Minulla oli c5:ssa vastaavat oireet. Tyhjäkäynnillä terävä naputus ja kierroksia lisäämällä ääni hävisi. Apulaitehihna värähteli tyhjäkäynnillä ja jousikiristimen rulla hyppi johtuen epätasaisesta hihnan kulusta. Ostin uuden, toisenlaisen moniurahihnapyörän ja ääni katosi. En kyllä silmämääräisesti ja kokeilemalla löytänyt entisestä pyörästä moitittavaa.
Kuinka kauan hihnapyörä vielä toimisi tyhjäkäynnillä alkavien kolinoiden ilmaantuessa, en osaa sanoa. Kuitenkin hihnapyörän pettäessä
saattaa moniurahihna hajota, ja jos hihnansuikaleita pääsee hammashihnan väliin on moottorin tuho väistämätön.
Hihnapyöriä on kahdenlaisia. Molemmissa on kumivulkanointi urapinnan ja hihnapyörän keskiön välissä, mutta hiukan eri lailla.
Nyt laitoin tämän mallin hihnapyörän, edellinen oli kapeammalla kumivulkanoinnilla ja olisi ollut miltei puolet halvempi, mutta ajattelin tämän toisen mallin olevan parempi

Tässä kuvassa vastaava hihnapyörä xantia hdi:stä jo lopuilleen kuluneena. Tämän näköisenä ainakin syntyy jo kolinaa.
