Wesa kirjoitti:
Yön pimeinä tunteina klo 1.00 tuli unenpöpperössä kiristettyä kampuran hihnapyörän pulttia (kun ei ollut oikeata lukitustyökalua) vaihde päällä ruuvari jarrulevyssä estämässä pyörimistä, mutta olin unohtanut nokka-akselin lukitustapin kiinni haynesin mukaisesti kun ei oikein raksuttanut siinä vaiheessa. Seurauksena kiristettäessä kytkimen luistaminen tai voimansiirtoketjun joustot, mutta käytännössä vastaan laittoi remmi itse ja varsin suurella vääntömomentilla kulmakiristyksen aikana hyppäsi remmi kolmen hampaan yli, ilmeisesti nokka-akselilla koska siellä hihna löystyy toisella puolella ko. tilanteessa. Tutkin remmin enkä löytänyt vaurioita ja kasasin sillä kun piti autoa saada aamulla ajoon. Pelottaa lähinnä että tuo kova veto on kuormittanut sillä puolen olevan tukirullan laakeria sekä KP-pumpun akselia/laakeria. Mitään ylimääräisiä ääniä tärinöitä ym. ei kuulu ja parinsadan km jälkeen toimii hyvin. Onko suosituksia hihnanvaihtoväliksi tämän episodin jälkeen?
Hihnan ohjeissa varoitetaan konetta pyörittämästä nokka-akselista. Vastushan on melkoinen jos tuota pyöritystä edes yrittää.
Jos hihna on hypännyt kolmen hampaan yli kiristettynä ja kiristin lukittuna, katsoisin viisaammaksi heti hankkia uuden hihnan ja vaihtaa sen paremmalla onnella. Muutama hammas on saattanut vaurioitua ylihyppäämisessä
Ylimääräinen hihnan vaihto on kuitenkin halpa varmistus totaalisesti jysähtäneen koneen sijaan.
Nuo yölliset, väsyneenä tehdyt remontit, tahtovat usein aiheuttaa jotain ylimääräisiä kuvioita; jokin pultti jää löysälle, vesiletku on irti, öljyt puuttuu koneesta, pohjaproppu on irti, pyöränmutterit unohtuu kiristää jne
