Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
XM takajousisylinteri; kokoojapussi ja paluuputki http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=6593 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Joensuu XM [ 25.11.2010 20:46 ] |
Viestin otsikko: | XM takajousisylinteri; kokoojapussi ja paluuputki |
Tervehdys kaikille Ongelma: XM 2,0 vm. -95 / takajousisylinterin kokoojapussi ja siitä lähtevä paluuputki Tämä sama ongelma on esiintynyt jo kahtena edellisenä talvena. Pakkasten tullessa saapuu myös oikeanpuolen takajousisylinterin kokoojapussiin vuoto. Ongelma on paikallistunut pussin ja muovisen ohivuoden paluuputken liitokseen (tulikohan oikeat termit ![]() mutta => oletteko törmänneet samanlaiseen ongelmaan ja milläs olette ratkaisseet ongelman ? Itse kokoojapussi vaikuttaa ihan ehjältä päällisinpuolin ja suotta sitä en kehtais vaihtamaan alkaa jos ongelma ratkeaisi jotenkin toisin. Kuinkas hankala tuo pussukka on vaihtaa jos meinaa sillä ongelman ratkaista ?? Eli teenkö itse vai vienkö ammattilaiselle ![]() -hannu- |
Kirjoittaja: | Rychnowo [ 25.11.2010 21:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM takajousisylinteri; kokoojapussi ja paluuputki |
Tälläisen ei-ammattilaisen kommentti... -korjataankohan tässä nyt syytä vai seurausta? Tuonne kokoojapussiin ei taida juurikaan LHM:ää kertyä ellei se sylinteri vuoda ulospäin normaalia hikoilua enemmän. Ei ainakaan omakohtaisia kokemuksia muuten kuin että, ne kokoojapussit ovat olleet suht kuivia sisältä. |
Kirjoittaja: | Joensuu XM [ 10.01.2011 19:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM takajousisylinteri; kokoojapussi ja paluuputki |
Morjens Ostin takuuhuolletun jousisylinterin Sitroselta ja meinasin ekana itse sitä vaihtaa. No laiskuus (ja epävarmuus) iski joten vaihdatin sen tänään autokorjaamolla joka ei sitikoita pelkää. Varsinainen vaihto onnistui hyvin (joutuivat hieman lämmittelemään paikkoja että suostuivat aukeamaan) eli ei vuoda enää peräpää ja eikä reviirejä merkkaile. Mutta korjaamolta kotia ajellessa ihmettelin että ompas tavallista isommat nimismiehen kiharat kaduilla kun tuntui takapää mahdottoman kovalta. Syykin selvisi pihassa eli tämä vaihdettu oikea takakulma oli kivikova. Se on hetken pehmeässä tilassa eli kun auton sammuttaa niin takakulma pysyy pehmeänä mutta kun vajaan minuutin päästä kuuluu se perinteinen magneettiventtiilin naksaus takapäästä niin oikea takakulma muuttuu jäykäksi. Muut kulmat ovat normaalit. Ennenkuin huomenna tuohtuneen ![]() ![]() -hannu- |
Kirjoittaja: | laakeri [ 10.01.2011 20:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM takajousisylinteri; kokoojapussi ja paluuputki |
Joensuu XM kirjoitti: Se on hetken pehmeässä tilassa eli kun auton sammuttaa niin takakulma pysyy pehmeänä mutta kun vajaan minuutin päästä kuuluu se perinteinen magneettiventtiilin naksaus takapäästä niin oikea takakulma muuttuu jäykäksi. Muut kulmat ovat normaalit. Joustaa siis pelkästään keskipallolla? Kuinkahan paljon jousipalloa pitää kuumentaa, että kalvon saa puhkeamaan? Pallovikahan tuo voisi olla nimittäin...
Ennenkuin huomenna tuohtuneen ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Joensuu XM [ 20.01.2011 20:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM takajousisylinteri; kokoojapussi ja paluuputki |
Hou Vaihdoin uudet kuulat taakse ja asia korjautui. Jousisylinterin vaihtanut taho oli sitä mieltä että ei hyö kuulaa kauheasti kuumentaneet. Epäili että josko rikkonainen kuula olisi rikkonut sen takajousisylinterin tiivisteet ![]() No joka tapauksessa ei vuoda jousisylinteri enää ja eikä ole kova perä. -hannu- |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |