Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantia lisäpistorasia http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=716 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | styrox [ 21.03.2009 14:17 ] |
Viestin otsikko: | Xantia lisäpistorasia |
Tervehdys, apukuskin jalkatilassa, keskikonsolissa kiinni oleva pistoke ei toimi. Mistä kannattaisi alkaa purkamaan? Olevinaan katsoin että johto menee konehuoneen puolelle lokarin päällä ja häviää johonkin. Mihin? Jos näitä mennyt muillakin pimeäksi, niin tieto onnistuneesta korjauksesta voisi auttaa. |
Kirjoittaja: | Tapsa 63 [ 21.03.2009 15:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
Haaroitin löytyy ilmeisesti konehuoneesta moottorin takaa,voi olla vähän piilossa,joissain helpompi löytää alta päin,puhdista liitin tai voi olla vain irti. |
Kirjoittaja: | 12Soupapes [ 21.03.2009 16:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
Lisäksi ainakin Defan systeemeissä myös se pistorasia on irtokappale ja johto pitää olla kunnolla painettuna rasian liittimeen. Jalkatilassa johdon voi kyydissä olija potkia irti. |
Kirjoittaja: | styrox [ 21.03.2009 19:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
Vika korjattu, tattis Tapsa vinkistä. Heiluttelin liitintä ruiskuttelelin CRC:tä. Samalla sain voideltua sen etukorkeudensäätimenkin. No suihkin ainetta sitten vähän jokapaikkaan, joka näytti voitelua kaipaavan. Varpusen tallissa hieman kylmää hommaa. Samalla kun könysin siellä alla niin huomasin miten likainen osa alustaa on, varsinkin se vaseliini/CRC möhnä on melko vaikuttavaa takakorkeudensäätimen tienoilla. Myös takajarrujen ja akselin tienoo oli kuin mutakylpyjen jäljiltä. Edestä menee vaihtoon varaajapallo, tiputtelee lhm:mää jonkun verran siitä. Vararenkaan kiinnikkeet näytti olevan kiinni ruostuneet, irrottelen koko hässäkän kunhan renkaanvaihto on ajankohtainen. |
Kirjoittaja: | Tapsa 63 [ 22.03.2009 17:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
Minun mielipide,se vararengas hässäkkä ja rengas mäkeen, halpakaupasta alle 10 e.n pikku 12V.n kompura tai paikkauspullo takapoksiin. |
Kirjoittaja: | Tapsa 63 [ 22.03.2009 17:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
Vielä tuosta varaajapallosta jos se tiputtaa kaulalta saa siihen uuden tiivisteen jos pallo on muuten hyvä. |
Kirjoittaja: | ealab [ 23.03.2009 08:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
Kun näitä pistorasian- lohkolämmittimen johtoja rupeaa purkaa, niin katsoo haaroitus, ym. liittimien kuntoa. Pitäisi olla metallisen puhtaat, kirkkaat. Ja jos annettu "CRC"- käsittely, niin sen voi uusia. Koskee myös ulkopuolista pistokytkintä. Jatkoliittimien O- rengas ( pitää olla ja ehjä)voi olla hanttiinpistävä, auttaa jokin voitelu, ei silikonia. Paitsi jos voi vain O- renkaaseen laittaa. Ei kontakteihin. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 23.03.2009 11:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
Lainaa: ="styrox"]Edestä menee vaihtoon varaajapallo, tiputtelee lhm:mää jonkun verran siitä. Öö.... mitä? Siis onko pallo muka puhki? Ennen toista maailmansotaako se on sinne alle laitettu? ![]() Tapsa 550 kirjoitti: Minun mielipide,se vararengas hässäkkä ja rengas mäkeen, Kompuran ja paikkauspullon lisäksi on varapyörä kuitenkin hyvä olla mukana ihan rengasrikonkin varalta. Kompuralla on ehkä kiva täytellä rengasta, mutta ei se sitä rengasta paikkaa. Paikkapullolla taas on kiva sotkea vanne, mutta ei se välttämättä pienintäkään reikää paikkaa, on ihan tuurista kiinni. Varapyörä taas on helppo ja nopea laittaa paikoilleen.
halpakaupasta alle 10 e.n pikku 12V.n kompura tai paikkauspullo takapoksiin. |
Kirjoittaja: | styrox [ 23.03.2009 12:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
No ei kai se pallo ole puhki... Siinä on se jakotukkimokkula* mihin pallo kiinnittyy, vuotaa pallon ja sen välistä. Näin hyvällä kelillä, kun mieli on iloinen, niin tietenkin auto alkaa piiputtamaan. Aamulla ei toiminut kuskin ikkuna. Konstit on tiedossa, työkalut rasvattu ja asennuskaljat join jo lauantaina. Pikku vikoja, heleppo korjata.. *termit hallussa ![]() |
Kirjoittaja: | laakeri [ 23.03.2009 13:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
styrox kirjoitti: No ei kai se pallo ole puhki... Siinä on se jakotukkimokkula* mihin pallo kiinnittyy, vuotaa pallon ja sen välistä. Jaahas, no meijän Xantia on siitä syönyt jo kaksi tiivistettä. Ei ole tuntunut eikä näkynyt mitään rikkovia kohtia ja paperillakin on pyöritelty... saa nähdä, jos nyt jo kestäisi ![]() |
Kirjoittaja: | styrox [ 23.03.2009 16:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
Voe helevettiläinen, ei pitäs ahteria myöten möyriä pellin alla, aina löytyy jotain. Moniurahihna on kilometrinsä pyörinyt, se on ihan pykinyt. Ehkä sittenkin hyvä että huomasin. ![]() |
Kirjoittaja: | Tapsa 63 [ 23.03.2009 17:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
Katsoppas tarkemmin on niitä sellaisiakin hihnoja missä on poikkiurat. |
Kirjoittaja: | ealab [ 23.03.2009 18:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
laakeri kirjoitti: styrox kirjoitti: No ei kai se pallo ole puhki... Siinä on se jakotukkimokkula* mihin pallo kiinnittyy, vuotaa pallon ja sen välistä. Jaahas, no meijän Xantia on siitä syönyt jo kaksi tiivistettä. Ei ole tuntunut eikä näkynyt mitään rikkovia kohtia ja paperillakin on pyöritelty... saa nähdä, jos nyt jo kestäisi ![]() Onko käytetty alkuperäisiä, kantikkaita kumirenkaita. Ja laitettu oikein ilman, että olisi mennyt paikoiltaan palloa asennettaessa. Tiiviste ensin pesäänsä, sitten pallo. Käsitiukkuudelle. Usein rupeaa vuotaa "mokkulan" tulpat. |
Kirjoittaja: | KKA [ 23.03.2009 18:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
Varapyörä on helppo laittaa paikoilleen jos on joskus muistanut herkistellä ja rasvata sen vararengastelineen pultin. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 24.03.2009 11:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
ealab kirjoitti: laakeri kirjoitti: Ei ole tuntunut eikä näkynyt mitään rikkovia kohtia ja paperillakin on pyöritelty... saa nähdä, jos nyt jo kestäisi Onko käytetty alkuperäisiä, kantikkaita kumirenkaita. Ja laitettu oikein ilman, että olisi mennyt paikoiltaan palloa asennettaessa. Tiiviste ensin pesäänsä, sitten pallo. Käsitiukkuudelle. Usein rupeaa vuotaa "mokkulan" tulpat.![]() Nyt on varastossa jossain yksi o-rengasmallin tiiviste odottamassa. |
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 24.03.2009 11:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
laakeri kirjoitti: Oikea kunnon alkuperäinen on itseasiassa o-rengas, eikä kantikas. Kantikkaita alkuperäisosia on tullut kuitenkin käytettyä. Mitä tarkoitat? Sitäkö, että alkuperäisen pallotiivisteen poikkileikkaus on pyöreä. |
Kirjoittaja: | ealab [ 24.03.2009 16:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
r_a_n_u kirjoitti: laakeri kirjoitti: Oikea kunnon alkuperäinen on itseasiassa o-rengas, eikä kantikas. Kantikkaita alkuperäisosia on tullut kuitenkin käytettyä. Mitä tarkoitat? Sitäkö, että alkuperäisen pallotiivisteen poikkileikkaus on pyöreä. Niin, originaali on kantikas! Joskus on tarvikepalloissa ( motonet) näkynyt epäilyttävän ohuita O- renkaita. |
Kirjoittaja: | styrox [ 24.03.2009 16:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
No empäs tiennyt tuota tiiviste-asiaakaan ennen. Kaikkea sitä. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 31.03.2009 15:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia lisäpistorasia |
ealab kirjoitti: r_a_n_u kirjoitti: laakeri kirjoitti: Oikea kunnon alkuperäinen on itseasiassa o-rengas, eikä kantikas. Kantikkaita alkuperäisosia on tullut kuitenkin käytettyä. Mitä tarkoitat? Sitäkö, että alkuperäisen pallotiivisteen poikkileikkaus on pyöreä. Niin, originaali on kantikas! Joskus on tarvikepalloissa ( motonet) näkynyt epäilyttävän ohuita O- renkaita. ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |