Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C5 2.0 BE Automaatti ja öljypohjan vuoto vm 2005
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=7783
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Die Farer [ 08.04.2011 01:37 ]
Viestin otsikko:  C5 2.0 BE Automaatti ja öljypohjan vuoto vm 2005

Öljyä kuluu kovasti ja poistettuani tuon muovisen "pohjapanssarin" sanoisin että sitä pukkaa moottorin ja laatikon välisestä saumasta. Irroitin U-raudasta tehdyn ylimääräisen tuen, joka tuntun peittävän juuri tämän alueen.
Alfamerin käännetty korjausopas ei antanut selvyyttä riittääkö pelkkä oljypohjan avaus, vai saako vaihteistonkin irroittaa tiivistämistä varten.

Ehdotuksia/Neuvoja vian paikantamiseen ?

Missä vikaa kannattaisi korjauttaa, jos aukomista tulee liiaksi. Asun PK-seudulla, mutta epäilen Vehon tarjousta liian suolaiseksi (en ole vielä kysynyt sieltä arviota) ?

Kirjoittaja:  laakeri [ 08.04.2011 06:34 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2.0 BE Automaatti ja öljypohjan vuoto vm 2005

Onko varmasti öljypohjan vuoto, eikä kampiakselin takapään stefan? Tuo stefa on kuitenkin varsin tyypillinen vuotopaikka monessa moottorissa. Manuaalilaatikkoisissa ei kyllä yleensä pääse ongelmaksi asti, kun kestää yhden kytkimenvaihtovälin kuitenkin. Automaatissa kun ei moista jumppaa tarvitse tehdä säännöllisesti, niin tilanne onkin toinen.

Kirjoittaja:  kariseija11 [ 08.04.2011 07:09 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2.0 BE Automaatti ja öljypohjan vuoto vm 2005

Die Farer kirjoitti:
Öljyä kuluu kovasti ja poistettuani tuon muovisen "pohjapanssarin" sanoisin että sitä pukkaa moottorin ja laatikon välisestä saumasta. Irroitin U-raudasta tehdyn ylimääräisen tuen, joka tuntun peittävän juuri tämän alueen.
Alfamerin käännetty korjausopas ei antanut selvyyttä riittääkö pelkkä oljypohjan avaus, vai saako vaihteistonkin irroittaa tiivistämistä varten.

Ehdotuksia/Neuvoja vian paikantamiseen ?

Missä vikaa kannattaisi korjauttaa, jos aukomista tulee liiaksi. Asun PK-seudulla, mutta epäilen Vehon tarjousta liian suolaiseksi (en ole vielä kysynyt sieltä arviota) ?

Moi! Vastaavanlainen vuoto oli omassa C5 tosin 2.0 Hdi automaatti yhdistelmällä. Vuoto tuli moottorin ja laatikon saumasta, öljy oli vaihteistoöljyä. Syy vuotoon oli momentinmuuntimen= turbiinin stefa. Laatikko jouduttiin irroittamaan ja samalla vaihdettiin myös kampiakselin stefa erittäin pienen vuodon johdosta. Kampiakselin stefan vaihto vaatii siis ymmärtääkseni laatikon irroituksen.

Kirjoittaja:  costanza [ 08.04.2011 12:10 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 2.0 BE Automaatti ja öljypohjan vuoto vm 2005

Jos se on moottoriöljyä niin eiköhän todennäköisin syyllinen ole vauhtipyörän takaa löytyvä proppu joka löystynyt tai on jäänyt tehtaalla kiristämättä... Vaihteisto pois, vauhtipyörä pois. 30 sekuntia niin proppu on kireällä ja sitten taas vauhtipyörä ja vaihteisto kiinni......

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/