|
Kirjoittaja |
Viesti |
xantti
|
Viestin otsikko: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 26.11.2010 15:23 |
Viestit: 106
|
Ostin Helsingin Laakerista tarvikekytkimen ,joka kesti 70000KM kuljettaja kuormituksella .Kytkimen napapyörän hammastus petti,napa pyöri tyhjää
Valeo Luk QH , mikä merkki on kestävin
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 26.11.2010 16:07 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Mikähän sen originaalin osan merkki mahtaa olla... omassa se on kestänyt jo 210tkm, ja joillakin jopa 300tkm.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
xantti
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 26.11.2010 16:25 |
Viestit: 106
|
Valeo-Kytkin ,En osta tarvikekytkintä enää
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 26.11.2010 16:29 |
Viestit: 327
|
Xantia 1.9 tdsl kytkin kesti 300 000 ja autolla oli ajetta ka. 50 000 km/v. Tuohon ostin alkuperäisen kytkimen ja sillä ajoin 180 000 km.
Nykyisellä 2.0 hdi Xantialla on ajettu 240 000 km ja kytkin ei osoita hajoamisen merkkejä. Tällä Xantialla on ajettu ka 20 000 km/v eli voisin kuvitella kilometrien olevan pääasiassa kaupunkiajoa joka kuluttaa autoa ihan eritavalla kuin maantieajo.
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 26.11.2010 16:38 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 26.11.2010 16:52 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Tarvike osissakin on Italialaisia halpoja Saksalaisia vähän kalliimpia.. 
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 26.11.2010 18:51 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Tapsa 550 kirjoitti: Tarvike osissakin on Italialaisia halpoja Saksalaisia vähän kalliimpia..  Eikös se Valeo ole niinkuin Valio et tiedä mistä lehmästä se maito on lähtöisin.. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 27.11.2010 09:17 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
On tullut kokeiltua kulkineissa läpi ne tyypillisimmät kytkinmerkit. Kestävyyttä en ole vielä oikein tosissaan päässyt kokeilemaan, mutta kyllä yksi asia on ainakin tullut selväksi: mieluiten Sachs sinne moottorin ja vaihteiston väliin. On se vaan niin hyvä käytettävyydeltään.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 27.11.2010 15:38 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Eikös Valeo ja Sachs ole sama,niinkun se Valion maito mutta ei vaan tiedä mistä lehmästä.. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 27.11.2010 17:37 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tapsa 550 kirjoitti: Eikös Valeo ja Sachs ole sama,niinkun se Valion maito mutta ei vaan tiedä mistä lehmästä..  Mahdollisesti samoja sitten? Mutta ainakin ihan erinäköisiä ne ovat kyllä...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 27.11.2010 17:47 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
laakeri kirjoitti: Tapsa 550 kirjoitti: Eikös Valeo ja Sachs ole sama,niinkun se Valion maito mutta ei vaan tiedä mistä lehmästä..  Mahdollisesti samoja sitten? Mutta ainakin ihan erinäköisiä ne ovat kyllä... Vanha prässi särkynyt,edellisen tekijä eläkkeellä pojat ei ole osannut tehdä samanlaista... ps.eikös ne Valeo ja Sachs ole vain tuote merkkejä. 
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 27.11.2010 18:10 |
Viestit: 5124
|
Sachs lienee ZF:n tuotemerkki, mutta ne valmistaa tavaroita itse, vähän niinkuin Citroen PSA:n tuotemerkki (eikä varmaan kumpikaan tietysti ihan kaikkea tee itse)
Valeo on yritys, joka tekee itse omalla nimellään tavaraa (Nimi tosin alkujaan oli Ferodo)
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 27.11.2010 19:01 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
olli__o kirjoitti: Sachs lienee ZF:n tuotemerkki, mutta ne valmistaa tavaroita itse, vähän niinkuin Citroen PSA:n tuotemerkki (eikä varmaan kumpikaan tietysti ihan kaikkea tee itse)
Valeo on yritys, joka tekee itse omalla nimellään tavaraa (Nimi tosin alkujaan oli Ferodo) No niin,esim.Motonet kertoo kytkin PSA,mikä se on,tekeekö Valeo sytystulppia. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 27.11.2010 20:20 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tapsa 550 kirjoitti: No niin,esim.Motonet kertoo kytkin PSA,mikä se on Se on PSA:n joihinkin malleihin käyvä kytkin. Valmistajia ovat todennäköisesti esim. Luk, Valeo ja Sachs. Vastaavasti alapallonivel PSA on jokin kiinanmalli ja alapallonivel PSA OEM-laatu on esim. Moog (Federal Mogul) tai Lemförder (ZF). Ei se "PSA" siinä lopussa valmistajaa tarkoita.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 27.11.2010 21:55 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
laakeri kirjoitti: Tapsa 550 kirjoitti: No niin,esim.Motonet kertoo kytkin PSA,mikä se on Se on PSA:n joihinkin malleihin käyvä kytkin. Valmistajia ovat todennäköisesti esim. Luk, Valeo ja Sachs. Vastaavasti alapallonivel PSA on jokin kiinanmalli ja alapallonivel PSA OEM-laatu on esim. Moog (Federal Mogul) tai Lemförder (ZF). Ei se "PSA" siinä lopussa valmistajaa tarkoita. No mitäs se Valeo ja Sachs sitten tarkoittaa,vastaan laatua tarkoittaa,ostan itse aina halvimman..kerron syyn julkisesti jos haluat tietää.. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 27.11.2010 22:16 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tapsa 550 kirjoitti: No mitäs se Valeo ja Sachs sitten tarkoittaa,vastaan laatua tarkoittaa,ostan itse aina halvimman.. Eikö Lada olisi citikkaa halvempi? On se Sachs vaan paljon Valeota mukavampi käyttää...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 27.11.2010 22:39 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
laakeri kirjoitti: Tapsa 550 kirjoitti: No mitäs se Valeo ja Sachs sitten tarkoittaa,vastaan laatua tarkoittaa,ostan itse aina halvimman.. Eikö Lada olisi citikkaa halvempi? On se Sachs vaan paljon Valeota mukavampi käyttää... Nauraa ääneen en Sinulle....Minulla on ollut satoja pirssejä ,mutta vuonna 1994 ostin uuden ladan ajoin viidessä vuodessa 60 tkm.millään muulla en ole ajanut niin paljon,eli jos vaihdan kytkimen teen sen halvimmalla mahdollisella tavalla. Kyllä kai kytkin kestää valmistajasta riippuen se inhimillisen määrän,kestävyyteen vaikuttaa polkimenkumin yläpuoli.. 
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 28.11.2010 15:27 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Aloitetaanpas alusta. Tuskin ostit Helsingin Laakerista kytkintä. Se kun on tukkuliike. Ja nimeltään nykyisin HL-Group. Jos ostit kytkimen jonka paketin päällä luki Helsingin Laakeri eikä oikeaa valmistajaa, oli kyseessä todella vanhaa tavaraa vanhaan autoon. HL-Group on viime vuosina vaihtanut kytkinten päätoimittajaa pariin otteeseen. Nykyisin päämerkki on Valeo, edellinen oli AP-Lockheed eli entinen Borg & Beck. Valeota maahantuo mm myös Atoy. Kahan ja Örumin päämerkki on ZF-Tradingin Sachs. Koivusen Schaeffler-groupin (myös esim INA ja FAG) LuK. Euroopan OEM-puolen päämerkit ovat LuK, Sachs ja Valeo. Tuo B&B on liki kadonnut siltä puolelta. Jopa saman automerkin sisällä voi kytkimiä tulla eri valmistajilta. Tässäkin voi erimerkkisten pakettien sisällä olla sitten nykyisin ihan kenen tahansa valmistamaa tavaraa. Eli laatikon päällinen ei kerro koko totuutta. Yhtä kaikkiin autoihin parasta merkkiäkään ei ole, ei tässäkään tapauksessa. Mitäs sanotaan esim kaksoismassavauhtipyörä-fiaskosta: alkuperäinen joka laukeaa taas kohta vai esim LuK'in parannettu korvauskytkin, kumpi on parempi... Ja suurin syy kytkimen kulutukseen on tosiaan kuskissa.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 29.11.2010 09:29 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
C5:een ostin kytkinpaketin, jonka päällä luki LuK. Asetelma oli LuKin valmistama, painelaakeri SKF:n ja levy Valeon. Sellainen mukava keskiarvopaketti, siis. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 29.11.2010 11:36 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 29.11.2010 12:27 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
zX-files kirjoitti: Siis juuri tuossa tietyssä paketissa, mutta ei suinkaan kaikissa. Ei Sachsinkaan kanssa ole varmaa sisällöstä, ei enää  Niin tuo uudempi paketti on tosiaan noin vuosi sitten ostettu. Tuo vanhempi 2006.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 29.11.2010 16:19 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
tunnetut merkit stanssaa joko merkkinsä tai logonsa paineasetelmaan ja levyyn myös. jos eioo mitään merkintöjä niin sillon se on jonkun posetiivarin tekele läkkipellistä, jätä tiskille.' ite käytin noissa vehkeissä vaihtelevasti juust Sachs /LuK /sekä B&B ja minä tykkäsin juuri tuon b&b kaytöstä . oli kevyt käyttöinen. kannattaa rasvata sen paineasetelman saranat vaikka aerosoli tyyppisellä ketjurasvalla. pysyy kevyenä pitkään. muuten sitten rasvat pois painelevyltä.kevyttä rasvausta painelaakerin holkille ja irrotushaarukan kuulalle.
|
|
|
|
 |
xantti
|
Viestin otsikko: Re: KESTÄVIN KYTKIN XANTIAAN Lähetetty: 30.11.2010 09:44 |
Viestit: 106
|
miksi kytkinlevyn napa on hammastuksella kytkimen runkolevyyn,joka heikentää rakennetta.Kestävin rakenne on ,kun napa on umpirautaa kytkinlevyn rungoa
Ps.ostin hajonneen kytkimen Helsingin laakerista myyjä- suhteilla.
|
|
|
|
 |
|
|