Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

XM V6 Kansirempasta pari kysymystä
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=8092
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  tango [ 07.05.2011 12:36 ]
Viestin otsikko:  XM V6 Kansirempasta pari kysymystä

Pitäisi tuo kansi tuosta XM:stä ottaa pois. Missähän siinä on ajotusmerkit? Jakokopassa on merkkejä, vaan hihnapyörältä niitä ei löytynyt. Samaten nokka-akselin merkit olisi hakusessa ja lähteekö se nokkapyörä sillä kuusiololopultilla pois mikä on siinä päässä, pitääkö ketju ensin löysätä ja jos pitää mistä?

Kirjoittaja:  ilkkata [ 07.05.2011 19:38 ]
Viestin otsikko:  Re: XM V6 Kansirempasta pari kysymystä

tango kirjoitti:
Pitäisi tuo kansi tuosta XM:stä ottaa pois. Missähän siinä on ajotusmerkit? Jakokopassa on merkkejä, vaan hihnapyörältä niitä ei löytynyt. Samaten nokka-akselin merkit olisi hakusessa ja lähteekö se nokkapyörä sillä kuusiololopultilla pois mikä on siinä päässä, pitääkö ketju ensin löysätä ja jos pitää mistä?


Joskus ketjut vaihtaneena on aikas mielenkiintoinen prosessi. Merkit alarattaassa ja ylärattaassa + plus ketjuissa oli maalattu.
Ensin asennetaan alimmainen ketju kohdalleen, sitten pyöritetään konetta muistaakseni 240astetta ja laitetaan toinen ketju.
Jollain on varmaan kuva jossa näkyy merkit ja asento.

Kirjoittaja:  tango [ 07.05.2011 20:50 ]
Viestin otsikko:  Re: XM V6 Kansirempasta pari kysymystä

Tarkoitatko alimmaisella ketjulla takasylinteriryhmää? Tuosta löysin merkin nokkapyörästä, sekä ketjuun oli maalattu merkki, jotka osui kohdalleen kun 1 sylkässä oli mäntä yläällä. Eikö tuossa kampiakselilla ole mitään merkkiä tuolle ajotukselle?

Kirjoittaja:  tango [ 14.05.2011 17:16 ]
Viestin otsikko:  Re: XM V6 Kansirempasta pari kysymystä

Nyt olisi kansi rempattu. Nokkapyörää ei vaan saa nokka-akselille. Onko jollain joku vinkki miten tuon pyörän saisi paikalleen, vai pitääkö ottaa jakokoppa pois. Tuon kopan jos joutuu irrottamaan, miten olette tuon kampiakselin pultin aukaisseet, tai mistä pitäneet mottia kiinni, onko oikeankätinen jenka?

Kirjoittaja:  tango [ 15.05.2011 16:20 ]
Viestin otsikko:  Re: XM V6 Kansirempasta pari kysymystä

Jakokopanhan se otatti irti, että sai kiristäjän löysättyä. Oli laitettu liiman kera tuo siivapyöränpultti ja oli muuten aavistuksen tiukassa. Vautipyörän väliin hylsy jotta kone pysyi paikallaan. Piti taljalla vetää avaimeta jotta aukesi kun ei saanut puoltametriä pitempää vääntövartta mahtumaan tuonne auton alle, Oli vääntövarsi kohtalaisen luokilla ennen kun aukesi. Tutuistuin samalla noihin jakomerkkeihin, on kohtalaisen työlästä tarkistaa onko ne kohdillaan. Riippunen tieten siitä missä asennossa kone sattuu olemaaan, mutta merkit ei osu kohdilleen kun noin joka 200. kierros. Merkkien ollessa kohdillaan, 10 kierrosta konetta pyöritettyä, merkit kohtaavat taas toisensa, vaan menee hampaalla yli, ja seuraavat 10 kierrosta heittää toisella hampaalla jne. Paljonkohan korjaamolla on laskettu aikaa tuollaisen kannentiivisteen vaihdolle?

Kirjoittaja:  tango [ 27.12.2011 12:52 ]
Viestin otsikko:  Re: XM V6 Kansirempasta pari kysymystä

Mikäli joku sattuu kyseisen asian kanssa painimaan, niin autodatastahan tuohon löytyy oikein kuvakin, yllättäen.
Kuva

Kirjoittaja:  hans [ 29.12.2011 16:50 ]
Viestin otsikko:  Re: XM V6 Kansirempasta pari kysymystä

Voi herramujee!!Varjele minua noihin kutosiin sekaantumasta!

Kirjoittaja:  kokemjne [ 29.12.2011 18:49 ]
Viestin otsikko:  Re: XM V6 Kansirempasta pari kysymystä

ei kenenkään pitäis purkaa mitään ennen kuin on varmistanut merkit ja jos sellaisia ei ole nähtävissä. tekee ITSE ne merkit.
totta totta, jälkiviisaus on parasta , mutta noista jakopäistä ja ajoituksista on niin paljon juttua liikkeellä, että ei pitäis valittaa tiedon puutetta.
ja nyt ehdotukseksi: heinäsen manuaali nenän eteen ja tavaamaan.

Kirjoittaja:  jasu [ 29.12.2011 19:04 ]
Viestin otsikko:  Re: XM V6 Kansirempasta pari kysymystä

kokemjne kirjoitti:
ja nyt ehdotukseksi: heinäsen manuaali nenän eteen ja tavaamaan.

Ei kerro "Heinänen" mittään V-kutosesta... :roll:

Kirjoittaja:  Croisette [ 29.12.2011 21:04 ]
Viestin otsikko:  Re: XM V6 Kansirempasta pari kysymystä

V6 Xm kansiremppa on kyllä hatunnoston arvoinen suoritus, jos sen kone autossa paikoillaan tekeepi? ;) . Itse en alkaisi, vaan ottaisin paketin kokonaisena pöydälle.

Ohjeaika on muistaakseni noin 20 tunnin luokkaa? Kone pois operaatiohan tuo virallisestkin taitaa olla. Sen verran on tullut kuukkelin kanssa touhuttua että veikkaan koneen pois ottamisen olevan jopa se nopein tapa?? Samalla tulee korjattua monta muutakin vikaa :lol: .

Kirjoittaja:  Cikatti [ 30.12.2011 01:58 ]
Viestin otsikko:  Re: XM V6 Kansirempasta pari kysymystä

Heinänen ja XM V6 juu, ei ole vielä edes painettu. Ei kaikista marginaalivehkeistä tehdä Heinästä.

Kirjoittaja:  tango [ 30.12.2011 19:20 ]
Viestin otsikko:  Re: XM V6 Kansirempasta pari kysymystä

Vaha juttuhan tämä jo. Muita asioita tutkiessa huomasin vaan kun löysin tuon autodatan, että sielä on tuohon ohje. Siksi vaan kun minulla ei tuolloin ollut tuollaisista tietoa, niin laitoin siitä maininnan tänne, jos joku tulevaisuudessa ihmettelee samaa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/