Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: päästöhärö
ViestiLähetetty: 12.11.2010 00:11 

Viestit: 21
Eli konttorilta tuli ajokielto koska xantian päästöt on tsernobylin luokkaa. lähtee myös lämpimänä huonosti käyntiin kylmällä säällä. onko todennäköisin syy lamda-anturi? Viime vuonna päästöt erit. hyvät.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: päästöhärö
ViestiLähetetty: 12.11.2010 01:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Mitäs ne päästöt sitten oli?
Jos pelkkä lambda on paskana, niin ei siitä vielä tarraa pitäis lasiin saada? Koskas sytytysvermeet yleensäkin on vaihdettu, eli tulpat ja mahd. johdot (et kertonut xantun mallia)? Virranjakajaahan noissa ei olekaan.. Onko jako kohdallaan (koska vaihdettu hihna, katsastusten välissä?)?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: päästöhärö
ViestiLähetetty: 12.11.2010 06:01 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Asiaton vastaus mutta miksi ette käy pakokauhu testissä muualla ennen katastukseen menoa useasti halvempaa eikä tuu ajokieltoa jos päästöt on hulppeat.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: päästöhärö
ViestiLähetetty: 12.11.2010 08:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
hurmevuori kirjoitti:
Eli konttorilta tuli ajokielto koska xantian päästöt on tsernobylin luokkaa. lähtee myös lämpimänä huonosti käyntiin kylmällä säällä. onko todennäköisin syy lamda-anturi? Viime vuonna päästöt erit. hyvät.
Lambda-säätö tuskin on käynnistyksen aikana käytössä sentään? Eiköhän silloin vain ohjata säädön sijasta. Olisi kyllä kiva tietää, että mitä ne päästöt sitten ovat ja minkälaisessa Xantiassa (esim. väriä ei tarvitse kertoa, mutta moottorin nyt jos edes saisi tietää), mutta tarkastukseen ainakin sytytysvehkeet ja lämpöanturit, ne kun on nopea katsoa. Tuo huono käynnistyminen on myös siis tullut viimeisen vuoden aikana, eikä mitään muita oireita ole?
kaselin kirjoitti:
Asiaton vastaus mutta miksi ette käy pakokauhu testissä muualla ennen katastukseen menoa useasti halvempaa eikä tuu ajokieltoa jos päästöt on hulppeat.
Paljon on nopeampaa ja helpompaa käydä työmatkalla vain yhdessä paikassa näyttämässä kuljinta. Ajokielto päästöjen takia on aika harvinaista, yleensä tulee vasta sellaisessa tilanteessa, kun ongelma näkyy myös kulutuksessa... mutta näköjään taas on asiaan tullut poikkeus kyllä... :|



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: päästöhärö
ViestiLähetetty: 12.11.2010 09:00 

Viestit: 21
laakeri kirjoitti:
hurmevuori kirjoitti:
Eli konttorilta tuli ajokielto koska xantian päästöt on tsernobylin luokkaa. lähtee myös lämpimänä huonosti käyntiin kylmällä säällä. onko todennäköisin syy lamda-anturi? Viime vuonna päästöt erit. hyvät.
Lambda-säätö tuskin on käynnistyksen aikana käytössä sentään? Eiköhän silloin vain ohjata säädön sijasta. Olisi kyllä kiva tietää, että mitä ne päästöt sitten ovat ja minkälaisessa Xantiassa (esim. väriä ei tarvitse kertoa, mutta moottorin nyt jos edes saisi tietää), mutta tarkastukseen ainakin sytytysvehkeet ja lämpöanturit, ne kun on nopea katsoa. Tuo huono käynnistyminen on myös siis tullut viimeisen vuoden aikana, eikä mitään muita oireita ole?
kaselin kirjoitti:
Asiaton vastaus mutta miksi ette käy pakokauhu testissä muualla ennen katastukseen menoa useasti halvempaa eikä tuu ajokieltoa jos päästöt on hulppeat.
Paljon on nopeampaa ja helpompaa käydä työmatkalla vain yhdessä paikassa näyttämässä kuljinta. Ajokielto päästöjen takia on aika harvinaista, yleensä tulee vasta sellaisessa tilanteessa, kun ongelma näkyy myös kulutuksessa... mutta näköjään taas on asiaan tullut poikkeus kyllä... :|

Mylly on 270tkm ajettu 2,0i 8v -95. Koneelle ei ole tehty mitään katsastusten välillä (paitsi öljyt ja suodatin) enkä ole kulutuksessa ja tehossa huomannu mitään muutoksia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: päästöhärö
ViestiLähetetty: 12.11.2010 09:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
hurmevuori kirjoitti:
Mylly on 270tkm ajettu 2,0i 8v -95. Koneelle ei ole tehty mitään katsastusten välillä (paitsi öljyt ja suodatin) enkä ole kulutuksessa ja tehossa huomannu mitään muutoksia.
Tuo kylmällä säällä lämpimänä huonosti käyntiin lähteminen on kuitenkin tullut nyt viimeisen vuoden aikana vai?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: päästöhärö
ViestiLähetetty: 12.11.2010 22:31 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Ei mun ainakan kannata maksaa konttorilla tupla hintaa päästömittauksista ja jos on häikkää saa samalla korjattua /korjautettua romunsa kaikki tavallaan eikä tuu ajokieltoa. :mrgreen:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron