Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Miten Xantia II konepelti auki? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=6663 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | Teuski [ 01.12.2010 18:06 ] |
Viestin otsikko: | Miten Xantia II konepelti auki? |
Eli siis vaijeri on poikki tai irti lukon päästä. Malliksi on vain 1-koppainen, jossa on kaksi lukkoa. Mitenkäs tuossa 2-koppaisessa saisi helpoiten konepellin auki? Onko lukitus samanlainen kuin 1-koppaisessa, siinähän ilmeisesti kuskinpuoleisen lukon vääntäminen auki avaa myös toisen lukon? Hyvät neuvot olisivat kultaakin kalliimpia, kelit meni plussalle ja tuulilasinpesunesteen valo vilkkuu jo uhkaavasti ![]() Myös hyvät havainnollistavat kuvat facelift-xantun lukituksista ja vaijerin reiteistä kelpaavat. |
Kirjoittaja: | Teme [ 01.12.2010 20:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Ottakaa nyt joku kuva kuskin umpion läheltä pelti auki, sitä missä vaijeri kulkee konehuoneessa. Kuvan voi lähettää vaikka temebx@gmail.com nimim. "kohta rälläkkää" ![]() |
Kirjoittaja: | xantiano [ 01.12.2010 23:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Aikamoinen yhteensattuma kun naapuruksilla on sama vika samaan aikaan ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 01.12.2010 23:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Meinasin mennä pihalle kuvaamaan mutta sitten muistinkin ettei siellä enää ole Xantiaa ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 02.12.2010 00:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Ei me ihan naapuruksia olla mutta ongelma on yhteinen ![]() Nettiautosta bongasin yhden kuvan ja näyttää aika hankalalta. Jos alakautta jotenkin pääsis käsiksi, mutta aika toivotonta taitaa olla... |
Kirjoittaja: | Ralle [ 02.12.2010 00:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Tulikos noi 1 koppasen kuvat perille? laitoin pari tuntii sitten ![]() |
Kirjoittaja: | xantiano [ 02.12.2010 04:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Kun Teuski / Teme saavat yhteisen ongelmansa ratkaistua niin on erittäin tervetullutta saada ratkaisu myöskin palstalaisten tietoon. Ihme ettei haku tiedä asiasta yhtään mitään? Aikamoinen harmi kuitenkin jos ei konepeltiä saa auki! |
Kirjoittaja: | Kenguru [ 02.12.2010 04:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Edittiä: poistettu murtautumista helpottava tiedonpätkä. |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 02.12.2010 04:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Tää on taas sarjassamme sitä tietoa mitä en palstalla haluaisi nähdä, murtautumisvinkit mieluummin privaan jookos? Näitä kun pääsee kuka vaan lukemaan. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 02.12.2010 08:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Citroen-Foorumin puolella oli jotain juttua ykköskoppaisen pellin avaamisesta. Sielläkin oli jo keskusteltu tästä, että jos joku haluaa autoon murtautua niin keinot on kyllä tiedossa. Tuskin kukaan täältä siihen ohjeita hakee... Tässä murtautumisohje, varokaa: 1. ota kivi 2. riko lasi 3. a vot |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 02.12.2010 09:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Putkimies22 kirjoitti: ettei siellä enää ole Xantiaa ![]() ...mihinkäs se meni? ![]() |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 02.12.2010 10:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Tuosta teuskin kertomasta tavasta jää jäljet, mikä riittää poliiseille ja vakuutusyhtiölle. |
Kirjoittaja: | Tapsa 63 [ 02.12.2010 10:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Rautalankaa vaan ja koukkua päähän ja onkimaan vasemman lukon puolelta,kyllä nappaa.. ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 02.12.2010 12:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Kaapelimies kirjoitti: Tuosta teuskin kertomasta tavasta jää jäljet, mikä riittää poliiseille ja vakuutusyhtiölle. Niin, mutta mitä se niitä ilkeämielisiä murtautujia haittaa? Kuitenkin vievät jotain tai koko auton, jäähän siitä jäljet joka tapauksessa ![]() Eikä ne poliisit mitään ymmärrä, joskus kävin näyttämässä autoa kun oli viety stereot. "Ei tässä mitään murtojälkiä kyllä näy". Näytin sitten, että tuossa on, ja tossa vieressä on samanlaiset vanhat jotka olen tehnyt itse ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 02.12.2010 12:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Tapsa 550 kirjoitti: Rautalankaa vaan ja koukkua päähän ja onkimaan vasemman lukon puolelta,kyllä nappaa.. ![]() No pistäppä lähikuvaa lukosta ja vaikka selvitys, että mistä kohtaa napataan ja mihin suuntaan ![]() edit: jos sais edes varmuuden siitä, onko 1-koppaisen lukituksen toiminta samanlainen kuin 2-koppaisessa? |
Kirjoittaja: | Ralle [ 02.12.2010 12:18 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? | ||
Siinä on vähän joku harjoitellu ![]()
|
Kirjoittaja: | Teuski [ 02.12.2010 12:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Saako tuota 2-koppaisen maskia mitenkään järkevästi ulkokauta irti? Siitä pääsis jo vähän paremmin käsiksi... Siinähän on sitten vielä muovi peittämässä lukkojen yhdysvipua mutta jos maskin saisi pois niin uosta muovista pääsisi varmaan läpi... |
Kirjoittaja: | Tapsa 63 [ 02.12.2010 13:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Teuski kirjoitti: Saako tuota 2-koppaisen maskia mitenkään järkevästi ulkokauta irti? Siitä pääsis jo vähän paremmin käsiksi... Siinähän on sitten vielä muovi peittämässä lukkojen yhdysvipua mutta jos maskin saisi pois niin uosta muovista pääsisi varmaan läpi... Et maskia irti saa ehjänä jos konemuovi kiinni,kokeile vasemman valon yläpuolelta rautalanka keskellepäin n.10 cm lanka kaartaen hiukan alaspäin koukku koneeseen päin nyky,nyky. |
Kirjoittaja: | Jankos [ 02.12.2010 13:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Oliskohan tuohon kuvan metsästykseen googlen kuvahaku mitään... Vaikka sanoilla xantia bonnet? Tässä englanninkielinen ketju aiheesta tuon kuvahaun kautta. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 02.12.2010 14:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Jankos kirjoitti: Oliskohan tuohon kuvan metsästykseen googlen kuvahaku mitään... Vaikka sanoilla xantia bonnet? Tässä englanninkielinen ketju aiheesta tuon kuvahaun kautta. olis olis, kyllä sitä on käytetty ja samalta foorumilta on löytynyt paremmatkin kuvat. Äsken kävin vähän kokeilemassa, otin siitä yhdestä ainoasta ulokkeesta joka on näkyvillä kiinni mutta siitä ei hievahdakaan. Mitenköhän tuon maskin saisi helpoiten pois ilman kosmeettisia vaurioita? Saahan sen siihen takaisin vaikka liimalla ![]() edit: Tuosta vasemmalla olevasta eteenpäin osoittavasta nipukasta yritin vetää lampun suuntaan, mutta ei liiku. Pitää Temen luona katsoa näyttääkö 1-koppaisen lukko samalta ja kokeilla mistä se helpoiten aukeaisi. ![]() |
Kirjoittaja: | suwitcx2 [ 02.12.2010 16:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
BensaXantiassa pistä käsi altapäin moottorin ja syylärin välistä lähelle vasemmanpuoleista valoa, valon ja maskin väliin. Vaijeri kulkee siellä valon yläreunassa. Siitä vetämällä alapäin pitäisi aueta jos vaijeri ei ole poikki aivan salvan vierestä. HDI on hyvin ahdas tuosta kohti, ehkä koukulla onkimalla onnistuu. |
Kirjoittaja: | svc [ 02.12.2010 16:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Teuski kirjoitti: edit: Tuota. Se vasemmalla oleva nipukka on jousen kiinnike, joka ei varmasti liiku mihinkään. Kokeile mielummin sen jousen toisesta päästä oikealle. Siis siitä kohtaa, jossa tuo alareunan metallitanko liittyy vivustoon.
Tuosta vasemmalla olevasta eteenpäin osoittavasta nipukasta yritin vetää lampun suuntaan, mutta ei liiku. Pitää Temen luona katsoa näyttääkö 1-koppaisen lukko samalta ja kokeilla mistä se helpoiten aukeaisi. ![]() |
Kirjoittaja: | suwitcx2 [ 02.12.2010 16:19 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? | ||
Tässä kuva vasemman lampun vierestä.
|
Kirjoittaja: | olli__o [ 02.12.2010 18:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Ykköskoppaisen konetilaan tunkeutuneena kokemuksia: 1. Hyvä lamppu! johtojen nokassa oleva pikkulamppu ujutetaan maskin rei'istä sisään 2. Vipujen liike on kuskinpuolelle päin (sieltä se vaijerikin tulee eli veto suuntautuu sinnepäin) 3. kuskin puoleisesta aukeaa molemmat (tätä tietoa ei ollut avatessa, joten joutui avaamaan molemmat) 4. puukiiloilla pinkoamalla lisää tilaa, sekä lisäksi ykköskoppaisen maskin sai irti ja lamppjen alusmuovin ruuvattua irti pitkillä torxeilla (muovi taipui lämpimänä riittävästi) 5. ruuvarinkärjellä siitä osasta johon vaijeri päättyy ( joka edellisissä kuvissakin näkyy, kuten joku totesi, sen jousen oikeassa (kuskinp.) päässä), vääntöä sinne kuskin suuntaan, eli vaijerin vetosuuntaan 5.5 samalla toinen (tai toinen käsi) helpottaa avautumista painamalla (ja vapauttamalla) konepeitto alaspäin, niin ei tarvitse taistella jousivoimaa (ja puukiilojen pingotusta) vastaan Mutta vanhassa maskissa voi helpottaa näkymiä hyvinkin paljon, saipa koko maskin osin irtikin kun taltalla napsautti kiinitysnastat irti... sokkona, ilman mallia, ei saanut ensin kuin tuon jousen rimputeltua irti. ykköskoppanen happanee tuosta kahden vaijerin liitoksesta, joka on juuri akun vieressä ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 02.12.2010 20:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Miten Xantia II konepelti auki? |
Teme sai ronkittua pellin auki, tarkemmat metodit olkoot salaisuus ettei vain pääse pahat rikolliset availemaan Xanttujen konepeltejä ![]() Vika ei ollut katkenneessa vaijerissa, vaan se oli viime avauskerralla maadoituksia putsatessa ja akkua irrottaessa päässyt irtoamaan kiinnikkeistään kuskin puolen etukulmassa. ![]() Nyt on vielä varmuusnaru helpossa paikassa jos sama sattuu uudestaan... |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |