Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4 picasson vetokoukku
ViestiLähetetty: 03.03.2011 08:50 

Viestit: 8
Moikka,tuli vaihdettua pitkän harkinnan jälkeen c5 break-04 2.0 bensa aut-> c4 picassoon 2.0 hdi bmp-07 ja ensi kokemukset olivat positiivisia (ainoa jota kaipaa on hydrauli jousitus) kun kävimme perheen kanssa rukalla niin kilsoja tuli noin 2th.Ainoana puutteena on vetokoukun puuttuminen ja kysyisinkin onko kokemuksia itse laitettuna(onko helppo asentaa ja kauan asennuksessa menee ) ja onko valmiit johtosarjat/liitokset ettei tarvitse tehdä "ryöstöjä" muista johdoista ja mitä hintaluokkaa maksaa irroitettava koukku vermeineen.kiitos tiedoista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 picasson vetokoukku
ViestiLähetetty: 03.03.2011 10:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
citroen65 kirjoitti:
Ainoana puutteena on vetokoukun puuttuminen ja kysyisinkin onko kokemuksia itse laitettuna(onko helppo asentaa ja kauan asennuksessa menee ) ja onko valmiit johtosarjat/liitokset ettei tarvitse tehdä "ryöstöjä" muista johdoista ja mitä hintaluokkaa maksaa irroitettava koukku vermeineen.kiitos tiedoista.
Väyläsähköillä varustettuun autoon tarvitsee aina sen autokohtaisen sovitepalikan, joka tökätään valmiiseen liittimeen. Rosvoliittimien käyttö CAN-väylässä ei ole hyvä idea.

Kovilin sivuilta löytyy hyvät kuvat ja asennusohjeet mutta ei hinnastoa.
Feloxin sivulla taisi olla hintojakin.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 picasson vetokoukku
ViestiLähetetty: 03.03.2011 23:03 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
Ja onko niin näissä uudemmissa, että tarvitsevat myös ohjelmistopäivityksiä? Muistan kuulleeni/lukeneeni tarinan saabistista, joka kyseli vetokoukun asennusta merkkiliikkeestä, pelästyi hintaa ja osti tarvikekoukun asennussarjoineen. Sähköt vaan ei sitten tulleet pistokkeeseen. Nöyrtyi lopulta ja ajoi merkkiliikkeeseen, jossa sanoivat, että eiköhän laiteta auto hetkeksi piuhoihin ja käydään kahvilla. Ja kahvien jälkeen voittekin onnellisena poistua kassan kautta. Ja lopputuloksena se itse asennettu koukku ei tullut juurikaan tai laisinkaan halvemmaksi kuin liikkeessä asennettu.



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 picasson vetokoukku
ViestiLähetetty: 03.03.2011 23:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Juuh koukku vaatii oman johtosarjan, ja sen asentamisessa menee oma aikansa, ja homman päätteeksi pitää autolle kertoa, että se sai nyt vetokoukun ;) . Eli siis testerillä pitää koukun asennus viimeistellä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 picasson vetokoukku
ViestiLähetetty: 03.03.2011 23:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 108
Paikkakunta: Kalajoki
aaltopelti_fun kirjoitti:
Ja onko niin näissä uudemmissa, että tarvitsevat myös ohjelmistopäivityksiä?

Jos nyt ei ihan päivityksiä niin ainakin vikakoodien poistoa, jos käyttää virtaryöstäjiä ilman relekykentää. :D

Itse asensin xsara -mallin picassoon koukun lisäten 'vähävirtaiset' apureleet vilkuille ja jarruvalolle vaikka piksun takavalojen
liittimen johtonipussa lukikin varoitus "Ei saa kytkeä johtoihin mitään lisälaitetta jonka virtakuorma ylittää 10 mA" !

Citroen65:selle tiedoksi, että ainakin m0t0netti näyttää myyvän releboxia 150 euron hintaan ja irtokuokkukin löytyy valikoimasta.
Tuo releboxi liittimineen saattaa olla halvempi ihan alkup. varaosaliikkeessä, joten sieltäkin kannattaa kysellä (jos ei siis itse innostu
moista askartelemaan ;)



Samalla autolla jo vuodesta -89 kesät / talvet!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 picasson vetokoukku
ViestiLähetetty: 03.03.2011 23:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Pistpä googleen Brink niin saat hyvät asennusohjeet koukulle sekä sähköille. Ja väyläohjatuissa voi sanoa että fifti/siksti tarviiko autolle kertoa johtosarjan asennuksesta.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 picasson vetokoukku
ViestiLähetetty: 03.03.2011 23:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Joo nykyisin on olemassa sähkösarjojakin, jotka tunnistavat signaalit auton alkuperäisestä systeemistä, eli ei ole pakko asentaa sitä sähkösarjaa, ja koodata koukkua autolle.... ;) . Plussa toki pitää niissä vetää akulta, jne.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 picasson vetokoukku
ViestiLähetetty: 03.03.2011 23:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Ja jos tarkkoja ollaan, CAN-väylän takia/ansiosta vetokoukku ei sinänsä mitään ohjelmointitarvetta välttämättä aiheuta. CAN-väylässähän kaikki halukkaat voivat lukea väylässä liikkuvat viestit, joten jos väylässä tulee vilkkuviikseltä tieto, että vilkku on päällä, niin vetokoukku voi sen signaalin napata siitä ilman sen ihmeempiä temppuja jne. Viestien lähetystä varten sitten soisi ainakin väyläosoitteen olevan kohdillaan (etenkin priorisointien takia), mutta vetokoukunhan ei täysin välttämättä tarvinne lähettää tietoa perävaunun kytkennästä? Eri asia onkin sitten, jos jokin ylemmän tason toteutus CAN:in päällä vaatii jotain muuta...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 picasson vetokoukku
ViestiLähetetty: 04.03.2011 08:51 

Viestit: 1496
Aiheeseen liittyen:

Pitääkö autoille, joissa on ESP sun muut kirjaimet kertoa milloin siinä on kärry perässä ja milloin ei? Vaikuttaako kärryn vetäminen ajonvakautusten yms. toimintaan? Minulla ei ole kokemusta noista uusista turvallisuusjärjestelmistä, siksi kyselen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 picasson vetokoukku
ViestiLähetetty: 04.03.2011 10:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Riippuu autosta: joissain autoissa ESPin ohjelman muutos tehdään valikosta, joissain se menee automaagisesti kun laitetaan 13-napaisella pistokkeella oleva perävaunu kiinni, ja joissain ei ESPiin edes pysty vaikuttamaan. ESPin toiminta peräkärryllä saattaa olla turhan voimakasta sekä kulmikasta jollei vaikutusmahdollisuutta ole.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: