ealab kirjoitti:
Voitelitko karan kierteet, niukasti, silikonirasvalla. Kitka pitää minimoida, ettei takertelisi yhtään. Teflon-rasva ei toiminut omassa. Silikonirasva on lämpötiloista vähät välittävää. Ekan kerran putsasin 4v sitten, ja nyt taas äskettäin, varmuuden vuoksi. Sen huomaa mm. siitä, että vaihtaessa moottorin kierrokset sopivat taas paremmin. Säätö toimii tarkemmin. Askelmoottori voi olla kyllä "valmis", siihen ei putsaukset välttämättä auta. Tällaisen testisäätö ei toimi ainakaan työpöydällä.
Jotain kuumuutta kestävää rasvaa nirkosesti laitoin kierteisiin, tiedä sitten toimiiko se rasva, ei ollu mitään silokonirasvaa.
Katotaan nyt muuttuuko mihinkään. Jos ei muutu, taidan seuraavaks vaihtaa sen lambadan.