Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Mikä putki? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=7893 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Sokeri_Sakari [ 16.04.2011 19:09 ] |
Viestin otsikko: | Mikä putki? |
XM:n takapäässä, liittyy T-kappaleella jousisylinteristä tulevaan isoon putkeen. Kuskin puolella taka-akselin päällä. ? On lahonnut liittimen juuresta puhki, vuotaa ihan paljon. Kaaviot on koneen levyltä postuneet, varmuuskappaleet on "jossakin". Siellä allakin on vähän hankala jäljittää putken reittiä. |
Kirjoittaja: | jasu [ 16.04.2011 19:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mikä putki? |
Jarruventtiilille menevä putki, ottaa siis takajarrujen paineen tuosta kohdasta... Mitäs se Cikatti sanoikaan, putket alakaa räjähdellä kun Sitikalle tulee 20 vuotta ikää..? Tämähän oli -91, joten nytkö se riemu sit alakaa... ![]() |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 16.04.2011 19:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mikä putki? |
![]() Toi on XM:n tyypillisin ensimmäinen putki joka laukeaa, siksi tuota kohtaa pitäs ruikkia paksulla öölillä ennakkoon, vaikka. |
Kirjoittaja: | Roplaaja [ 16.04.2011 22:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mikä putki? |
Toi oli uutta tietoa. Eikös ne tyypillisesti happane sieltä piilosta, paksun poikittain olevan runkoputken ja bensatankin välistä. Näin mulla ja ajattelin jättää sen paksulta jousiputkelta lähtevän jarruputken rauhaan kun menee niin pirulliseen paikkaan, jarruventtiilille siihen takimmaiseen liittimeen jota tuskin näkee kun ottaa LHM säiliön pois. Myös se toinen pää on varmaan paha irrottaa siitä jousiputkelta. Onko tässä vaara että jousiputki hajoaa kun murjoo sen sivussa olevaa jarruputken liitintä irtiirrotuksessa. Se paksu jousiputki oli vielä aika hintava aikaisemmissa kommenteissa |
Kirjoittaja: | Sokeri_Sakari [ 17.04.2011 18:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mikä putki? |
Sitä vähän epäilinkin, eli menee eteen asti. Melko jännä vaurio, putkessa on 5cm päässä pinnoite ihan kunnossa. Tämä T-kappaleen kohta on kuin "räjähtänyt" juntturissa ei ollut minkäänlaista avainväliäkään jäljellä. Ja paikkahan on kokolailla suojaisessa kolossa siellä akseliston päällä. Nippa lähti kuitenkin putkipihdeillä ihan siististi pois, tulppasin lähdön pultilla, jos sitä nyt pystyisi edes siirtämään. Jatkotoimista ei vielä tietoa, liekkö määränpäänä naulatehdas. Onhan se koko taka-akselistokin jo aika lohduttoman näköinen. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 17.04.2011 18:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mikä putki? |
kuules . mikä siinä akselistossa on mielestäsi surkean näköistä ? kysynvaan uteliaisuudesta |
Kirjoittaja: | Sokeri_Sakari [ 19.04.2011 19:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mikä putki? |
No onhan se takarunko ympäriinsä ruosteessa, jotenkin se siellä alla kömpiessä sattui silmään. Ja näköjään pakoputkikin on aika finaalissa. Hydrauliputki ei ilmeisesti olisi kovinkaan hinnakas, mutta kulkevat kaikki tankin ja taka-akselin välistä. Mahtaako sitä saada sieltä pois irroittamatta jotakin isompaa? Ja varmaankin kaiken minkä irroitat niin uusit. |
Kirjoittaja: | Roplaaja [ 20.04.2011 10:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mikä putki? |
Se putki lähtee helposti irti, on kiinnitetty niihin tyypillisiin sitikan haarukkapitimiin joita on lukuisia auton alla. Kun menet alle ja heiluttelet putkia niin näet minkä putken heilutus heiluttaa sitä sinun irti olevaa putkea siellä mistä irrotit sen. Putki lähtee nykäisyllä irti tai kampeat näkyvillä olevista haarukoista irti ensin. uusi putki maksaa 15 euroa Motonetissa. Se on Xantian pitkä putki, XM putkia ne ei enään tunne. Kuten aikaisemmin kerroin niin putki on luultavasti aivan kuppanen sieltä bensatankin juuresta jonne ei näe ennenkuin irrottaa. Jos tähän putkeen tekee sen laittoman liitoksen Citroen alkuperäisellä liitinkappaleella auton alle niin se on helppo homma ja silloin selviää lyhyemmällä putkella. Siihen tarvitaan vaan se putken pään liitostyökalu. Kokem... kyseli mikä akselistossa mättää kun aika vaikuttaa. Ne viheliäiset taka-apurungot on surkeitä keksintöjä tälläsille sitikkavanhusten saattohoidon parissa harrastaville. On koottu päällekkäisistä, pistehitsatuista plootusta. Vaikka on paksumpia kuin hernekeittopurkin pelti niin ruostuu pirullisesti. Reikiä syntyy ja niitä pitää peitellä paksulla massalla ettei osu silmiin ja häiritse yöunia. Sellasten peltirunkojen suojaus on mahdotonta kun suolavesi muhii saumoissa. vain öljy tunkeutuisi sinne mutta huuhtoutuisi suolaveden mukana pois. CX taka-apurunkoi piti hitsauttaa parikin kertaa. Tulin varovaiseksi kun GS vastaava räjähti hajalle, jousi painoi sen aivan korjaamattomaan kuntoon. Takajousi painaa sitä apurunkoa aika julmetusti kun työntää tukivartta aivan juuresta |
Kirjoittaja: | Sokeri_Sakari [ 29.05.2011 20:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mikä putki? |
Jatketaan tähän samaan ketjuun tätä näytelmää. Eli tuo kyseessä ollut putki tuli kuntoon. Vein laitteen katsastajalle, joka leimasi sen täysin huomautuksitta ! No tämähän on nyt hyvä, ja päätin vaihtaa rikkinäisen vetonivelenkin. Katsastaja ei muuten siitäkään huomauttanut. Mutta ei se halua kulkea, taas vuotaa takaa. Samoilta paikkeilta, mutta vain kun jousitusta laskee alaspäin. Eli paluupuolen vika ? Mutta ne on kaikki muoviputkea ? Onko siellä akselin päällä välissä piilossa liitoksia, niillä kumikappaleilla ? Kaaviotkin löysin, muttei niistä paljon viisastunut. Ja LHM:ää on siellä peräpuolessa nyt kokolailla jokapaikassa, ettei tarkkaa lähdettä oikein erota. |
Kirjoittaja: | faro680 [ 29.05.2011 21:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mikä putki? |
Lainaa: Onko siellä akselin päällä välissä piilossa liitoksia, niillä kumikappaleilla ? Sielä on kuminen liitoskappale 4:lle putkelle 3 tulee vierekkäin akselin yläpuolelta ja yksi paksumpi lähtee eteenpäin ehkä säiliöön asti |
Kirjoittaja: | Roplaaja [ 30.05.2011 17:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mikä putki? |
Taka-korkeudensäätäjältä lähtevä paluuputki on metallia etupäähän saakka jossa se liittyy muoviseen paluuletkuhässäkkään. Se putki lähtee korkeussäätäjän käyttövivun puoleisesta juntturista ja kulkee muiden putkien seassa siellä viheliäisessä jemmassa akseliputken takana. Paine tulee säätimen toiseen päähän ja paine lähtee keskellä sivummalla olevasta juntturista aktiivipalloon. Toinen keskimmäinen putki on muovia ja se on säätimen vuotoa varten. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |