Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: HDi Xantia Eberin poiskytkentä
ViestiLähetetty: 28.01.2011 00:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Maajussimoottorilla varustettu Sanktio vuosimallia -00 ja Eberi vuotaa naftaa omalle pakoputkelleen. Milläs tuon kikottimen saa kytkettyä pois toiminnasta? Nyt ei oikein olis oikein aikaa alkaa purkaa keulaa, jotta pääsis käsiksi vuotokohtaan.

Löysin jostain threadista Laakerin linkin Eberin asennus - (tms.) - ohjeeseen ja sen perusteella nypein tänään ohjeessa mainitut sulakkeet ja releet irti niin yksitellen kuin sarjassa, että kaikki kerralla ja millään ei ollut mitään vaikutusta mihinkään. Ei Eberin toimintaan, ei auton toimintaan. Kauan eläköön ranskalainen insinööri, jälleen kerran... 8-)

Mitä teen seuraavaksi? Korjaamolle en halua käyttöorjaa taluttaa, pärjäisin kesään saakka (tarkenee korjata itse) ilman lisälämmittimiäkin jos sen saisin pois päältä. Mutta miten?

Nimim. "Jos leimahtaa niin korjaantuu ainakin perseenlämmityksen puute."



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Eberin poiskytkentä
ViestiLähetetty: 28.01.2011 12:24 

Viestit: 116
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
1. Avaa konepelti
2. Mene auton viereen kuljettajan puolelle
3. Irrota sulakerasian kansi
4. Nyppää irti rele, joka on kaikkein kauimpana itsestäsi
5. Jos eeperi vielä lähtee käyntiin, polta auto, se on noiruttu! (muista kuitenkin ennen polttamista, että olen vain 99 % varma, että ko. rele on eeperin rele)



C8 HDi136 -07
Xantia HDi110 -99
BX TRD turbo -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Eberin poiskytkentä
ViestiLähetetty: 28.01.2011 12:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
No tuopa juuri, kun se vaan käydä rallatti iloisesti vaikka tuon releen irrotin. Olin ohjeesta ymmärtänyt, että kyseisen mokkulan irrottamalla pitäisi vaieta... siitäpä ihmetykseni.

Huoh, pitänee yrittää uudestaan. Jos ottais sen jo edellispäivänä irti niin ehti autokin tajuamaan, että nyt jotain puuttuu. :roll:

Kiitos selkeistä ohjeista joka tapauksessa!



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Eberin poiskytkentä
ViestiLähetetty: 28.01.2011 18:13 

Viestit: 116
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Sitten on olemassa vaihtoehtoa: joko rele on kuitenkin väärä tai eeperi saa ohjauksensa jostain muualta. ECU ohjaa relettä, joka puolestaan ohjaa eeperiä. Eihän autoon ole vaihdettu eeperiä? Entä onko ajastinta?



C8 HDi136 -07
Xantia HDi110 -99
BX TRD turbo -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Eberin poiskytkentä
ViestiLähetetty: 29.01.2011 00:18 

Viestit: 323
Paikkakunta: Kalafornia
Eberille menevissä piuhoissa oli liitin jossakin välissä siellä alhaalla...nyt en vaan jaksa muistaa missä kohtaa. Kurkkimalla selviäis? Olikohan nippusiteellä kiinni siinä polttoaineletkussa...



EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Eberin poiskytkentä
ViestiLähetetty: 29.01.2011 14:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Viimeinen liitin löytyy, kun irrotat vasemman etulokarin sisältä sen suojamuovin etureunastaan. Kolme 10mm kannalla olevaa ruuvia ja yksi muovinasta. Tämän jälkeen pääsee kääntämään sitä muovia sen verran sivuun, että siihen polttoaineen tuloputkeen pääsee käsiksi.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Eberin poiskytkentä
ViestiLähetetty: 30.01.2011 10:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Juu, Eberin saa melko mukavasti esille, kun saapi sisälokaria taivuteltua riittävästi pois tieltä, ei tarvitse purkaa puskuria. Itse askartelin sisälokarin kautta Eberille "uuden" pakoputken ja äänenvaimentimen vanhasta Webastosta, hiljeni muuten aika huomattavasti. :)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Eberin poiskytkentä
ViestiLähetetty: 30.01.2011 23:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Kiitosta taas ohjeista, täytyy alkaa hommiin jos ei kerran tarvi koko keulaa purkaa. Tällainen harhaluulo kun mulla oli.

Ja juu, tuon em. releen irroittaminen ei siis vaikuta mitenkään mihinkään auton toiminnoista. Oon sitä nyt kokeillut irti ja kiinni, ennen ja jälkeen moottorin käynnistämisen, kylmällä koneella, lämpimällä koneella jne. jne. Taitaa olla niitä kuuluisia "ylimääräisiä" osia joita aina tuppaa jäämään remonteissa ylitse... :D



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: