Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xantian kanssa kamppailu
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=7117
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Fantti [ 25.01.2011 15:58 ]
Viestin otsikko:  Xantian kanssa kamppailu

Tervehdys! Piti tulla kysymään viisaammilta kun ei oma älli riitä. Tuossa pari kuvaa ongelmakohdasta jos ne kertoisivat asian paremmin kuin minä; http://goo.gl/N6wRV

Eli kysymys kuuluu että mikä se tuo mötikkä jossa vihreät piuhat oikein on? Auto on Xantia 1.8i 16V -98. Kärryssä on ollut vaikka mitä vaivaa, vikakoodit on luettu eikä sano mittään. Tyhjäkäyntimoottori vaihtu muutama päivä sitten että josko olisi köhiminen loppunut. Ei vaikutusta. Aloin sitten tänään kiertämään piuhoja jos sieltä jotain löytyisi päällepäin. Tuon mötikän kohdalla se sitten älähti. Oli hieman klappia ja työnsin piuhoja sisäänpäin, autosta katosi tyhjäkäynti kokonaan ja kierrokset heitteli ylös ja alas. No nykäsy piuhasta ulospäin niin kaikki oli taas ok. Olisiko tuo nyt mahdollinen kipiä paikka vai ihan vain sattumaa että näin tapahtui? Alkaa kohta tuntua ettei mikään ole mahdotonta tuon auton kanssa...

Kirjoittaja:  Igor [ 25.01.2011 16:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kanssa kamppailu

Ettei olis noi piuhat kuoriintuneet (liittimen sisältä?), ja työntämällä menivät oikoseen? Sitä en osaa sanoa mikä piuha on kyseessä.

Kirjoittaja:  1-xantia [ 25.01.2011 16:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kanssa kamppailu

Ilmastoinnin kompuran magneettikytkimen liitin :geek:

Kirjoittaja:  Fantti [ 25.01.2011 17:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kanssa kamppailu

Kiitoksia! Ei näin maallikon korvaan tuo mötikän nimihirviö kuulosta siltä että voisi aiheuttaa auton sammumista ja muita ongelmia, mutta enpä kyllä jaksa hämmästyä enää mistään tuon Xantun kanssa. Tuo kuoriintuminen on sen verran hyvä teoria että pitää laittaa liitin fixattavien listalle, onpahan ainakin sitten siitä kohdin kunnossa.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 25.01.2011 17:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kanssa kamppailu

olisko sinun syytä miettiä semmosta ,rttä pistäisit myydään ilmoituksen ja lähtöhinnan kanssa. jos on niinku liikaa askartelua järjestyny

Kirjoittaja:  laakeri [ 25.01.2011 17:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kanssa kamppailu

Fantti kirjoitti:
Kiitoksia! Ei näin maallikon korvaan tuo mötikän nimihirviö kuulosta siltä että voisi aiheuttaa auton sammumista ja muita ongelmia
Jos se siun Xantia oli tyhjäkäyntiä käymässä ja sattui olemaan ilmastoinnin suuntausvipu jääneenä huurteenpoistoasentoon tai kylmästöinnin nappi on-asentoon ja keli salli kompuran starttaamisen, niin eihän tuohon tarvita lisäksi kuin lisäilmaluistin/tyhjäkäyntiventtiilin/tyhjäkäyntimoottorin jumittaminen ja kuvatut oireet voivat tapahtua?

Kirjoittaja:  Jankos [ 25.01.2011 18:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kanssa kamppailu

Ja kun kerran tyhjäkäynninsäätömoottori on vaihdettu niin tehtiinkö siinä vaiheessa moottorinohjausyksikön resetointi eli akkukaapelin irroitus vaikka puoleksi tunniksi? Tuon jälkeen kun se tyjäkäynnin säätö opettelee toimintansa uudestaan ja toimii parhaalla mahdollisella tavalla. Radion koodihommat pitää tietty olla tiedossa.

Lisäksi tuo kompura saattaa olla rikki ja se voi pistää vastaan oikein kunnolla.

