|
Kirjoittaja |
Viesti |
Teuski
|
Viestin otsikko: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 26.01.2011 15:36 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Onko 1.8 16V Xanttua saanut automaatilla? Mitään suurta estettä automaatin asentamiseen (ZF) ei varmaankaan ole?
Onko ZX:ssä sama latikko?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 27.01.2011 12:02 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Teuski kirjoitti: Mitään suurta estettä automaatin asentamiseen (ZF) ei varmaankaan ole? Suurin este taitaa olla voimattomuus. Itse ainakin veikkaisin, että melko tukkoinen yhdistelmä olisi. 2.0 16V taas voisi olla oikein kiva automaatilla. Eli jos ryhtyy vaihtamaan laatikkoa, niin mikä ettei moottorikin samassa paketissa? Mitään muita esteitähän ei sinänsä ole kyllä...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 27.01.2011 12:12 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Mulla oli aikoinaan väärämmerkkinen farkku 115hv 1.8 automaatilla. Oli suht pirteä, mutta taisi painaa muutaman sata kiloa vähemmän kuin Xanttu...
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 27.01.2011 14:00 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
laakeri kirjoitti: Suurin este taitaa olla voimattomuus. Itse ainakin veikkaisin, että melko tukkoinen yhdistelmä olisi. 2.0 16V taas voisi olla oikein kiva automaatilla. Eli jos ryhtyy vaihtamaan laatikkoa, niin mikä ettei moottorikin samassa paketissa?
Niin, voishan sitä koko autonkin samalla vaihtaa  Ei tuo 1.8 16V nyt miltään ihan nuhapumpulta tunnu, uskoisin että on ihan siedettävä automaatilla. Jos kohtuuhintaan sais laatikon jostain vaan...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 27.01.2011 23:09 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Teuski kirjoitti: Onko 1.8 16V Xanttua saanut automaatilla? Mitään suurta estettä automaatin asentamiseen (ZF) ei varmaankaan ole?
Onko ZX:ssä sama latikko? On saanut, ainakin 1,8 ja 2.0 16V:nä automaatilla. Alkupäässä lootana 4HP14 ja -97/98 tuli sitten AL4. ZX:n laatikosta en tiedä. Parempaakin tietoa varmaan palstalta löytyy....esim. Jasu on kai noita laatikoitakin vaihdellut (mitähän hän Ei olis Citikoitten kanssa värkännyt?)
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 07.03.2011 16:13 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Nyt olis sitten tulossa loota 306 pösöstä. Siinähän se on 1.8 8V:n jatkeena, mutta on toki vähän kevyempi autokin. Sopiikohan tuohon nykyisen manuaalin kanssa olevat vetarit sellaisenaan?
Pikaisen mobile.de-selailun perusteella taitaa olla ZF+1.8 16V sellainen yhdistelmä ettei ole ollutkaan...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 07.03.2011 18:49 |
Viestit: 2821
|
Sisäpää noissa oli muistaakseni sama  Joten periaatteessa pitäisi käydä. Tuleehan sulle samalla polkimet ja muut kivat kilkkeet???
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 07.03.2011 18:51 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Jos bensakäyttöisistä neloskoneista puhutaan, niin vanhakoppaisessa oli ZF 4HP-14 laatikko ja 2.0 8V kone, vaikka käsivaihteiset päivitettiinkin jo -95 tienoilla 16V koneeseen. Faceliftin myötä (en tiedä oliko tarkalleen juuri silloin) tuli AL4 ja sitä sai 1.8 16V aj 2.0 16V yhteyteen. Harmillista, ettei Xantia TCT automaattia koskaan tehty...
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 07.03.2011 20:05 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
HOTHeaDFIN1 kirjoitti: Sisäpää noissa oli muistaakseni sama  Joten periaatteessa pitäisi käydä. Tuleehan sulle samalla polkimet ja muut kivat kilkkeet??? Pitäis tulla. Temeltä löytyy laatikkovikainen '96 Xantia, joka saa luovuttaa hallintalaitteet tarvittaessa. Polkimella nyt ei niin väliä ole, tossun alle sopii pienempikin  Hessu kirjoitti: Jos bensakäyttöisistä neloskoneista puhutaan, niin vanhakoppaisessa oli ZF 4HP-14 laatikko ja 2.0 8V kone, vaikka käsivaihteiset päivitettiinkin jo -95 tienoilla 16V koneeseen. Faceliftin myötä (en tiedä oliko tarkalleen juuri silloin) tuli AL4 ja sitä sai 1.8 16V aj 2.0 16V yhteyteen. Harmillista, ettei Xantia TCT automaattia koskaan tehty... Mobile.de:stä hakemalla löytyy vanhempia 1.8 ja 2.0-automaatteja. Ei ole taidettu vaan ykskaseja tuoda Suomeen. Eipä tosiaan näy lainkaan 16-venttiilisiä, oletin että kakslitraista 16V:tä olis saanut automaatilla ennen faceliftiäkin... No, tulee varmaan sitten ainutlaatuinen peli  16V:n huippuvääntö tulee reilusti 8V:tä ylempänä, saa nähdä millanen siitä tulee...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
jjutara
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 07.03.2011 20:15 |
Viestit: 91 Paikkakunta: Sauvo
|
Nettiautosta löytyy myydyistä ainakin pari 1.8 16V automaattia, useampia 1.8 at ilman tietoja venttiileistä.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 07.03.2011 20:53 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
jjutara kirjoitti: Nettiautosta löytyy myydyistä ainakin pari 1.8 16V automaattia, useampia 1.8 at ilman tietoja venttiileistä. Löytyy, mutta ne on AL4:lla. Mä olen laittamassa vanhemmista tuttua ZF:n lootaa.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
jjutara
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 07.03.2011 21:04 |
Viestit: 91 Paikkakunta: Sauvo
|
Vuosimallit on haarukassa 93-97. Eikö 93-96 pitäisi olla ZF:llä?
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 07.03.2011 21:28 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
laakeri kirjoitti: Suurin este taitaa olla voimattomuus. Itse ainakin veikkaisin, että melko tukkoinen yhdistelmä olisi. 2.0 16V taas voisi olla oikein kiva automaatilla. Eli jos ryhtyy vaihtamaan laatikkoa, niin mikä ettei moottorikin samassa paketissa?
Mitään muita esteitähän ei sinänsä ole kyllä... Ei siinä voiman puute tule sen kummemmin kuin manuaalillakaan normaaliajossa. Onhan noilla Zf 4hp14 laatikoilla ajettu Bx:n vaparidieseleissäkin, vaikka tehoja on vain puolet Xantian tehoista. Automaattilootan perävälitys vaikuttaa tietysti ärhäkkyyteen ja kulutukseen.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 08.03.2011 00:33 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
eskere kirjoitti: Onhan noilla Zf 4hp14 laatikoilla ajettu Bx:n vaparidieseleissäkin, vaikka tehoja on vain puolet Xantian tehoista. On ajettu joo ja täytyy sanoa, että semmoiseen jopa minä olisin kaivannut lisätehoa. Beksin ja Xantian välillä se painoero alkaa tuntua jonkun verran... paljonkos sitä on, 400 kg?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 08.03.2011 00:56 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
laakeri kirjoitti: Beksin ja Xantian välillä se painoero alkaa tuntua jonkun verran... paljonkos sitä on, 400 kg? Autowikin mukaan BX breakin omamassa on 890–1135 kg ja facelift-xantia breakin 1387–1592 kg, eli aika tarkkaan se 400kg on jos noita ääripäitä vertailee. Eiköhän tuo 1.8 16V kuitenkin ihan riittävästi liiku, ei mulla kiire ole  Löytyyköhän jostain listaa eri mallien välityksistä? Onkohan noissa automaattilaatikoissa paljonkin eroa eri mallien välillä?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 10.03.2011 08:28 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Nyt on automaattilaatikko xantussa, mutta väärässä päässä  Tuli mieleen, että eikös facelifteissä ole sähköisesti toimiva nopeusmittari? Tossa ZF:ssä on nopeusmittarin vaijerin vieressä kyllä myös 3-napainen liitin, saako siitä suoraan tarvittavan tiedon? Vai oliskohan nuo perät käsivaihteisen kanssa niin samanlaiset, että siitä voisi siirtää sen anturin laatikosta toiseen? Voisko joku tunnukset omaava vaikka selvittää servicestä tuota?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 11.03.2011 09:42 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Teuski kirjoitti: Tuli mieleen, että eikös facelifteissä ole sähköisesti toimiva nopeusmittari? On. Teuski kirjoitti: Voisko joku tunnukset omaava vaikka selvittää servicestä tuota? Tunnukset saat tehtyä itsellesi parissa minuutissa?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
barfly
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 11.03.2011 16:24 |
Viestit: 107 Paikkakunta: Kirkkonummi
|
C mallin kadettiakin on saanu tomaatilla, hummia lieni jotain 60 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 11.03.2011 16:55 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Teuski kirjoitti: Tuli mieleen, että eikös facelifteissä ole sähköisesti toimiva nopeusmittari? Tossa ZF:ssä on nopeusmittarin vaijerin vieressä kyllä myös 3-napainen liitin, saako siitä suoraan tarvittavan tiedon? Vai oliskohan nuo perät käsivaihteisen kanssa niin samanlaiset, että siitä voisi siirtää sen anturin laatikosta toiseen? Voi. Anturi on yhdellä pultilla kiinni perässä, laatikolle on "aivan sama" onko siinä vaijeri vai sähköinen anturi, vaihtaa vain sen anturipötkylän vaijerilähdön tilalle. Katso myös että tulee saman värinen nopeusmittarin käyttöratas, ja tarvittaessa vaihda entinen ratas anturille, irtoaa vetämällä, väri kertoo hammaslukeman...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Rychnowo
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 11.03.2011 17:01 |
Viestit: 199
|
Joo, joku ehtikin jo...
Se anturin "runko-osa" on samanlainen, siis laatikon ulkopuolinen osa. Mutta niissä käyttö-hammaspyörissä on eroa riippuen siitä mikä laatikko on kyseessä, ainakin välityksen osalta. Kuvasta en osaa sanoa onko manuaalin ja automaatin osalta noissa ko. osissa muita mitta-eroavaisuuksia.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16V automaatti Lähetetty: 11.03.2011 19:20 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Kyllä mä tuonne serviceen sitten pääsin, mullahan oli tunnukset ennestään mutta olin unohtanut koko asian  Runkohan on samalla varaosanumerolla, mutta kuvista ei oikein osaa sanoa kun ovat vähän eri kulmista. Rattailla on eri numerot ja ajattelinkin, että taitaa olla eri hammastukset. No, voihan se olla että nykyinen liitin sopii tuohon automaatin liittimeen, siinä kun on liitin ja vaijeri molemmat. Jos jostain syystä käykin niin, että mittari alkaa näyttämään omiaan niin saako sen jostain säädettyä?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
|