Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

HDi 136 kylmäkäynnistys
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=6954
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Paso [ 06.01.2011 23:41 ]
Viestin otsikko:  HDi 136 kylmäkäynnistys

HDi lähtee heikosti käyntiin jo -10 asteessa. Pyörittää kyllä hartaasti, mutta ei lähde kovinkaan helposti. Ajattelin jo hommata uudet hehkut, mutta kävin Eurovan2 portaalissa (auto on C8, mutta sama moottori kuin C5:ssä), jossa esitettiin hyvinkin eksoottisia arvailuja huonon käynnistyvyyden syistä. Että vaihdanko vain hehkutulpat?

Kirjoittaja:  Tulsku [ 10.01.2011 08:25 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

Minulla on muutaman kerran sattunut kohdalle mitä ilmeisemmin ilmavaivoja, eikä sen takia ole halunnut käynnistyä. Joskus, kun ei tahdo startata, niin kokeilepa pumppailla sitä käsipumppua konehuoneen puolelta, vielä jos joku sattuisi samaan aikaan starttailemaan... Polttoaineletkuthan ovat ainakin C5:ssä läpinäkyvät, jotenka ilmakuplat näkee näppärästi.

Kirjoittaja:  svc [ 10.01.2011 11:56 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

Tulsku kirjoitti:
Minulla on muutaman kerran sattunut kohdalle mitä ilmeisemmin ilmavaivoja, eikä sen takia ole halunnut käynnistyä. Joskus, kun ei tahdo startata, niin kokeilepa pumppailla sitä käsipumppua konehuoneen puolelta, vielä jos joku sattuisi samaan aikaan starttailemaan... Polttoaineletkuthan ovat ainakin C5:ssä läpinäkyvät, jotenka ilmakuplat näkee näppärästi.
Ei ole HDI:ssä käsipumppua. Tankin sähköpumppu pitää tulolinjassa 2-3 bar paineen ennen korkeapainepumppua ja hoitaa samalla systeemin ilmaamisen, jos tankki olisikin ajettu kuivaksi.

Kirjoittaja:  Japa [ 10.01.2011 16:17 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

Kyllä tuossa on käsipumppu. Hehkujen vaihto taitaa olla pirullinen homma C8:iin...?

Kirjoittaja:  kokemjne [ 10.01.2011 18:47 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

eioo HDi:ssä käsipumppua. katohan nyt ettei vain ois vaikka td kyseessä

Kirjoittaja:  Natero [ 10.01.2011 18:52 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

66KW (Siemens) versiossa on käsipumppu. Boschilaisissa ei.

Kirjoittaja:  Japa [ 10.01.2011 19:13 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

kokemjne kirjoitti:
eioo HDi:ssä käsipumppua. katohan nyt ettei vain ois vaikka td kyseessä


Johan on kumma, kun tuossa kuvassa on C8 hdi136:n moottoritila, missä pumppu näkyy selvästi!

http://www.eurovan2.com/forum/attachment.php?attachmentid=3988&d=1217662383

Kirjoittaja:  RPekka [ 10.01.2011 19:45 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

Japa kirjoitti:

"You are not logged in or you do not have permission to access this page"

Mutta asiaan: kyllä joissain HDi-koneellisissa on pässinkives omalla paikallaan.

Kirjoittaja:  Japa [ 10.01.2011 19:51 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

Vähän arvelinkin, että ei taida näyttää kuvia, jos ei ole rekisteröitynyt. En näin äkkiseltään löytänyt venäläisiltä sivuiltakaan kaaviokuvaa, joten jää pason tehtäväksi sanoa onko siinä pumppua vaiko ei ja auttoiko sen puristelu :D

Kirjoittaja:  Paso [ 10.01.2011 22:01 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

Kyllä C8:ssa on perämoottorimallin käsipumppu, ja moottori on aivan varmasti HDi. Tankki kävi kylläkin niin tyhjänä, että Webasto ei enään lähtenyt käyntiin, joten saattaa siellä ilmaa ollakkin, hyvä neuvo :) Hehkut ovat samoin kuin koko moottori turvallisesti tuulilasin alla, joten vaihto-operaatio on varmasti hauska. Moottorin alapuolella on hyvin tilaa, mutta se ei hehkujen vaihtoon auta ;) Muuten kiva auto, suosittelen, suurin vika Jumpyn tapaan (auto on alustaltaan Jumpy) kovat rautajouset.

Kirjoittaja:  svc [ 10.01.2011 23:26 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

Natero kirjoitti:
66KW (Siemens) versiossa on käsipumppu. Boschilaisissa ei.
Ok. Oma on 80 kW Boschin vermeillä varustettu.

Kirjoittaja:  Tulsku [ 12.01.2011 20:35 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

Joo, kahdeksanventtiilisissä vanhemmissa hodareissa (ilmeisesti siis vieläpä pelkästään Boschin tekniikalla) on sähköinen siirtopumppu, mutta uudemmissa 16-venttiilisissä, joissa ei ole FAPpia, sitä ei ole. Hiukkasloukullisissa malleissa on sähköinen siirtopumppu tankin päässä.

Kyllä minä nyt sen verran omaa autoani tunnen, että tiedän mitä puristelen konehuoneesta. :mrgreen:

Kirjoittaja:  kokemjne [ 12.01.2011 20:37 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

olisko noin ? riippuu siitä asutko ihmisten ilmoilla vai tuolla sekasikiöitten keskittymässä.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 12.01.2011 20:39 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

nyt kun katoin tarkemmin niin totesin sun kuuluvan ihmisiin eikä korkeasaareen kerättyihin esitteisiin.

Kirjoittaja:  Tulsku [ 12.01.2011 21:01 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

kokemjne kirjoitti:
nyt kun katoin tarkemmin niin totesin sun kuuluvan ihmisiin eikä korkeasaareen kerättyihin esitteisiin.

No, en nyt tiedä, kannattaako noin hätäisiä johtopäätöksiä vielä tehdä. :mrgreen:

Kirjoittaja:  kokemjne [ 12.01.2011 21:33 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

no sullhan näkyy kotipaikkana LPR

Kirjoittaja:  Japa [ 13.01.2011 11:50 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

Joku oli käyny 807:aan kysymässä hehkujenvaihtoa, niin siinä 500-1000 euroa olivat Automaalla arvailleet hinnaksi :o

Kirjoittaja:  seppohaa [ 28.01.2014 04:54 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 136 kylmäkäynnistys

Onpas hintaa. Ei hehkutulpat kalliita ole. Mister-Autosta tilasin C5:een Bölkit, n. 8,5 €/kpl ja Beru 12,76 €/kpl. Työkään ei ole vaikea, jos ei joku tulppa ole jumittunut pahasti paikoilleen. Bilteman ja Motonetin tulpat eivät ole paljon kalliimpia, jos vaan löytyy sopivat. Joku kehui saaneensa marmoritiskiltä 15 €/kpl, en tiedä pitääkö paikkansa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/