Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia flektin vaihto
ViestiLähetetty: 20.03.2011 13:36 

Viestit: 10
Ongelma: Imastoituun -99 Xantiaan pitäisi vaihtaa toinen jäähdytysflekti. Haynesin ohjeen mukaan kallitetaan jäähdytintä taakseppäin jotta päästään käsiksi flektin kiinnitysmutterihin.
Mutta. Ilmastoinnin kenno jäähdyttimen edessä ei kallistu syylärin mukana vaan on jämäkästi kiinni kannakkella joiden kiinnityspistettä ei edes näe. Tein katkaistusta 10 lenkistä taivuttamalla
avaimen että pääsisin etupuolelta muttereihin käsiksi. Lenkki ei kuitenkaan ylettänyt muovikehyksen syvennyksissä oleviin muttereihin. Katkaisin toisesta lenkistä pelkän lenkkiosan ja hitsasin ensimmäisen lenkin jatkoksi. Sain kaksi ylimmäistä mutteria auki, mutta ilmastinnin kenno on niin paljon lähempänä alakorvaketta että avaimeni ei mahtunut sen ja korvakkeen väliin. Hioin avainnta
matalammaksi ja sain sen juuri ja juuri mutteriin mutta vääntötila loppui. Arvioin lisäksi että jos mutteri olisi lähtenyt aukeamaan en oli enää saanut avainta pois.
Mitä seuraavaksi? Puranko pois lamput ja nokkapalan jossa konepellin lukot ovat kiinni? Flektien kehikko nättäis lähtevän sen mukana?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia flektin vaihto
ViestiLähetetty: 20.03.2011 16:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Mulla olis valokuva tuosta paikasta (muovit ja etupuskuri purettuna). Voin laittaa s-postiin :)

Niin ja osiakin löytyy :mrgreen:

t. Henkka



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia flektin vaihto
ViestiLähetetty: 08.04.2011 22:40 

Viestit: 10
Kevät tulee ja ilmat lämpenevät joten flektin vaihtoon oli pakko ryhtyä tosissaan. Purin pois maskin ja lamput ja totesin että nokkapalan irrotus vaatisi puskurinkin poiston. Apukuskin puoleisen umpion takkaa
näki kuitenkin ilmastoinnin kennon kiinnitysruuvien päät. Otin jäähdyttäjän kokonaan pois tieltä. Ilastoinnin
kennon päässä on alumiinipalikka johon letkut tulevat kiinni, palikan läpi menevät myös kuusiokolo kiinnitysruuvit joiden kannat on upotettu näkymättömiin. 5 millin 6-koloavain käy pultteihin. Pulttien poiston jälkeen kennoa saa käännettyä 20-30 milliä taakse päin, kennon kuskinpuoleisen pään korvakkeet ovat kumipesissä. Vaihdettava flekti oli juuri apukuskin puoleinen joten spesiaaliavaimella pääsi nyt flektin muttereihin käsiksi.
Flektin vaihdon lisäksi tuli siis vaihdettua myös jäähdytysnesteet ja todettua että jäähdyttäjässä on pieni
vuoto yläkulmassa. Toivottavasti myös pysyy pienenä retuutamisesta huolimatta. Onkohan II Xantian syylärit miten arvokkaita?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia flektin vaihto
ViestiLähetetty: 08.04.2011 23:15 

Viestit: 35
Paikkakunta: Kuopio
Kuinkas muuten on, omasta Xantipasta lopettaa flekti(t) puhaltelemisen kun virrat laittaa pois, onko tuo tarkoituksellista vai onko joku rele vinksallaan? Eikös tuo ole juuri omiaan kaikenlaisille pikku tuhoille...


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: