|
Kirjoittaja |
Viesti |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 29.10.2010 18:24 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Niitä tässä nyt on alettu vaihtamaan. Kumpi on helpompi asentaa , alkuperäinen vai metritavarasta? Hintaero? Onko tarkat pituudet tiedossa, kun aion vaihtaa yksi kerrallaan, enkä viitsisi niitä mittailla? 
|
|
|
|
 |
nuorju
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 29.10.2010 18:41 |
|
mitä pitkiä putkia tarkoitat siis mistä - minne minulla on tarkat mitat bx hydrauli ja jarruputkille ,itse olen vaihtanut metritavarasta ja ei välttämättä jus oikean pituisena riippuu linjauksesta.putket missä joustokierukka olen vääntänyt pullon ympärille tulee vähän isompi halkaisia ja vähemmän kierroksia muttei mitään käytännön merkitystä.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 29.10.2010 19:02 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
nuorju kirjoitti: putket missä joustokierukka olen vääntänyt pullon ympärille tulee vähän isompi halkaisia ja vähemmän kierroksia muttei mitään käytännön merkitystä. Alkuperäisyyttä tavoitellessa pitääkin asennuskaljat valita niin, että pullon avulla saa sopivaa kierukkaa aikaiseksi  Mites Alkon ranskalaisten oluiden valikoima...?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 29.10.2010 19:12 |
Viestit: 1128
|
Mitat löytyy varaosakirjasta. Juuri vaihdoin 16Valveen. On absillinen vehje, joten esim Motonetin putkista kävi vain osa. ABS putki oli alkuperäinen muotoon väännetty teräsputki, muut kiepillä ja nikkeli-kupariputkea. Helppo ne sinne silti oli väännellä. Yhden putken jouduin laittamaan pidemmästä (370 cm versus 340 cm). Tein sinne sellaisen kierukan ylimääräisestä putkesta. Åttå drinkero voisi olla halkaisjaltaan sopiva niiden tekoon.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 29.10.2010 22:03 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
avbx kirjoitti: Åttå drinkero Fyi fan! En saanut ekaa maistiaista edes alas, ennemmin lisää mittaa putkeen ja A24 amber tulkiksi 
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 29.10.2010 23:35 |
Viestit: 1128
|
Ei sitä tarvitse juoda. Käyttää mallineena ja tunkee sen sitten vaikka pakoputkeen 
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 30.10.2010 22:55 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 noooo onhan sitä tavaraa metrikaupalla mutta mites teette sen klunssin siihen putken päähän ? vai onko multa mennyt ohi tieto kalusta. ite käytin aikoinaan ihan valmiita tarvikeputkia ja aina onnistui.
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 31.10.2010 00:16 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Kyllähän sen putkityökalun tekijä löytyy, mutta täytyy vaan olla ihan oikeat piirustukset. Ammattimiehen ei kannata sorvia ohjelmoida jokaisen insinöörin piirustusten mukaan. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 31.10.2010 17:07 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
sahtivaari kirjoitti: Ammattimiehen ei kannata sorvia ohjelmoida jokaisen insinöörin piirustusten mukaan.  Ja tämä pitää paikkansa. Meikäläisen tekemillä piirustuksilla saisi varmaan vain sorvin solmuun (automaatioinsinööri), tosin kerran ainakin on tullut konepajalle väännettyä äkkiä CAD:illä piirustukset sorvausta varten ja sillä kertaa tuli ainakin juuri toivottua tavaraa 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 31.10.2010 17:33 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
Sain vihdoin aikaiseksi ottaa työn alle kuukauden päivät hydevuodon takia seisseen Vanin. Vuotopaikaksi paljastui turvaventtiilin pimeältä puolelta ylös jarruventtiilille lähtevä putki. Sen verran tiukassa oli juntturi, että ei auttanut kuin pistää putki sivuleikkureilla juuresta poikki. Venttiilin näkyvällä puolella olevat, paineenvaraajalle ja takajousitukselle menevien putkien juntturit ovat sen verran hyvin hollilla, että sain ne Knipexeillä irti, mutta se kaikkein vihoviimeisin eli etujousitukselle menevän putken juntturi ei lähtenyt auki millään. Pakko oli pistää sekin putki poikki, että sai venttiilin irti ja ruustukkiin. Jarruventtiilille menevän putken tilalle oli helppo tehdä metritavarasta uusi, mutta etukorkeudensäätäjälle menevän putken korkeudensäätäjään liittyvä juntturi on niin ikävässä paikassa, että päädyin vetämään putken keskeltä poikki ja tekemään jatkon auton alla. Helposti kävi tuolla työkalujäljitelmällä, eikä aikaa mennyt monta minuuttia ahtaasta paikasta ja huonosta asennosta huolimatta. Nyt on taas kaikki Beksät jaloillaan.
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 31.10.2010 17:37 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 NO NO nyt näyttää oikealta kalulta ja lopputulokselta. hyvä ! 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 01.11.2010 14:55 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
kokemjne kirjoitti: :o noooo onhan sitä tavaraa metrikaupalla mutta mites teette sen klunssin siihen putken päähän ? vai onko multa mennyt ohi tieto kalusta. Kalujahan saa vaikka heti, jos on valmis maksamaan. Oakes "Universal light flaring tool" näyttää briteissä maksavan vakioleuoilla £ 105 ja citikan leuat siihen päälle 3,5 mm £40,0, 4,5 mm £47,5 ja 6,4 mm £65,5. Halvemmallakin varmasti löytyy, mutta noita google tarjosi ensimmäiseksi.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 01.11.2010 19:20 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
kyllä minä tiesin ,että vehkeitä on saatavana ,mutta hinnakkaita ovat joten putkia pitää tehdä enemmän kuin omiin vehkeisiin.
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 01.11.2010 19:34 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
Tuon minun rimpulan osat maksoivat vajaat kaksi euroa (pala romurautaa Tattarisuolta ja pätkä jenkatankoa, kaksi M6 ruuvia ja M16 mutteri Tarjoustalosta), ja muutaman tunnin askartelun vannesahan & poran kanssa. Äkkiä säästää tekoajan ja -vaivan, kun ei tarvi jokaisen putkiremontin takia lähteä varaosakauppaan (puhumattakaan mahdollisuudesta korjata putki tien päällä, kerran jo kuluneen vuoden aikana tarvittu).
Omaan tarpeeseen kun harvakseltaan putkia tekee, ei työkalun materiaalienkaan tarvitse olla tavan patarautaa kummempia. Ammattivehkeet sitten erikseen, jos semmoisille on tarvetta.
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 01.11.2010 20:50 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
no tuota sinun tekelettäshän minä kehuin. tommoset vaan kaikille putkiremontin tekijöille kaluksi
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Bexin pitkät putket. Lähetetty: 01.11.2010 21:01 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Veikkaisin, että ostajia löytyy paljonkin, vaikka rupeaisit sarjatyönä tekemään 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
|