Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Moottorin lämmöt
ViestiLähetetty: 25.02.2011 21:33 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Kaverilla tuli sellanen ongelma ,että lämmöt nousee paikallaan mutta kun lähtee ajamaan niin lämmöt putoaa.
Auto on C5 2.0, lisäksi kojetaulussa palaa moottorikuvake,sekä näytössä lukee teksti. Depollution system faulty emme ole kumpikaan kielimiehiä joten tuo teksti ei meille sano mitään.
Kiitos avusta jos joku vähän avittasi meitä.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorin lämmöt
ViestiLähetetty: 25.02.2011 21:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
tuo viittaa egr venttiiliin, tuolta lisätietoja http://citroen-foorumi.com/index.php?ac ... pic=5778.0



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorin lämmöt
ViestiLähetetty: 26.02.2011 08:41 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Missähän tämä egr venttiili sijaitsee .



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorin lämmöt
ViestiLähetetty: 26.02.2011 10:12 

Viestit: 5124
Lämpötilan tippuminen viittaisi vialliseen termostaattiin, lämpeneekö jäähdytin jo ennen normaalia käyntilämpötilaa,

Depollution (tai osassa autoja Anti Pollution Fault) on yleisilmoitus => jotain vikaa joka vaikuttaa päästöihin
Vikakoodit kannattaa ehkä luetuttaa, joskus sieltäkin selviää, koska ainakin kaikki nämä viat saattaa antaa saman herjan:
- Puolavika (tai tulppa tai joku muu sähköongelma, joka jättää välillä sytyttämättä)
(- Vaikuttaakohan myös jatkuva alilämpöisenä ajaminen pollution herjaan)
- Venttiilinostinvika (tämä on valitettavan yleinen EW10J4:lla, hydraulinen venttiilinnostin on jumissa eikä toimi kunnolla, venttiilit ei aukene silloin kunnolla)
- Venttiilivika
- Imuvuodot
- EGR/sen rele tai johdot tai letkut
- Lambda
- Katalysaattori
- tai joku muu moottori/elektroniikkavika

EW10J4-koneessa EGR taitaa olla (ainakin joissain) kannessa, osin pilkistäen suojamuovien alta, koneen vaihteistonpuoleisessa päässä, takaosassa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: