Nyt olis sitten käytännön kokemus aiheesta
startin vaihto, kohteena Xm 2.1td automatique -94...
Periaatteessahan tuo on heleppo, mutta kun kyseessä on Xm niin asioista osataan sitten tehdä toisenlaisia. Vanhan irroitus meni suurinpiirtein seuraavasti..:
-akunkenkä irti
-polttoaineensuodatin jalkoineen irti, letkut saa olla kiinni, siirtää vaan vaikka hydraulipumpun tietämille
-ahtoputki irti
-piuhat startilta irti
-startin pultit irti (joo,
hyvin muka mahtuu, kivasti letkua varsinki ilmastoidussa)
-startti pois, kyllä se sieltä sujahtaa,
jos on niin kivasti että on suoravetostartti kuten tuli ittelle tällättyä moottoria vaihtaessa eikä alennusvaihteellinen automaattiin kuuluva
Sit takaisin asentaessa, kun paikalleen lipsahti alennusvaihteellinen, niin hommaan tulikin kivasti kaikenlaista lisäjännää..:
-ei se sinne sovi, tai ainakin pari sormea verille teloneena alkaa vahvasti siltä tuntumaan. Vaan tuollainen kun aiemmin siellä oli, niin periksi ei anneta
-ylävesiletku irti (olisi helpottanut paljon irroittaessakin)
-välijäähdyttimeltä imusarjalle menevä ahtoputki irti (saa lisää tilaa monelle letkulle)
-paljon helpottaisi jos irrottaisi huohottimen letkun lohkosta, itse en tuota päässyt irroittamaan auton ollessa ala-asennossa, kiroilutti kovasti
-piuhat kannattaa katsoa oikeille reiteille
ennenkuin startti on paikallaan, eivät mahdu mihinkään liikkumaan tuon isomman mötkäleen kanssa (ai mistäkö tuonkin opin)
-syöttöpumpun vesiletkutkin ovat hieman tiellä, kannattaa ottaa irti ettei mene rikki startin kanssa riehuessa...
Vaan saa sen sinne vaihdettua, alle pariin tuntiin vesilammikoissa seisten, kun on sillai enempi pakko kun ei enää edes lekalla hakkaamalla inahda entinen...

Vaan olihan tuo sitten mukavaa kun kokeili jotta tuliko toimiva tuosta, hyvä kun avaimesta kääntää ehti niin jo pyöri kone kivasti..! Hieman erilailla tuo alennusvaihteellinen murikka kuitenkin pyörittää kuin suoravetomalli...