Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ax Gt ja kaasuttimen osa
ViestiLähetetty: 27.12.2010 15:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kuva

Tuommonen osa lennähti pihalle. valkoinen pyöreä muoviosa, jossa metallikiekko, sekä tuo piuha(ei näy kuvassa, kuin tuo liitin). Samalla lähti käyntiominaisuudet
Näitähän ei tietenkään saa mistään uusia ja kuvassakin näyttäs olevan ruuvivarmennuksen takana(mitä ei tietenkään minulla ollut, koska se tuli pois). Voiko tämä olla polttoainepiirin sähköinen katkaisija? Eilen nimittäin loppui yhteistyö, Asterix kävi nätisti tyhjäkäyntiä, muttei oikeastaan muuta. Nyt ei käy ollenkaan prkl


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ax Gt ja kaasuttimen osa
ViestiLähetetty: 27.12.2010 22:59 

Viestit: 352
Paikkakunta: Hollola
Olisiko axu epäkuntoisena halavalla myynnissä? :D



Citroen C4 Cactus -14
Citroen Berlingo XTR -08
Harley-Davidson Softail Heritage -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ax Gt ja kaasuttimen osa
ViestiLähetetty: 28.12.2010 07:51 

Viestit: 5124
Taitaa olla tyhjäkäynnin magneettiventtiili, sähköt kun katkeaa, solenoidin kara tukkii tyhkäkäyntisuuttimen ja estää polttoaineen pääsyn tyhjäkäyntipiiriin=>vähentää jälkikäyntiä.

Jos ei jälkikäynti haittaa, tuo karan luulisi voivan kiilata (tai jotenkin muuten kikkailla purkamalla jousen pois tms.) toiseen asentoon (voisi kokeilla ensin vaikka vahvalla magneetilla, saako karan liikkumaan)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ax Gt ja kaasuttimen osa
ViestiLähetetty: 28.12.2010 10:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Näin tuon ajattelinkin. Täytyy katsoa varastot läpi
Artturi, ei ole myynnissä ei :) Eihän sitä nyt sentään, ensimmäisen vastoinkäymisen takia myydä :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ax Gt ja kaasuttimen osa
ViestiLähetetty: 06.01.2011 16:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kuva
Kuvasta puuttuu alumiinikiekko, joka tulee alimmaiseksi. Seuraavaksi tulee tuo sähköjohdon liitin ja nämä ovat tuon muovitötsän sisässä. Koko paketti vain työnnetään tuohon alla näkyvään koloseen. Ei näytä vaikuttavan mitään, tyhjäkäyntiin. Mitään karaa tuossa ei ole, ja on todellakin vain poski vasten poskea tuon kaasuttimen kanssa.
Kuva


Nyt axu käy tyhjäkäyntiä, mutta kaasun avaaminen tukehduttaa koneen. Täytynee kokeilla toisella kaasuttimella, epäilen kyllä jotain sähköistä vikaa, sen verran äkisti ongelma alkoi. Perskules


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ax Gt ja kaasuttimen osa
ViestiLähetetty: 06.01.2011 16:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
muistaakseni noissa axuissa on weberit joten ota kaasarin päällä poterossa näkyvät suuttimet seosputkineen ylös äläkä sotke niitten paikkoja. ja pura ne, menevät kolmeen osaan ja putsaa kunnolla ja käänteisesti paikoilleen . ja jos on paineilmaa käytössä niin ne kanavatkin kannattaa puhaltaa samantien.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ax Gt ja kaasuttimen osa
ViestiLähetetty: 06.01.2011 16:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Solexin kaasutin, sama kuin bx16 manuaaliryyppi mallit. Eli 32/34 Z2/Z1. Minulla on uusi weber korvauskaasari, on vain mallia BX16 trs. Näin ollen siinä on automaattiryyppi. Onhan tuossa axussa termostaattikotelosta lähtevä pikku vesiletku->syyläri, joten ongelmaa ei senkään asentaminen aiheuta :) Ei vain jaksaisi alkaa pakkasessa :oops: Löytyisi vielä weberin 38DGMS, josko sen löisi kiinni, ei ainakaan pitäisi ahdistaa :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ax Gt ja kaasuttimen osa
ViestiLähetetty: 26.01.2011 06:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kun loppuu työ, on yö. Mikäs sen mukavampaa, kuin vetää haalarit päälle. Pakkasta 15 astetta. Asterix on seissyt turhan pitkään, joten kaasutin käteen, ota. Sisätiloihin ja vika selvisi heti! Kakkosen suutin puuttuu :o :shock: MITVIT!!! Eihän se nyt perkele, itekseen sieltä voi häipyä :shock: Ja ennenkaikkea, mihin tuun se on voinut mennä? Fikkarilla paikansin, oli YKKÖSEN KURKUSSA ylösalaisin :shock:
Putsaus ja paikalleen, oli ykkösenkin suutin aika höllässä. No, johan sitä 10min tuli lämmiteltyä :mrgreen: Eikun ulos ja kaasari kiinni.
Kuuluu ehdottomasti selittämättömiin asioihin tämä :D Täytyy valosalla mitata, onko tämä edes teoriassa mahdollista :shock:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: