Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Moottorin maadoitus http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=6366 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | HessuV [ 04.11.2010 22:31 ] |
Viestin otsikko: | Moottorin maadoitus |
Startti saa hiukan kehnosti sähköä, vaikka akku etc. on testattu ja käynnistysmoottori on vaihdettu. Mittarilla (rekisteröivä Fluke 123) akun navoista jännite laskee 12.5V -> 11V käynnistettäessä. Moottorista mitattuna sama jännite rojahtaa ->n.7.5V. Lisäksi latausjännite on akusta mitattuna n.13.7V ja moottorista n.14.5V eli maadoituksen sarjavastuksessa löytyy ihan kohtuullisesti. Laskennallisesti ylläolevasta laskettuna vastus on jotain 0.0x kun sen pitäisi olla 0.00x. Joten siitäpä kysymys, missä ihmeessä on moottorin maadoitus? En oikein löydä paikkaa ja käsikirjassa ei kerrota (Alfamer). Kävin kylläkin tänään Biltemasta hakemassa 6mm2 johtoa ja 25mm2 kaapelikenkiä. Aion liittää 4x6mm2 käynnistysmoottorin ja maadoituspisteen välille. Eiköhän tehoa.. |
Kirjoittaja: | Oldis [ 04.11.2010 22:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottorin maadoitus |
kerro edes auton merkki ja malli. |
Kirjoittaja: | HessuV [ 04.11.2010 22:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottorin maadoitus |
Voihan... Unohtui; on Xantia 2.0 16v |
Kirjoittaja: | svc [ 04.11.2010 23:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottorin maadoitus |
HessuV kirjoitti: Joten siitäpä kysymys, missä ihmeessä on moottorin maadoitus? En oikein löydä paikkaa ja käsikirjassa ei kerrota (Alfamer). Yksi maadoituspiste on vaihteiston päällä. Näkyy paremmin, kun irrottaa ilmansuodattimen.
|
Kirjoittaja: | laakeri [ 05.11.2010 09:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottorin maadoitus |
Vikaahan voi löytyä sitten maadoitusköyden ja sen vaihteiston puolen kiinnityksen lisäksi myös akunkengän ympäristöstä. Suoraanhan tuo taitaa akunkengälle mennä sieltä, jos en ihan väärin muista. Muutenhan konehuoneen maadoitukset on Xantiassa aika lailla koottu vasemman ajovalon taakse. Uusikoppaisessa ovat yhdessä "kiskossa"=levyssä akun vieressä pystyssä. Vanhakoppaisessa taisi olla akun edessä joku hässäkkä? |
Kirjoittaja: | ealab [ 05.11.2010 09:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottorin maadoitus |
Luepa tuo seuraava juttu! |
Kirjoittaja: | laakeri [ 05.11.2010 09:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottorin maadoitus |
ealab kirjoitti: Luepa tuo seuraava juttu! Mikähän se "seuraava" mahtaa olla? ![]() |
Kirjoittaja: | niko [ 05.11.2010 09:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottorin maadoitus |
laakeri kirjoitti: Mikähän se "seuraava" mahtaa olla? ![]() Se seuraavahan oli sun vastaus ![]() Ealab viitannee Xantian käynnistysongelmiin. Nykytekniikka on moniumutkaista ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 05.11.2010 19:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottorin maadoitus |
mahtaisko sulta löytyä asiallisia starttikaapeleita ? ei tarvita apuakkua vaan ihan peruslogiikkaa kun löytyy noikin hieno mittari. ehdotus: niissä kaapeleissa on yleensä isot hauenleuat molemmissa päissä ja vielä kun käyttää molempia ( punaista ja mustaa ) rinnakkain laittamalla toisen pään hauenleuat akun miinus napaan ( yleensä ei mahdu kuin yksi joten sen toisen leuan voi napsasta kiinni siihen leukaan joka mahtu siihen miinukseen.) sitten toisessa päässä olevat voi kiinittää moottorin METALLIOSIIN jonnekkin. ja sitten vaan avainta kääntämään . jos pyörittää iloisesti ,niin korjailemaan niitä maadoituksia. jos ei pyöritä iloisesti ,niin sitten taas esittämään lisäkysymyksiä. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |