| Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
| Volvo-kysymys URGENT http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=7660 |
Sivu 1/2 |
| Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 27.03.2011 21:10 ] |
| Viestin otsikko: | Volvo-kysymys URGENT |
Auto on Volvo 850 2,5-20V bensavehje Päivällä kävi hyvin, bensavalo palanut 50km enimmillään. Illalla piti lähteä tankkaamaan huomista työmatkaa varten mutta laite onkin kuollut. Pyörittää hyvin, inahtelee välillä. Kaadoin ehkä 5-6 litraa 4-t perämoottoribensaa tankkiin ja lisää sahausta. Lopputuloksen mitenkään muuttumatta. Pakoputkessa ei haise bensa. Tyulppia en pääse katsomaan koska yhdestä peitekannen torxista on vain pyöreä reikä jäljellä. Pitääkö tuo systeemi jollain tapaa ilmata? Virrat päällä kuuluu surina mikä viittaisi pa-pumppuun, kuuluu vielä hetken virran katkaisemisen jälkeen. Pihan ainoa toimiva laite on tämän ja purkuxantian takana makaava bx mikä toisaalta ei ole ihan parhaimmillaan asiakkaita lentokentältä hakiessa |
|
| Kirjoittaja: | olli__o [ 27.03.2011 21:29 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Joissain (turbo?) malleissa on ruiskutukin kuskinpuoleisessa päässä fillarin venttiilin tapainen rakennelma. Tuskin tarkoitettu kuitenkaan ilmaamiseen, mutta siitä voisi ehkä ainakin ihmetellä onko minkäänlaista bensapainetta järjestelmässä (mutta varo ettet ruiski silmiin/muuten päälle, siellä on reilu paine ja myös virtojen pois ollessa) |
|
| Kirjoittaja: | laakeri [ 27.03.2011 21:38 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Putkimies22 kirjoitti: Kaadoin ehkä 5-6 litraa 4-t perämoottoribensaa tankkiin ja lisää sahausta. Jos tuo bensa on odottanut viime syksystä asti kannussa ilman säilytysaineita, niin imaiseppa se jollain pois tankista ja laita kunnollista tilalle nyt aluksi. Voi toki hyvällä tuurilla olla kunnollista, mutta ei välttämättä ole.
|
|
| Kirjoittaja: | Natero [ 27.03.2011 21:52 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Ei pa.pumput tykkää ilman pumppaamisesta. Todennäköisesti on jo tuhoutunut. |
|
| Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 27.03.2011 21:56 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Tässä jotain: http://www.volvofinns.com/index.php?topic=143.0 http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=43&t=9684 |
|
| Kirjoittaja: | zX-files [ 27.03.2011 22:02 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Bensaruisku ei tarvi ilmaamista, 10-20s sytkävirta päällä ennen starttia ja bensaa on putkissa. Pumpun tikityksen voi kuullakin jos on muuten hiljaista. Ja jep, kuivana pumppu ei kauaa kestä. Fiksuinta olisi hakea 10 litraa tuoretta bensaa nyt ekana ja se tankkiin, sytkävirta päälle, odottelua, sitten kädet ristiin tms uskonnollisia toivetekoja ja starttaus... Ja sen jälkeen jos ei auta onkin viisainta odotella kevättä tai hinuriaa |
|
| Kirjoittaja: | cxtb2 [ 27.03.2011 22:16 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
liekkö käynyt samalla tavalla kuin XM:ssä... bensan loputtua horasi bensapumppu ilmaa, ja kuoli siihen paikaan. matka jatkui vasta uudella bensapumpulla... (tai siis toisesta XM:stä otetulla toimivalla Vaihda se vulvu pikemmiten johki luotettavaan kulkineeseen... Vaikka CX:ään |
|
| Kirjoittaja: | Teuski [ 27.03.2011 22:17 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Ei sitikoiden vikakyselyihin näin paljon vastauksia tule näin nopeasti huolestuttavaa... |
|
| Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 27.03.2011 22:19 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Teuski kirjoitti: Ei sitikoiden vikakyselyihin näin paljon vastauksia tule näin nopeasti ...mutkun tässä otsikossa luki "URGENT"... |
|
| Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 27.03.2011 22:19 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
tuossa epäillään myös ns liimaventtiiliä.. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3992.new#new |
|
| Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 27.03.2011 22:23 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
ZX:n hydraulinostajat kärsi tosta "liimautumisesta" eli jos siirsi pikaisesti 10 metriä ja sammutti niin seuraava startti oli piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä. Mitäs sä teit ennenkuin se hyytyi? Pysäköitkö kovinkin kaltevalle pinnalle? Joko hait lisää bensaa? Opitko jo läksysi ja ostat taas sitikan |
|
| Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 27.03.2011 22:30 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Kaapelimies kirjoitti: ZX:n hydraulinostajat kärsi tosta "liimautumisesta" eli jos siirsi pikaisesti 10 metriä ja sammutti niin seuraava startti oli piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä. Mitäs sä teit ennenkuin se hyytyi? Pysäköitkö kovinkin kaltevalle pinnalle? Joko hait lisää bensaa? Opitko jo läksysi ja ostat taas sitikan Siirsin sitä 2m Tasapinta, ei ole millä hakea (ellen kävele 10km) ja mieli tekee jo takaisin |
|
| Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 27.03.2011 22:53 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Auto käy toooooooooooooooooooooooooooooooooosi pitkän sahaamisen tuloksena. Nyt kone lämpimäks ja tuoretta bensaa tankkiin. |
|
| Kirjoittaja: | maddis [ 27.03.2011 23:01 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Tuo on ihan 'normaalia'. Mun C5 teki ihan samaa että jos sitä siirsi vain pari metriä niin seuraavalla kertaa sai sahata piiiitkään käyntiin. Liekö sit kasteli tulpat kun kävi niin vähän aikaa vaan. Jos käytti pidempään siirron yhteydessä niin ei ollut ongelmia. |
|
| Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 27.03.2011 23:26 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
maddis kirjoitti: Tuo on ihan 'normaalia'. Mun C5 teki ihan samaa että jos sitä siirsi vain pari metriä niin seuraavalla kertaa sai sahata piiiitkään käyntiin. Liekö sit kasteli tulpat kun kävi niin vähän aikaa vaan. Jos käytti pidempään siirron yhteydessä niin ei ollut ongelmia. Meneepä tää autoilu hankalaks Tuossa ei ollut ohjekirjaa mukana laisinkaan, ohjeistetaankohan siinä asiaa? |
|
| Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 27.03.2011 23:35 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
No, ite kun seuraavan kerran peruutin tallista ulos, annoin käydä kunnes lämpömittari liikahti. Eli kone ja öljyt lämpesivät vähän. Taisi olla jopa muutaman minuutin tuo tyhjäkäyntiaika, ajamalla olisi varmaan riittänyt alle kilometrin lenkki. Eläköön hydrauliset venttiilinnostajat! |
|
| Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 27.03.2011 23:43 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Eläköön! |
|
| Kirjoittaja: | cxtb2 [ 27.03.2011 23:52 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Putkimies22: no ny äkkiä myyntiin, kun se kerran käy... sen hinnallahan saat sen CX:n hommattua tilalle |
|
| Kirjoittaja: | citrique [ 28.03.2011 00:05 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Putkimies22 kirjoitti: ...makaava bx mikä toisaalta ei ole ihan parhaimmillaan asiakkaita lentokentältä hakiessa kyllä harrastecitikan luulis pärjäävän tässäkin asiassa 850 vulvalle... |
|
| Kirjoittaja: | ZX_Kuski [ 28.03.2011 00:30 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Oho, kaverin volvolle (850 2.5l koneella) sattui viikko takaperin ihan samalla lailla. Siirsin sitä metrin verran päivällä ja myöhemmin samana iltana sahattiinkin piiitkään. Lupasi aina välillä vähän. Muutaman kerran ehti usko loppua, mutta käynnistyihän se lopulta. Mulla on tapana ajaa auto tallista ulos muita hommeleita varten ja sitten takaisin sisään. Pitäisiköhän käyttää konetta normilämpöön ennen sammuttamista? Tällä hetkellä siirtelyn kohteena on BX 16Valve ja siinähän taitaa olla hydrauliset venttiilinnostajat. Sitä kun on saanut sahata 2-3 kertaa ennenkuin on käynnistynyt. Tiennytkään moisesta liimaventtiilijutusta ennen. |
|
| Kirjoittaja: | Kami [ 28.03.2011 09:19 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Minäkin olen kerran eksynyt Volvon rattiin... omistin vm. -80 242:n. Kolmilovinen automaagi. Vai oliko tuo -82... No anyway... siinäpä alkoi tehdä välillä sitä että ei käynnistynyt millään. Sai sahata ja sahata... Sit toisinaan meni pitkäkin aika että käynnistyi tosi hyvin... Lopulta sit en saanut sitä pihasta enää käyntiin ja jätin kuusen juurelle hapettumaan. Kaveri sit tarvitsi autoa ja innostui että hän ostaa sen multa jos saan sen käyntikuntoon. Minä sitten olin kuunnellut isoja poikia jotka sanoivat että vaihda se ruisku kaasariksi, niin pääset ongelmista. Läksin sit romikselle käytettyä kaasari hankkimaan. Siellä kuvailin ongelman ja tarpeen. Vahan puoleinen ukko tovin kuunneltuaan virkkoi että oletkos tarkistanut nokkahihnan kunnon... oli joku samoissa asioissa aiemmin kaasaria hakenut ja tuonut sen lopulta takas kun syy oli muualla... No viisastuneena menin kotiin ja avasin muovisuojan hihnan ympäriltä ja olihan siellä hihna... mutta ei juurikaan hampaita... On se värkki tuo Volvo kun toimi ihan hyvin vaikka jako oli välillä varmaan ihaaaaan sekaisin... |
|
| Kirjoittaja: | ZX_Kuski [ 28.03.2011 10:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
ZX_Kuski kirjoitti: ... Pitäisiköhän käyttää konetta normilämpöön ennen sammuttamista? ... Jaa mutta Kaapelimies taisikin jo antaa vastauksentapaisen? Koitanpa jatkossa siis antaa käydä kunnes lämpömittarin viisari värähtää. Josko muuttuisi tilanne käynnistyvyyden suhteen. |
|
| Kirjoittaja: | Ake Blomm [ 28.03.2011 12:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Ongelmaanhan oli saatu jo ratkaisu, mutta viisastelenpa minäkin vielä näin jälkikäteen. Kokemuksieni mukaan Volvon sähköt ovat arkoja kosteudelle. Olen kokenut samanmoista ihan vastaavan auton kanssa. Päivän verran sateessa tai muutoin kosteissa olosuhteissa seisseenä ei vain meinaa käynnistyä. Joku mulle selvitti, että syy on polttoainepumppua ohjaavassa releessä, jonka ohittaminen auttaa käynnistämisessä kummasti. Itse en moista ole kokeillut, vaan pitkään sahaamalla on tuuria ollut ja käyntiin on lähtenyt. Uskon puute ja akun kapasiteetti tietty ovat rajoittavia tekijöitä tällä menetelmällä. |
|
| Kirjoittaja: | Teuski [ 29.03.2011 07:38 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Nettiautosta löytyi ihan Putkimiehelle räätälöity ratkaisu http://www.nettiauto.com/citroen/xm/3807351 "vaihdossa voin ottaa halvemman auton tai saman hintaluokan 850 volvon" |
|
| Kirjoittaja: | Lemon [ 29.03.2011 09:39 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Volvo-kysymys URGENT |
Teuski kirjoitti: Nettiautosta löytyi ihan Putkimiehelle räätälöity ratkaisu http://www.nettiauto.com/citroen/xm/3807351 "vaihdossa voin ottaa halvemman auton tai saman hintaluokan 850 volvon" Loistavaa! Patongin Täyden Palvelun Päivystys. "Etsimme puolestasi sinulle sopivan auton, tunnemme tarpeesi ja vaihtoautosi" Hintaakin tuossa oli jo pudotettu kokonaista 50 euroo, eikä oo kovin kaukanakaan. |
|
| Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|