Kirjoittaja:  Fantti [ 15.02.2011 21:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kanssa kamppailu

Taistelu Xantun kanssa vain jatkuu. Onneksi sentään on erävoitto jo saatu. Alkoi jo romuttamo olla vakavasti otettava vaihtoehto mutta kun ajoin päivän japanialaisella kulkineella, muistui mieleen että miksi oon citikan ostanut... Eli citikka kävi pariin kertaan korjaamolla ja viaksi ilmeni se vasta vaihdettu tyhjäkäyntimoottori. No nyt se on viimein kunnossa, auto pysyy hyvin käynnissä eikä kierrokset heittele häränpyllyä. Olisihan se tietenkin liikaa toivoa että tuolla olisi vaivat asettunut. Citikka keksi nyt sellaisen tempun että paikoillaan seistessä, moottorin ollessa käynnissä, syttyy moottorin vikavalo aina noin 2 minuutin kuluttua. Otin ajan useampaan otteeseen ja aina oli tulos n. 2 minuuttia. Nyt askarruttaakin se että mitä tuossa 2 minuutin aikana voi tapahtua kun se antaa sen valomerkin? Sitten vain auto sammuksiin hetkeksi niin valo sammuu taas ihan normaalisti.

Kirjoittaja:  cxtb2 [ 15.02.2011 21:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kanssa kamppailu

menisiköhän sen 2min. kuluttua lambda-anturin käyttömoodiin?

Kirjoittaja:  laakeri [ 15.02.2011 22:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kanssa kamppailu

Lambdalle ääni täältäkin. Mittaa, tuleeko sieltä ollenkaan järkeviä lukemia.

Kirjoittaja:  Fantti [ 16.02.2011 08:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kanssa kamppailu

Kiitoksia taasen. Pitää alkaa tutustumaan tuon lambdan sielunelämään. Mutta tänään saa Xanttu oireilla ihan vapaasti, ulkona näyttäis olevan pakkasta -31.6 joten ainoa autoihin liittyvä toiminta on korkeintaan virtuaalikisailu pleikkarilla. Ei sillä etteikö Xanttu tuosta pakkasesta vielä selviäisi, minä siinä hyydyn jo matkalla parkkipaikalle.

Kirjoittaja:  laakeri [ 16.02.2011 08:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kanssa kamppailu

Fantti kirjoitti:
Ei sillä etteikö Xanttu tuosta pakkasesta vielä selviäisi, minä siinä hyydyn jo matkalla parkkipaikalle.
Kun varaat Fluken kyytiin matkan ajaksi, niin onnistuu paleltumatta. Konehuoneessa riittää lämpöä pitkään ajon jälkeenkin. Nyt täytyy kyllä myöntää, että 1.8 16V:n lambda-anturin liittimien sijaintia en tiedä, 1.8 8V:ssä ne olivat vaihteiston päällä.

Kirjoittaja:  ealab [ 16.02.2011 09:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kanssa kamppailu

Siinähän se on toosan päällä, harmaa pistokeliitin, muistaakseni, eri näköinen, kuin muut pistokkeet. Mittajohtoina tarvinnee olla hyvin ohuet mittapäät, jos naaraskontaktit ovat anturin puolella. Siinä on 4 liitintä, 2 on anturin esilämmitystä varten. Tämän ja happiosan liittimet erottaa toisistaan mittailemallakin.

Kirjoittaja:  laakeri [ 16.02.2011 13:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kanssa kamppailu

ealab kirjoitti:
Siinähän se on toosan päällä, harmaa pistokeliitin, muistaakseni, eri näköinen, kuin muut pistokkeet. Mittajohtoina tarvinnee olla hyvin ohuet mittapäät, jos naaraskontaktit ovat anturin puolella. Siinä on 4 liitintä, 2 on anturin esilämmitystä varten. Tämän ja happiosan liittimet erottaa toisistaan mittailemallakin.
Niin se on se yksi ainut moninapainen siinä päällimmäisenä? Muistelin, että siinä on joku, mutta ei ollut tiedossa, onko tuossa lambda yhdellä vai kahdella liittimellä.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/