Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Termostaatti
ViestiLähetetty: 28.12.2010 21:50 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Mitä muita olennaisia ominaisuuksia, kuin lämpötila ja mitat, ovat automerkkikohtaisissa termostaattivalinnoissa. Avautumisen alku, -laajuuslämpötilan suhteen, jne? Voisiko sopia mikä tahansa termostaatti, jonka mitat ja lämpötila sopii.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 28.12.2010 22:39 

Viestit: 21
Paikkakunta: Puumala
kylläpä ne minun mielestä samanlaisia on jos tosin mitat on samat, mutta yleensä joka vekottimessa on erilainen, sillä on taattu varaosien myynti ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 28.12.2010 23:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Vaikka se iso laippa olisi saman kokoinen niin vielä jää vaihtoehdoksi 1) onko toista eli alalaippaa ja minkä kokoinen ja millä korkeudella jos on 2) onko ilmausapuja ja millainen eli helmi tai kolo.
Esimerkiksi Motorad on jo yhdistänyt (välillä turhankin) monta termarimallia yrityksessään saada ko viidakkoon jotain järkeä...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 28.12.2010 23:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Joskus kaverin Legacyn jäähdytysjärjestelmän kanssa kiroiltiin ja ihmeteltiin jonkin aikaa. Jokin meni hommassa pieleen. Sitten tuli vihje, että kattokaas miten päin on helmi termarissa. Siitähän se sitten kiikasti, oli ilmeisesti tuossakin valmistaja yhdistänyt malleja. Legacyssä kun on "väärinpäin" termari koneen alla, niin tuossa sattui helmi sitten tukkimaan virtauksen, kun järjestelmää täytettiin. Sivuleikkureilla helmi pois ja johan toimi... siihen asti, että yksi turhan innokas kuski lipsautti sen reipas vauhtia metsään. Ei tainnut pahemmin ehjää osaa jäädä siitä kulkineesta.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 29.12.2010 11:12 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Sitä vaan, että perheen II-autossa (Fiat Brava) termostaatti sekoili, kun venttiililautanen oli päässyt kiertymään ja sotki helmen toiminnan. Helmi lautasessa. Ja tuo termostaatti on iso valumöhkäle 3:n letkuliitännän kera. Tähän ei taida edes erikseen löytyä sopivaa vahapatruuna-venttiililautasta. Eikä kannata ruveta rakentaa, kun möhkö maksaa vain muutaman kympin. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 02.01.2011 22:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 265
Hajota itse xantiasi -kirjassa sanotaan että 93-97 malleissa termari on 89° ja 97-01 malleissa 83°. Varaosaliikkeet tarjoavat uudempiinkin tuota 88-89° termaria. Onko mitään haittaa laittaa semmoinen? Kai valmistajalla kuitenkin on joku syy ollut että lämpötilaa on tiputettu uudempiin malleihin.



Xantia Berline 1.8i 16V -99
Laguna 2.0 farkku -05
(ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08
(ex) Laguna I 1.8 16V -00
(ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage
(ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99
(ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive
(ex) BX 19 GTi -89
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: