Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian moottorinvaihto
ViestiLähetetty: 22.12.2010 21:08 

Viestit: 324
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Onko kenelläköön kokemusta sopiiko uudemman, vm. 99 xantian 1.8 16v kone suoraan -96 xantian vastaavan koneen paikalle?

Entä miten vaikuttaa se että autossa ei ole ilmastointia, mutta luovuttaja-autossa on?

neuvoja koneenvaihtoon kaipaillen...



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian moottorinvaihto
ViestiLähetetty: 22.12.2010 22:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
mikaeli kirjoitti:
Onko kenelläköön kokemusta sopiiko uudemman, vm. 99 xantian 1.8 16v kone suoraan -96 xantian vastaavan koneen paikalle?

Entä miten vaikuttaa se että autossa ei ole ilmastointia, mutta luovuttaja-autossa on?

neuvoja koneenvaihtoon kaipaillen...


Oli sen verran vaikea tapaus että sukset meni ristiin vaihtajan kanssa ja homma on edelleenkin selvittämättä :evil: Sähköjä ei siis saatu pelittämään keskenään.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian moottorinvaihto
ViestiLähetetty: 23.12.2010 05:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Jos uusi ja vanha moottori on samanlaiset, niin eihän siinä mitään sähkötöitä tule kun laittaa vanhasta elektroniikan (suuttimet, ECU jne). Ilmastoinninkompuran voi jättää pois, samoihin moottorikiinnikkeisiin se sopii.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian moottorinvaihto
ViestiLähetetty: 23.12.2010 08:36 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ovathan koneet mekaanisesti samanlaiset. Moottoriohjauksissa ja antureissa, taitaa olla eroja. Pitäisi ehkä ottaa sen moottorin, mikä laitetaan, johtosarjat ja boxi samaan kyytiin. Anturit sinänsä saattaa olla samanlaisia/-arvoisia, samoin mm. puolakansi. Haynesin kytkentäkaavioita voisi verrata toisiinsa. Voisi myös muutenkin verrata koneiden anturipaikkoja yms. toisiinsa. Mittailla anturien sähköisiä arvoja ja jos ne ovat erilaiset, vaihtaa päisin. Mm. lämpötila-antureiden vastusarvoja voi vertailla. Ja sopivatko pistokkeet vaihtokoneen anturoihin. Että jos anturi on erilainen, sen haitta/-kolo on myös erilainen? Maadoitusten kunto? Puolakannen kondensaattori? Nuoremman termarikannessa on 3 anturia ja vanhemmassa, tai ilmastoimattomassa 2?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: