Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian vitinät
ViestiLähetetty: 13.01.2011 13:56 

En helposti löytänyt valmiita aiheita, joten: Oikeasta etutolpasta kuuluu jonkinlaista vitinää/narinaa joustoliikkeen ja pyörän kääntymisen aikoihin. Pikkuhiljaa on voimistunut. Mikä syynä, ylä- tai alapään nivelet,laakerit.?

Poissa

Viestin otsikko: Re: Xantian vitinät
ViestiLähetetty: 13.01.2011 14:52 

Oletko jumppauttanut häviääkö.. :)

Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2011 15:33 
Käyttäjän avatar

ealab kirjoitti:
En helposti löytänyt valmiita aiheita, joten: Oikeasta etutolpasta kuuluu jonkinlaista vitinää/narinaa joustoliikkeen ja pyörän kääntymisen aikoihin. Pikkuhiljaa on voimistunut. Mikä syynä, ylä- tai alapään nivelet,laakerit.?
Kaikki nivelethän siellä kääntyvät pyörää kääntäessä kyllä. Toisaalta väljyyttä on tullut koettua koiranluussa ja alapalloissa, eikä vikinöitä ole ollut.

Nuohan nivelethän on helppo kokeilla käsin heilutella ja pyöritellä: alapallossa ja raidetangonpäässä riittää alamutterien avaaminen (ja alapallon tapauksessa toki tukivarren kääntäminen kauemmaksi olkakappaleesta, että mahtuu heiluttelemaan) ja koiranluuhan irtoaa kaksi mutteria avaamalla (ainakin molemmat uudemmat mallit, sekä L että Z). Samalla tulee huomattua, jos tukivarren ja/tai kallistuksenvakaajan puslat kitisevät.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2011 18:41 

Miten, kuuluuko kitinä ja natina kun pyörittelet rattia auton ollessa paikoillaan :?

Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2011 21:55 

Mulla kitisee kans, mutta mielestäni takapäästä ja joustoissa, kun nopeus on alle 20 km/h (ehkä noissa suuremmissa se ei kuulu rengasmelun yli... tai sit sitä ei ole). Tai oikeestaan mulla on kyse narinasta.
... ja vaimo ei ole tuolloin kyydissä, ihan yksin olen sen havainnut :-D

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

ViestiLähetetty: 13.01.2011 22:29 
Käyttäjän avatar

Kami kirjoitti:
Mulla kitisee kans, mutta mielestäni takapäästä ja joustoissa, kun nopeus on alle 20 km/h
Ja kynkänlaakerit ovat minkälaisessa kunnossa?

VW Passat B7
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ]