mheinowl kirjoitti:
Eli mun -90 19i Yksipisteruisku keksi tänään alkaa käymään heittelevää tyhjäkäyntiä 4000- 5000 kierroksilla.
Katso, ovatko lisäilmaluistin letkut kunnolla kiinni. Jos ovat, niin kokeile ehjää lisäilmaluistia tai putsaa nykyinen. Ei ole yhtään tavatonta, että se Bosch on tukkeessa/hajonnut. Voit kokeilla myös tulpata melkein kokonaan lisäilmaluistilta imusarjalle menevän letkun, niin saat samalla selvitettyä muut mahdolliset imuvuodot. Huono käynnistyvyyskin viittaisi kyllä lisäilmaluistiongelmiin.
mheinowl kirjoitti:
Siinä ei ole vaihdettu vielä öljyjä enkä tiedä mitkä öljyt on koneessa.
Eli Total 9000 Quartzia koneeseen vaan...
mheinowl kirjoitti:
ei käynnisty ilman apua uudehkolla 62 Ah Moponetin Zap- halpisakulla. Vajaa viikko sitten vaihdoin siihen toisen samanlaisen akun
Kannattanee hankkia siihen ihan oikea akku riks-raks-poksin vai mikä zap onkaan tilalle?
mheinowl kirjoitti:
Rikoinkohan jotain ECusta tai muusta moottorisysteemistä startterilla vai osaako joku arvella heti kättelyssä, onko joku letku murtunut tai liitin/ johto huonolla kosketuksella tai rikki? Kaasuvaijerin käyttämä ilmaläppä on tyhjäkäynnillä kiinni. Se kävi heittelevää tyhjäkäyntiä jo aiemmin ja ei pysynyt kunnolla tyhjäkäynnillä käynnissä aiemminkaan; samoin päästöissä on vähän sanomista mikä viittanee anturivikaan.
Epäilys lisäilmaluistiongelmasta sen kuin vahvistuu. Kokeile ehjää vaan. Toki muutkin mahdolliset imuvuodot kannattaa tutkia silti.
mheinowl kirjoitti:
Ja missä ECU mahtaa sijaita?
Moottorin ECU on repsikan penkin alla ja ABS:n ECU kuskin penkin alla.