Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM ja DIRAVI
ViestiLähetetty: 05.01.2011 20:18 

Viestit: 5
Paikkakunta: Raasepori
Muistan kauan sitten lukeneeni jossain että Suomeen ei tuotais DIRAVIlla varustettuja XM:ä, paitsi V6-mallia. Tuo numero 0080 mallia -89 esiversio on kaksilitrainen DIRAVIlla, joten uniikki siinäkin mielessä. DIRAVIt lakkautettiin kai kokonaan -98. Jos välttämättä haluaa ajaa DIRAVI-autolla (ja XM), niin onko todella V6-malli ainoa Suomiauto-vaihtoehto?
Olen havainnut että ei edes kaikilla 2,5TD:llä ole DIRAVIA. Ensiostaja ei ilmeisesti ollut ajanut koskaan CXää...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja DIRAVI
ViestiLähetetty: 05.01.2011 20:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Diravia ei ollut koskaan kuin V6-malleissa, ja uuden ES9-koneen tullessa (-98) ei enään siinäkään, eli sitä ei ole koskaan saanut neloskoneisiin malleihin. Ja tämä siis kaikissa maissa, paitsi Englannissa, jossa ei ollut diravia edes kutosessa.

Itse pitää rakentaa, jos haluaa esim dieselikoneisen XM:n diravilla, nimimerkillä on palikat muuten valmiina, puuttuu vain se dieselikone :lol: .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja DIRAVI
ViestiLähetetty: 08.01.2011 19:09 

Viestit: 5
Paikkakunta: Raasepori
Hmm, asiasta ei ole ainakaan netistä helppo saada varmaa tietoa. Tässäkin foorumissa XM:n diravista on näköjään ollut keskustelua hiljattain.

Varmaa näyttää ainakin olevan että vuodesta -95 DK5ATE (2,5 TD) ja 2,0i-malleihin (ei turbo) ei enää ollut edes lisävarusteena saatavilla, koska silloin pumppu vaihtui 6+2-malliseksi k.o. moottoreilla varustetuissa autoissa. Ja sitten sama pumppu tuli kai -98 kaikkiin malleihin, jolloin diravi ilmeisesti haudattiin.

Mutta, miten on ollut Y3-aikana? Ei sitä diravia siis oletuksena tarjottu kuin V6:ssa. Taitaa kuitenkin olla jokunen V6 ilman diraviakin. Eli jos asiakas välttämättä halusi, niin olisiko kuitenkin ollut saatavilla lisävarusteena moottorista riippumatta? Tämä on tietysti vähän teoreettinen juttu, mutta teknisesti ei liene mitään estoja ettei diravia voisi olla muissakin kun V6:ssa. Kenellä on täydellinen hinnasto Y3-mallistosta?

Keskusteluista päätellen on XM:n diravilla taipumus ruveta vuotamaan, varsinkin jos nestevaihdot jätetään tekemättä. Omasta kokemuksesta CX:n diravi ei ole kovin vuotoherkkä. Vain yhdessä on servo vuotanut, ja se yksilö oli pyörinyt erittäin kuumassa erämaan ilmastossa ensimmäiset 9-10 vuotta kenties samoilla nesteillä, mitä nyt oli lisätty. Ei ollut typpeäkään enää joustinpalloissa.

Taitaa olla viisainta pitää CX:t vain kunnossa kun diravistakin sattuu pitämään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja DIRAVI
ViestiLähetetty: 08.01.2011 19:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Diravi ei ole koskaan ollut mikään listalta ruksittava varuste, vaan ainoastaa V6-mallin vakiovaruste, sitä ei ole saanut lisähinnasta mihinkään muuhun malliin. Ja V6:sta ei ole saanut ilman diravia, paitsi oikealta ohjattavana. (siis vanhalla koneella olevia, eli vuoteen -97 saakka)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: