Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
vilkkujen kytkeminen http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=7964 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | nuorju [ 22.04.2011 13:04 ] |
Viestin otsikko: | vilkkujen kytkeminen |
Nyt ei ole kysymys citikasta vaan on työn alla vjatka elektron 150cc vm-70.Elikkä tällainen skootteri johon pitäis laittaa vilkut,akku on ja ostin releen lisäksi vilkut on valmiiksi paikoillaan tarvii vetää johdot ja kysymys kuuluu mistä ja minne?kiitos etukäteen uskon että täältä löytyy ammattilaisia tällekkin alalle. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 22.04.2011 18:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: vilkkujen kytkeminen |
![]() http://metku.net/hwforum/viewtopic.php?t=5618 ![]() ![]() http://www.autosahko.net/tuotteet.php?tyyppi=kaaviot Eiköhän noilla? |
Kirjoittaja: | nuorju [ 22.04.2011 19:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: vilkkujen kytkeminen |
Kiitos Laakeri tuo kolmas vaihtoehto näyttää minun tyhjillä aivoilla ajatellen siltä että pystyn tekee ja toimii |
Kirjoittaja: | olli__o [ 22.04.2011 21:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: vilkkujen kytkeminen |
Monikos volttinen vehjes on/tulee, lisäksi kannattaa ihmetellä tuleeko ledivilkut => vaatii yleensä elektronisen vilkkureleen tai vastusvirityksiä. (6 V scootterivilkkureleitä saa ainakin Storm-Motorilta) |
Kirjoittaja: | nuorju [ 23.04.2011 07:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: vilkkujen kytkeminen |
6v löysin vilkkureleen moposportista,tarttis vielä löytää uusi tulppa,mutta kenelläkään ei varmaankaan tietoa nykyinen jokin venäläinen johon ei löydy muuntotaulukkoa |
Kirjoittaja: | ealab [ 23.04.2011 08:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: vilkkujen kytkeminen |
Tulppaa voisi etsiä hakemalla mekaanisesti samanlaista, lämpöarvoltaankin samaa. Sen voisi päätellä kärjen eristimen pituudesta, so. kuinka syvällä eristimen tyvi/jalka on. Tai sitten käytössä, miltä kärjet ja eristin alkavat näyttää. Kaiketi on hyvä valita "kuumempi" tulppa, jossa eristimen tyvi on syvemmällä. Tulppavalmistajien luetteloista löytynee fyysisiä mittoja. Merkkinä mm. NGK (BP6(7)HS Warressa, aiemmin A7, isolla kierteellä!)on ainakin ollut 2-T- moottoreissa hyvin toimiva, myös Boschin(W7BP) platinatulpat. Omia kokemuksia, joiden mukaan Championit ja tavalliset Boschit ovat useimmiten ja kohta lentäneet huitsuun. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 23.04.2011 09:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: vilkkujen kytkeminen |
Näkyy olevan kopio Vespasta, kone ilmeisesti säilyi tuossa uudemman mallisessakin samana. Eli voisi katsoa näyttääkö Vespan tulppa yhtään samalta: http://scootercommunity.com.au/files/fo ... nload.aspx "150 SPRINT & SPORTIQUE, SPECIAL 50, PK 50, 100 & 125 PRIMAVERA 125, 150 SUPER & BAJAJ Champion L86 or NGK B6HS These plugs are suitable for normal day to day street, rather than motorway riding" (BP6HS:n ja B6HS:n ero on kuinka paljon kärki tulee ulos tulpasta, P=protruding tip) |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |