Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 31.03.2009 17:30 

Viestit: 82
Paikkakunta: Varkaus
Moron!

Kun en muista enää tarkalleen asiaa niin kyselen viisaammilta. Paljonko LHM:ää menee Xantia 2.0 16v -00 vaihdettaessa ja pitääkö vielä vaihtaa suodattimia kun paikallinen huolto ainakin niin väittää?

Tänks jo etukäteen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 31.03.2009 17:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
LHM:ää kannattaa varata 4-5 litraa. Suodattimet suosittelen putsaamaan, vaihtaa ei tarvitse.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 31.03.2009 18:58 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Säiliön pohja, sekä suodattimet pitää putsata. Siihen sopinee jarrucleaneri. On hyvä tehdä myös jarrujen ilmaus = uudet LHM:t niillekin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 01.04.2009 11:23 

Viestit: 1496
Minulle väitettiin viimeksi maanantaina merkkihuollossa, ettei Xantiassa ole mitään LHM:n yhteydessä vaihdettavia suodattimia :shock: . Vaihtavat siellä pelkän nesteen kuulema. Onko ne väärässä vai valehtelevatko?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 01.04.2009 11:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Suodattimia ei vaihdeta, ne pitää pestä.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 01.04.2009 12:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Tirehtööri kirjoitti:
Minulle väitettiin viimeksi maanantaina merkkihuollossa, ettei Xantiassa ole mitään LHM:n yhteydessä vaihdettavia suodattimia :shock: . Vaihtavat siellä pelkän nesteen kuulema. Onko ne väärässä vai valehtelevatko?

Ovat todella väärässä... :x


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 02.04.2009 07:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
niko kirjoitti:
Suodattimia ei vaihdeta, ne pitää pestä.
Onko virallinen ohje tosiaan näin? Minä muistelisin jostain lukeneeni, että ne pitää vaihtaa. Käytännössähän tätä ei ole mitään järkeä tehdä, koska pesemällä ne pysyvät hyvässä kunnossa.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 02.04.2009 07:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 217
Paikkakunta: Lieksa
Juu...ovatpa tainneet taas antaa asiantuntevaa tietoa korjaamolta! :shock:
Kyllä sieltä ehdottomasti sihdit löytyy....itse putsasin LHM:n vaihdon yhteydessä dieselillä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 02.04.2009 08:12 

Viestit: 1496
Hiukan lisäystä eiliseen viestiini.

Eilen kävin auton korjaamolta ja nyt oli toinen mies tiskin takana. Hän sanoi, että suodatin oli pesty LHM:n vaihdon yhteydessä! On siellä siis kuitenkin onneksi joku joka tietää asioista.

Merkkihuollossakin siis pesevät, eivätkä vaihda suodatinta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 02.04.2009 08:25 
Ei niitä Xantian LHM-säiliön suodattimia vaihdeta ellei joku yli-innokas ole joskus puhdistanut kovakouraisesti ja rikkonut. Normaalisti kestävät kyllä auton iän.


   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 06.04.2009 10:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
On niin hupa lukea vuodesta toiseen "vaihdettavasti suodattimista"

Siellä ei todellakaan ole suodattimia vaan screenit eli sihdit ja niillä ei käytännössä ole suodatuskykyä, ne ovat "oravanerottimet". Sihtejähän ei koskaan vaihdeta vaan pestään.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 06.04.2009 12:56 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Voisiko ajatella laitettavan johonkin paluuletkuun suodatinta. Jokin polttoainesuodin. Olisiko tuolla paljon merkitystä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 06.04.2009 15:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 255
Ainakin XM:ssä on sekä paluu-, että imupuolella säiliössä sihdit. Aika hankala olisi enää ylimäärisiä viritellä kun paluupuolelta tulee monesta letkusta tavaraa.

Kuvassa valkoinen tötsä (puolittain kannussa)on paluusihti, keskellä mustan lieriön pohjassa näkyy imusihdin pään bajonettikiinnitys, ja vasemmanpuolinen musta lieriö on kohon putki.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: PS.
(mikähän olisi näppärä kuvankäsittelyohjelma, jolla saisi "puhekuplia" näppärästi ympättyä kuvaan? Tyyliin Wordin kuvatekstilaatikot. Jokin ilmainen, kevyt ja nopeasti opittava.)

IMG_0267_c.JPG
IMG_0267_c.JPG [ 76.48 KiB | Katsottu 12500 kertaa ]

Arkikäytössä:
XM V6 A Pallas Berline -91
XM TurboD12 A Break -98
Xantia 2.0i aut Break -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 06.04.2009 17:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Paluusuodattimen teko tosiaan on hankala kun paluita on niin monia, mutta, imuletkuun vois hyvin askallella laakean noin 5 micron suotimen. Polttoainesuotimet tms ei käy koska talvella liemen ollessa vähän paksumpaa tulee suodatusongelma tai ainakin veikkaan niin.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 06.04.2009 21:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:?: miksi sinne paluupuolelle pitäisi laittaa joitakin virityksiä. päniköissä on potero sitä sakkaa varten ja se sakka kyllä jää sinne pohjalle ellei sitä pönttöä heilutella ihan tolkuttomasti. putsatessa sitä sitten pitää heilutella enemmänkin kuin tolkuttomasti ja pesuaineen kanssa.
ns:imupuolelle taas ei kannata virittää mitään jarruja koska pumppu EI IME mitään vaan saa lappona lisää sitämukaa kun painaa tavaraa eteenpäin. :cry:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 07.04.2009 12:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Cikatti kirjoitti:
On niin hupa lukea vuodesta toiseen "vaihdettavasti suodattimista"

Siellä ei todellakaan ole suodattimia vaan screenit eli sihdit ja niillä ei käytännössä ole suodatuskykyä, ne ovat "oravanerottimet". Sihtejähän ei koskaan vaihdeta vaan pestään.
Kuinka monessa micronissa menee suodattimen ja sihdin ero? Ihan vaan, ettei tule väärillä termeillä puhuttua...

Sellaisia suodattimia on ainakin yhteen kohteeseen tullut katseltua, joita sai 1250:een asti.
ealab kirjoitti:
Voisiko ajatella laitettavan johonkin paluuletkuun suodatinta. Jokin polttoainesuodin. Olisiko tuolla paljon merkitystä.
Olikohan #sitruunalla vai vanhassa patongissa, kun joku kertoili tavallisen bensanputsarin laittaneensa yhteen paluuletkuun, kun oli reissun päällä katkennut, eikä muita paikkatarpeita ollut. Siinä oli kuulemma ollut siitä asti. Kuvankin olen nähnyt vai livenä jopa. En kyllä nyt muista, kenen citikassa moinen oli, mutta ihan "vakioväkeä".



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:ät vaihtoon
ViestiLähetetty: 07.04.2009 14:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
No UA:ssahan se oli, regulta paluuputki säiliöön, ja kyllä sinne moskaakin kertyi... :mrgreen:

jäi kumminkin pois, kun uusin sen letkun. vähän isompi ja helpommin virtaava saisi olla, kuin ihan perus-"mopon" pensasuodatin.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: