|
Kirjoittaja |
Viesti |
Oldis
|
Viestin otsikko: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 10.04.2011 13:00 |
|
Huomasin tuossa, että eutolppa vuotaa, siis kuskinpuolen, onkohan se korjttavissa vai pitääkö hommata uusi tolppa? Mikähän sieltä on pettänyt?
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 10.04.2011 13:58 |
|
Vähän vaikea hahmottaa paikkaa, jostain ylhäältä kuitenkin, ainakin niin olen ymmärtänyt. Kun nostin tunkilla jarrruvevystä ylös niin lorisi LHM maahan. Piti pikkasen nostaa, että sain alapallon paikoilleen. vanha vielä päällä, nyt on saatava ne saaketin ristipäät auki, että saa levyn irti. Kivasti on monivikainen BX. Ei ole onneksi, sille autolle tarvetta, huvikseni ja ajankuluksi sitä ropajan.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 10.04.2011 15:17 |
|
varmaan tuo lienee perus syy, mutta jos nostelee napaa ja lorina käy ,niin kattelisin niitä paluuletkuja
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 10.04.2011 16:12 |
|
Pitää taas jatkaa tutkimista, miulla ei paljoa ole kokemusta Hyde sitikasta, citikat joita olen omistanut ovat olleet suht ongelmettomia, koko ajan siis opin uutta.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 10.04.2011 16:30 |
|
Oldis kirjoitti: Pitää taas jatkaa tutkimista, miulla ei paljoa ole kokemusta Hyde sitikasta, citikat joita olen omistanut ovat olleet suht ongelmettomia, koko ajan siis opin uutta. Katso se paluuletkun liitos kun muuttuu metalliputkeen kumiletku murtuu yleensä siitä. Seistessä tuo vika tullut,ei vuotanut syksyllä.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 10.04.2011 16:54 |
|
Viime talvi oli rankka kumiputkille. Minunkin beksistä tuo jousijalan takaa parittain lähtevä paluuputkikumi, joka menee korissa olevaan metalliputkipariin, oli murtunut ja mehuja valui renkaan sisäpinnalle.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 10.04.2011 17:03 |
|
No niin, juuri niin oli tapahtunut, poikki oli ei siitä, mistä muuttuu metalikasi, vaan ihan muovi, tai mitä kumia se onkaan niin siitä poikki. Onko letku hankala vaihtaa? Vai laitanko metalliputken vaan väliin ja lemmareilla kiinni.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 10.04.2011 17:23 |
|
Jos näin on putket haprastuneet, niin ensiapuna sitä voi korjailla noin kuin ehdotit. Noilla korjauksilla et kuitenkaan saa ongelmaa kokonaan poistettua, vaan pitää hankkia ehjä (miel uusi) putki ja vaihtaa se. Putki on jousijalassa kiinni klemmarilla, jonka aukaisuun ja kiinni laittamiseen käy vanhan ajan hohtimet parhaiten erikoistyökalun puuttuessa.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 10.04.2011 17:46 |
|
Ja hintaa isllä paluuletkukeksinnöllä oli takavuosina jotain vähän reilu kymmenen euroa ja side siihen päälle jotain. Nykyisin taitaa olla jo lähempänä paria kymppiä?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 10.04.2011 18:01 |
|
Täytyy kai purkaa konehuoneenpuolelta tavaraa edestä pois, akku ainakin, ja mitähän muuta? Nosturia ei ole käytössä.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 10.04.2011 18:39 |
|
Oldis kirjoitti: Täytyy kai purkaa konehuoneenpuolelta tavaraa edestä pois, akku ainakin, ja mitähän muuta? Nosturia ei ole käytössä. Minkä takia purkaa..  Eikös se liitos näy kun otat pyörän pois,se yleensä murtuu sentin päästä,eli murtuman jälkeen kumiletku poikki ja paikalleen eikä se lemmareita tarvii eihän siellä ole paineita..
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 10.04.2011 19:14 |
|
No hitto niihä se on, mie ajattelin liian monimutkaisesti 
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 10.04.2011 19:47 |
|
Oldis kirjoitti: No hitto niihä se on, mie ajattelin liian monimutkaisesti  Minulla pitäs olla ehjiä letkuja ja jotain muutakin,jos tarviit soita,tämä on sitä jälkimarkkinointia jolla kaupan kate otetaan..  onhan sinulla numero tallessa...
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 13.04.2011 18:53 |
|
Mitäs nämä maksaa, paluuletkut? Vaihdoin juuri kesärenkaat. Molemmista toinen haara poikki, tietenkin myös vasen taka jarrusylinteri vuotaa PRKL ja VTU TANA
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 13.04.2011 20:30 |
|
HÖH ?  taka jarruSYLINTERI ? . tarkenna ny pikkusen lisää ? 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 13.04.2011 20:33 |
|
kuule EESAU . hyvinkäältä on lyhyt matka jonnekin reservaatin rajalle joten jos tarviit apua tällä viikolla niin ilmoittele. ekaks tänne
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 13.04.2011 23:03 |
|
No eihän tässä mitään ihmeellistä ole  Mites tuota vois tarkentaa? Vasemman takapyörän levyjarrun työsylinteri vuotaa lehmää, märkänä koko osasto niinkuin herttuterttu(en keksinyt muuta sanontaa tähän hätään) Ja hollolaan terveisiä, ei ihme ettei löytynyt keskiökuppeja  Ovat pökötin vanteet ja tyyliin ax gt "keskiökupit"
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 13.04.2011 23:15 |
|
Esa66 kirjoitti: No eihän tässä mitään ihmeellistä ole  Mites tuota vois tarkentaa? Siten, että tuleeko vuoto männän ja satulan välistä, satulan puolikkaiden välistä, putkiliitoksesta vai jostain ihan muualta?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 14.04.2011 00:01 |
|
laakeri kirjoitti: Esa66 kirjoitti: No eihän tässä mitään ihmeellistä ole  Mites tuota vois tarkentaa? Siten, että tuleeko vuoto männän ja satulan välistä, satulan puolikkaiden välistä, putkiliitoksesta vai jostain ihan muualta? Vastaan vaihtoehto A, niinkuin olen vastannut kokoajan. Mikäs vaihtoehto tuo B on laakeri 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 14.04.2011 07:32 |
|
Esa66 kirjoitti: laakeri kirjoitti: Siten, että tuleeko vuoto männän ja satulan välistä, satulan puolikkaiden välistä, putkiliitoksesta vai jostain ihan muualta? Vastaan vaihtoehto A, niinkuin olen vastannut kokoajan. Mikäs vaihtoehto tuo B on laakeri  Hankala oli aiemmista viesteistä kohde arvata, se sylinteri kun on se satula. Ei ole sellaista perinteistä ulkopuoleltakin putkimaista hydraulisylinteriä siellä. Toki kieliopillisesti tarkasti katseltuna olisi pitänyt huomata puhe olevan yhdestä sylinteristä, joten ei olisi voinut olla kyse kahden sylinterin välisestä rajapinnasta. Toisaalta ei myöskään mainittu, että kyse on sylinterin ja männän välisestä vuodosta, joten olisi pitänyt olettaa LHM:n löytäneen tiensä jostain satulan valun läpi. Mutta asiaan: eipä ole iso vika sitten, männät ulos ja tiivisteet vaihtoon vaan.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 16.04.2011 17:35 |
|
Paluuliittimet hankittu, toinen meni tilaukseen. Yht 36€
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 18.04.2011 16:57 |
|
Bränleenillä ruiskittu, takajarrusatulan vuoto osoittautui ilmausruuvin suuntaan Pikkuisen ihmetystä herätti
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kyllä se bx vuotaa Lähetetty: 28.04.2011 20:11 |
|
Paluuliitin vaihdettu, laulaen meni. Siihen asti kun rupesin turaamaan klemmaria takaisin paikalleen  Onneksi oli papukaijapihdit mukana äksönissä, muuten olis kyllä iskeny vitutus päälle. Oli meinaan prkl pienet toleranssit, taitaa olla nämä uudet paluuliittimet rouheampaa kumia 
|
|
|
|
 |
|
|