, jättää tielle, nykii ja pätkii, vääntöä ja voimaa ei ole, kuin vähän ja sekin kaasu pohjassa vinguttamalla. 16 GTI on kyllä se malli, jonka vilpittömästi toivon häviävän sukupuuttoon. En jää kaipaamaan!


BX:stä on jonkin verran kokemusta, 16 GTI:stä ei paljoakaan. Mutta enempää en kyllä kaipaakaan sitä sorttia. Kyllä 'huoltomies' tuossa sen oleellisimman 16 GTI:stä kertookin. Monesta suusta olen samansuuntaista matkanvarrella kuullut. Lisäisin tuohon, että niistä GTI:n penkeistä en tykkää lain. Kovat kuin mitkä. Siksi 'koken' kerronta TRS-laadusta ei kyllä siinä kohtaa täsmää - minusta. Mutta tiedän, että moni niitä haalii jopa TRS:äänkin ja niistä tykkää. Tuossa on yksi 1,9 Break meillä ajossa ja siinä on ne kovat lituskat. Juuri olen niitä vaihtamassa mukavampiin.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 20:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Yksi 16Gti oli jonkun aikaa, ja noi kyseiset säädöt oli ihan metässä menovettä meni vaikka kuinka ja tyhjäkäynti ongelmaa. Oli tilapäis ratkaisu aikoinaan ja laitoin kiertoon.
19Gti on ehdottomasti parempi ratkaisu niinkuin moni on sanonut. Siitä jäikin paljon parempi mieli ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 21:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
HOTHeaDFIN1 kirjoitti:
19Gti on ehdottomasti parempi ratkaisu niinkuin moni on sanonut.
Siinä onkin paras moottori kaikista BX:ssä olleista ottomoottoreista. Ja ne hyvät GTi-penkitkin, nam.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 21:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
16 GTI:llä ajelin pari vuotta ja ihan hyvät muistot jäi.

Itsellä oli myös tyhjäkäynnin kanssa ongelmia, vaihtelin lisäilmaluisteja ja fiksailin ilmamäärämittareita, mutta lopulta kaikki korjaantuikin imusarjan tiivisteen vaihdolla. Sen jälkeen ei nykinyt yhtään ja toimi muutenkin tosi kivasti. Vaikka kyllähän tuo Jetronic aika karkeatoiminen on aina, polttoaineen syötön katkaisut ja kytkemiset tosiaan tuntee jos moottorin tukikumeissa vähääkään väljää... Kone on alakierroksilla tosi laiska, mutta kyllä se ylävireisyys oli ihan mukavaa kun paineli mutkateitä pienillä vaihteilla.

Talviautona mahtava, ajotuntuma parempi kuin Xantiassa, hönkii paukkupakkasillakin lämmintä ennen kuin lasit saa skrapattua, kulkee vielä ainakin 25cm umpihangessa ongelmitta. Jousitus mielestäni toimii Xantiata paremmin, eikä sen kanssa muutenkaan ollut ongelmaa kun ne pitkät putket oli jo edellinen omistaja vaihtanut. Toisen etutolpan putki ja ohjaustehostimen putki taisivat mennä.
Ainoat sähköviat mihin törmäsin olivat hapettuneet etuvalon polttimon kannan liittimet (vaihdettu releytyksessä) ja penkinlämmittimet eivät toimineet.
Huohotinkin jäätyi kerran, mutta ei se mikään ongelmallinen ole jos keulan tukkii. Itse laitoin myös solueristettä letkujen ympärille niiden putsauksen yhteydessä. Tämän jälkeen en saanut enää jäätymään.

1.9 on varmasti koneena parempi, mutta ei tämäkään mikään mahdoton elinkumppani ole.



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 22:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
HOTHeaDFIN1 kirjoitti:
19Gti on ehdottomasti parempi ratkaisu niinkuin moni on sanonut. Siitä jäikin paljon parempi mieli ;)


Kyllä se 16 ihan hyvä on, kunhan se on venttiileiden määrä :geek:

Jos harraste-GTi:n haluaa niin Ahvenanmaahan on noita 16 Valveja pullollaan :D
Vieläköhän tämä on myynnissä:
http://www.citroenakuten.com/viewtopic.php?f=50&t=46126



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 22:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Teuski kirjoitti:
HOTHeaDFIN1 kirjoitti:
19Gti on ehdottomasti parempi ratkaisu niinkuin moni on sanonut. Siitä jäikin paljon parempi mieli ;)


Kyllä se 16 ihan hyvä on, kunhan se on venttiileiden määrä :geek:



Niinpä, mutta eikös se olekin jo ihan uusi asia..... :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 22:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Teuski kirjoitti:
Kyllä se 16 ihan hyvä on, kunhan se on venttiileiden määrä :geek:
Jos harraste-GTi:n haluaa niin Ahvenanmaahan on noita 16 Valveja pullollaan :D
16 valve on 16 valve, 19 GTi on 19 GTi. Noista jälkimmäisessä (19 GTi) on paljon miellyttävämpi moottori kuljettajan kannalta. Remontoijan kannalta en osaa sanoa, ainakin ei-GTi 19:n pata on varsin varman oloinen tekele.

Liikaventtiilisellä kyllä pääsee pienemmilllä polttoainekustannuksilla, eli on sellainen köyhän miehen vaihtoehto. Paljon kivempi tuollaisella 19 GTi:llä on kuitenkin ajella.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 09.11.2010 23:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
omien kokemuksien perusteella ehdottomasti 1.9gti jos sekään ei ole kovinkaan rivakka peli niin mitähän se 1.6 sitten on.
Monethan moittivat tuota 1.6gti.n tekniikkaa



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 10.11.2010 09:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 221
Paikkakunta: Kajjaani
Noo omakohtaisilla kokemuksilla voin kertoa että 16Gti jätti vain kerran tielle ja silloikin vika oli käyttäjässä, oli laturin hiilet loppu. Ja toinen sähköihin liittyvä vika/ominaisuus oli oviin menevien johtojen katkeilu, mitä tulee itse moottoriin niin kovinkkaan suurta eroa ei ole verrattaessa 19Gti pataan ero tulee vasta motari nopeuksissa 19 ei tarvitse niin kauheasti käskeä. Toiseksi paras sitikka mitä olen omistanut, parashan on tuo nykyinen Xm :lol:
Niin missähän lienee tuo OSK-155


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kertokaa viisaat BX16GTi:stä
ViestiLähetetty: 10.11.2010 10:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Helsingissä, leimattu viimeksi '07 poistettu liikenteestä. tiedä meneekö osiksi vai onko joku harrastaja vielä korjaamassa :?:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron