|
Kirjoittaja |
Viesti |
Teuski
|
Viestin otsikko: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 01.12.2010 18:06 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Eli siis vaijeri on poikki tai irti lukon päästä. Malliksi on vain 1-koppainen, jossa on kaksi lukkoa. Mitenkäs tuossa 2-koppaisessa saisi helpoiten konepellin auki? Onko lukitus samanlainen kuin 1-koppaisessa, siinähän ilmeisesti kuskinpuoleisen lukon vääntäminen auki avaa myös toisen lukon? Hyvät neuvot olisivat kultaakin kalliimpia, kelit meni plussalle ja tuulilasinpesunesteen valo vilkkuu jo uhkaavasti  Myös hyvät havainnollistavat kuvat facelift-xantun lukituksista ja vaijerin reiteistä kelpaavat.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Teme
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 01.12.2010 20:17 |
Viestit: 433 Paikkakunta: Eurajoki
|
Ottakaa nyt joku kuva kuskin umpion läheltä pelti auki, sitä missä vaijeri kulkee konehuoneessa. Kuvan voi lähettää vaikka temebx@gmail.comnimim. "kohta rälläkkää" 
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 01.12.2010 23:42 |
Viestit: 327
|
Aikamoinen yhteensattuma kun naapuruksilla on sama vika samaan aikaan 
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 01.12.2010 23:50 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Meinasin mennä pihalle kuvaamaan mutta sitten muistinkin ettei siellä enää ole Xantiaa 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 00:04 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Ei me ihan naapuruksia olla mutta ongelma on yhteinen  Nettiautosta bongasin yhden kuvan ja näyttää aika hankalalta. Jos alakautta jotenkin pääsis käsiksi, mutta aika toivotonta taitaa olla...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 04:06 |
Viestit: 327
|
Kun Teuski / Teme saavat yhteisen ongelmansa ratkaistua niin on erittäin tervetullutta saada ratkaisu myöskin palstalaisten tietoon. Ihme ettei haku tiedä asiasta yhtään mitään? Aikamoinen harmi kuitenkin jos ei konepeltiä saa auki!
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
Kenguru
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 04:18 |
Viestit: 471 Paikkakunta: Kouvostoliitto
|
Edittiä: poistettu murtautumista helpottava tiedonpätkä.
Viimeksi muokannut Kenguru päivämäärä 02.12.2010 04:27, muokattu yhteensä 1 kerran
C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 04:20 |
Viestit: 2643 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Tää on taas sarjassamme sitä tietoa mitä en palstalla haluaisi nähdä, murtautumisvinkit mieluummin privaan jookos? Näitä kun pääsee kuka vaan lukemaan.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 08:16 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Citroen-Foorumin puolella oli jotain juttua ykköskoppaisen pellin avaamisesta.
Sielläkin oli jo keskusteltu tästä, että jos joku haluaa autoon murtautua niin keinot on kyllä tiedossa. Tuskin kukaan täältä siihen ohjeita hakee...
Tässä murtautumisohje, varokaa: 1. ota kivi 2. riko lasi 3. a vot
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 09:41 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Putkimies22 kirjoitti: ettei siellä enää ole Xantiaa  ...mihinkäs se meni? 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 10:06 |
Viestit: 2643 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Tuosta teuskin kertomasta tavasta jää jäljet, mikä riittää poliiseille ja vakuutusyhtiölle.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 10:22 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Rautalankaa vaan ja koukkua päähän ja onkimaan vasemman lukon puolelta,kyllä nappaa.. 
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 12:12 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Kaapelimies kirjoitti: Tuosta teuskin kertomasta tavasta jää jäljet, mikä riittää poliiseille ja vakuutusyhtiölle. Niin, mutta mitä se niitä ilkeämielisiä murtautujia haittaa? Kuitenkin vievät jotain tai koko auton, jäähän siitä jäljet joka tapauksessa  Eikä ne poliisit mitään ymmärrä, joskus kävin näyttämässä autoa kun oli viety stereot. "Ei tässä mitään murtojälkiä kyllä näy". Näytin sitten, että tuossa on, ja tossa vieressä on samanlaiset vanhat jotka olen tehnyt itse 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 12:13 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Tapsa 550 kirjoitti: Rautalankaa vaan ja koukkua päähän ja onkimaan vasemman lukon puolelta,kyllä nappaa..  No pistäppä lähikuvaa lukosta ja vaikka selvitys, että mistä kohtaa napataan ja mihin suuntaan  edit: jos sais edes varmuuden siitä, onko 1-koppaisen lukituksen toiminta samanlainen kuin 2-koppaisessa?
Viimeksi muokannut Teuski päivämäärä 02.12.2010 12:25, muokattu yhteensä 1 kerran
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 12:38 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Saako tuota 2-koppaisen maskia mitenkään järkevästi ulkokauta irti? Siitä pääsis jo vähän paremmin käsiksi... Siinähän on sitten vielä muovi peittämässä lukkojen yhdysvipua mutta jos maskin saisi pois niin uosta muovista pääsisi varmaan läpi...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 13:15 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Teuski kirjoitti: Saako tuota 2-koppaisen maskia mitenkään järkevästi ulkokauta irti? Siitä pääsis jo vähän paremmin käsiksi... Siinähän on sitten vielä muovi peittämässä lukkojen yhdysvipua mutta jos maskin saisi pois niin uosta muovista pääsisi varmaan läpi... Et maskia irti saa ehjänä jos konemuovi kiinni,kokeile vasemman valon yläpuolelta rautalanka keskellepäin n.10 cm lanka kaartaen hiukan alaspäin koukku koneeseen päin nyky,nyky.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 13:40 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Oliskohan tuohon kuvan metsästykseen googlen kuvahaku mitään... Vaikka sanoilla xantia bonnet? Tässä englanninkielinen ketju aiheesta tuon kuvahaun kautta.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 14:00 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Jankos kirjoitti: Oliskohan tuohon kuvan metsästykseen googlen kuvahaku mitään... Vaikka sanoilla xantia bonnet? Tässä englanninkielinen ketju aiheesta tuon kuvahaun kautta. olis olis, kyllä sitä on käytetty ja samalta foorumilta on löytynyt paremmatkin kuvat. Äsken kävin vähän kokeilemassa, otin siitä yhdestä ainoasta ulokkeesta joka on näkyvillä kiinni mutta siitä ei hievahdakaan. Mitenköhän tuon maskin saisi helpoiten pois ilman kosmeettisia vaurioita? Saahan sen siihen takaisin vaikka liimalla  edit: Tuosta vasemmalla olevasta eteenpäin osoittavasta nipukasta yritin vetää lampun suuntaan, mutta ei liiku. Pitää Temen luona katsoa näyttääkö 1-koppaisen lukko samalta ja kokeilla mistä se helpoiten aukeaisi. 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
suwitcx2
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 16:00 |
Viestit: 223 Paikkakunta: Janakkala
|
BensaXantiassa pistä käsi altapäin moottorin ja syylärin välistä lähelle vasemmanpuoleista valoa, valon ja maskin väliin. Vaijeri kulkee siellä valon yläreunassa. Siitä vetämällä alapäin pitäisi aueta jos vaijeri ei ole poikki aivan salvan vierestä. HDI on hyvin ahdas tuosta kohti, ehkä koukulla onkimalla onnistuu.
Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 16:04 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Teuski kirjoitti: edit: Tuosta vasemmalla olevasta eteenpäin osoittavasta nipukasta yritin vetää lampun suuntaan, mutta ei liiku. Pitää Temen luona katsoa näyttääkö 1-koppaisen lukko samalta ja kokeilla mistä se helpoiten aukeaisi.  Tuota. Se vasemmalla oleva nipukka on jousen kiinnike, joka ei varmasti liiku mihinkään. Kokeile mielummin sen jousen toisesta päästä oikealle. Siis siitä kohtaa, jossa tuo alareunan metallitanko liittyy vivustoon.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
suwitcx2
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 16:19 |
Viestit: 223 Paikkakunta: Janakkala
|
Tässä kuva vasemman lampun vierestä.
Liitteet: |

lukko.jpg [ 37.51 KiB | Katsottu 19098 kertaa ]
|
Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 18:18 |
Viestit: 5124
|
Ykköskoppaisen konetilaan tunkeutuneena kokemuksia: 1. Hyvä lamppu! johtojen nokassa oleva pikkulamppu ujutetaan maskin rei'istä sisään 2. Vipujen liike on kuskinpuolelle päin (sieltä se vaijerikin tulee eli veto suuntautuu sinnepäin) 3. kuskin puoleisesta aukeaa molemmat (tätä tietoa ei ollut avatessa, joten joutui avaamaan molemmat) 4. puukiiloilla pinkoamalla lisää tilaa, sekä lisäksi ykköskoppaisen maskin sai irti ja lamppjen alusmuovin ruuvattua irti pitkillä torxeilla (muovi taipui lämpimänä riittävästi) 5. ruuvarinkärjellä siitä osasta johon vaijeri päättyy ( joka edellisissä kuvissakin näkyy, kuten joku totesi, sen jousen oikeassa (kuskinp.) päässä), vääntöä sinne kuskin suuntaan, eli vaijerin vetosuuntaan 5.5 samalla toinen (tai toinen käsi) helpottaa avautumista painamalla (ja vapauttamalla) konepeitto alaspäin, niin ei tarvitse taistella jousivoimaa (ja puukiilojen pingotusta) vastaan Mutta vanhassa maskissa voi helpottaa näkymiä hyvinkin paljon, saipa koko maskin osin irtikin kun taltalla napsautti kiinitysnastat irti... sokkona, ilman mallia, ei saanut ensin kuin tuon jousen rimputeltua irti. ykköskoppanen happanee tuosta kahden vaijerin liitoksesta, joka on juuri akun vieressä 
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Miten Xantia II konepelti auki? Lähetetty: 02.12.2010 20:03 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Teme sai ronkittua pellin auki, tarkemmat metodit olkoot salaisuus ettei vain pääse pahat rikolliset availemaan Xanttujen konepeltejä Vika ei ollut katkenneessa vaijerissa, vaan se oli viime avauskerralla maadoituksia putsatessa ja akkua irrottaessa päässyt irtoamaan kiinnikkeistään kuskin puolen etukulmassa. Nyt on vielä varmuusnaru helpossa paikassa jos sama sattuu uudestaan...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
|