|
Kirjoittaja |
Viesti |
Fuller
|
Viestin otsikko: ZX MIL-valo ei toimi Lähetetty: 28.11.2010 18:01 |
Viestit: 14 Paikkakunta: Renko
|
Onko kellään kokemuspohjaista tietoa, kytkiksiä tms. MIL-valo ei syty virrat päälle kytkiessä. Maadoittaako tuo valo ECU:n kautta koriin ? Hitsasin tuossa syksyllä ZX:n vasemman etunurkan uusiksi, oli pelti hävinnyt jo melko tehokkaasti iskaritornista keulaan päin. Ja tuossa nurkassa sijaitsee myös maadoituskohta, kampa johon maadoitetaan eri johtoja. Sähkökeskus, ECU, akkuteline ja kaapelit oli riisuttu tieltä pois. Auto on -92, 1.4i, TU3FM/L (KDY).
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: ZX MIL-valo ei toimi Lähetetty: 28.11.2010 18:27 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Moottorin vikavalo siis? Se maadoittuu ECU:n kautta. Tosin jos ECU:n maadoitus ei ole kunnossa, tuskin moottorikaan käynnistyy.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Fuller
|
Viestin otsikko: Re: ZX MIL-valo ei toimi, korjattu Lähetetty: 04.12.2010 13:42 |
Viestit: 14 Paikkakunta: Renko
|
No niin, löytyihän se vika kun aikansa sähkäri ja huoltomies etsi. Konehuoneessa on kaksi muovilaatikkoa, toisessa ECU ja toinen on sähkökeskus. Näiden välinen 14-napainen kaapeli on kierrätetty koripellin läpi, etulokasuojan sisäkautta, laatikolta toiselle. Tämän kaapelin liitos oli löysällä, jäänyt peltitöiden yhteydessä hitsarilta vähän huonosti, liitintä saa kiertää oikein tosissaan. Vikaa etsittiin aluksi mittariston kytkennöistä, kun sinne ei tullut merkkivalolle jännitettä niin siirryttiin ECU:n päähän. ECU:n jälkeen seuraava kohde on 2-napainen diagnoosipistoke, sille tuli jännite oikein. Seuraava kohde sitten olikin tuo kaapelisarja ja liitin. Näytti aluksi oikein hyvältä, mutta kun liitintä heilutti, niin ajovalot alkoi pätkimään. Tästä olikin jo helppo päätellä että liitin huonolla kontaktilla, hapettunut tms.
|
|
|
|
 |
|
|