Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 06.12.2016 13:58 

Viestit: 767
juu... se tykkää puhallella vaan täysillä... ja just siinä max "asennossa"...
jos laittaa automaatti asentoon tai pienemmälle niin ei puhalla ollenka...
ja miettii kauan ku laittaa max asentoon...
startatessa max asennossa lähtee nopeemmin puhaltaan...
joteski tähän taapaan...
pitäsköhän kokeilla toista moottoria...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 06.12.2016 14:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
uuno kirjoitti:
pitäsköhän kokeilla toista moottoria...
Ei. Kokeile vähemmän oikosessa olevia trankkuja ennemmin?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 06.12.2016 15:07 

Viestit: 767
kävin kokeilemassa... pelas ok kun laitoin automaatti asennosta täysille asti....
mutta kun laitoin täysiltä poispäin niin taas stoppas...
uusi käynnistys ja taas ok....
täs kerran muuten pual päivää tosiaan puhalteli samalla sekunnilla täysillä koko ajan...
korjaantui itsellään...
onhan mulla siis toinen lämpärin moottori...
jos ja kun vika jatkuu... vaihdetaan...
jos se nopeuden säätö vipstaaki vipu ei jotenki yhdistä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 06.12.2016 15:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Eikun siellä tod.näk. on ne puhaltimen ohjaustransistori(t) k*rvähtäneet (kuten monsieur laakeri yritti tuttavallisesti valistaakin), ohjeita löytyy haulla.



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 06.12.2016 15:23 

Viestit: 767
jaaha... oliskoos ne trasistorit sitte lämmityslaiteen moottorissa...
nehän vaituu toisen moottorin myötä....
vai onko ne muualla....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 06.12.2016 18:05 

Viestit: 62
Paikkakunta: Kaarina
Puhaltimen esivastus rikki.



Älä huolestu, kyllä se rikki menee.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 06.12.2016 19:05 

Viestit: 5866
Paikkakunta: Lahti
Lime kirjoitti:
Puhaltimen esivastus rikki.


Ei ole, kun kerran on automaattiasento niin moista ei ole, jos moinen siellä ilmakanavassa olisi niin moisesta kannattaa ensin katsoa se lämpösuoja että antaa virtaa läpi, maksaa Bebekissä tai vastaavassa kaupassa 2€.

Transistorit on siellä moottorissa.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 06.12.2016 19:37 

Viestit: 767
Tulipa käytyä xantitialla kyläreissu....
toimi taas ok....
jos joku piuha ei välillä yhdistä....
noo.... jos huomenna vaikka kokeilis tota toista.....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 07.12.2016 06:44 

Viestit: 62
Paikkakunta: Kaarina
Esivastuksella tarkoitan vastusta tai vastaavaa pakettia joka korvaa vastuksen. Muistaakseni jonkinlaisia komponentteja sisältävä paketti. Se kun menee rikki niin saattaa olla ettei puhallinta saa ollenkaan pois päältä, missään asennossa jos avaimesta on virta päällä. Voi hajota muullakin tavoin, esim. juuri noin kuin ketjun alussa on kuvailtu. Muistaakseni maksoi Motonetissa noi 80€ muutama vuosi sitten ja ainakin silloin myytiin esivastuksena. Sijaintia tai vaihtotapaa en enää muista mutta kuntoon tuli.



Älä huolestu, kyllä se rikki menee.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 07.12.2016 06:53 

Viestit: 62
Paikkakunta: Kaarina
Motonetin sivu kertoo tuotekoodiksi 48-8591. Ainakin mulle tuo sopi ja korjasi tilanteen. Silloinen auto oli Xanttu Break 110 HDI 2001 automaatti-ilmastoinnilla luonnollisesti.



Älä huolestu, kyllä se rikki menee.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 07.12.2016 07:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Reilulla kympillä saa uudet trankut ja on helppo vaihtaa kunhan pora ja kolvi pysyy käsissä.

Puolalaiset ym halpiskopiot toimii nurinpäin ja voivat kuulemma rikkoa ilmastoinnin ecun.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 07.12.2016 09:31 

Viestit: 767
Motonetissa joo 80e...
Maksoin 10e...
laatua koko rahalla???
Uusi kyllä....
tai jotain muuta vikaa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 07.12.2016 10:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ei mullakaan kympin puolanräpsä toiminut xsarassa ollenkaan...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 07.12.2016 13:45 

Viestit: 5866
Paikkakunta: Lahti
Xantian lämppärin esivastus, Motonetissa 44,90€ tai 42,90€, löytyy pelkääjän varpaiden päältä, ehkä nipotusta mut sijainnissa ja toiminnassa pieni ero, ja vaihtamisessa.


Liitteet:
20161207_123603k.jpg
20161207_123603k.jpg [ 89.78 KiB | Katsottu 9710 kertaa ]

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 07.12.2016 15:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Jos se nytt ei vielä ttullutt xanttiastta kyselijälle jo selväksi niin vika mittä ttodennäköisimmin johttuu siittä ttransisttorimokkulastta, joka sijaittsee sen lämmittyspuhalttimen yhtteydessä. Moni moottorin epäjohdonmukaisuus poisttuu, kun ttransisttoripaketti on kunnossa. Joko korjaa vanhan vaihttamalla uudett ttransisttoritt, vaihtaa koko puhallinhässäkän ttransisttoreineen ttai vaihttaa nykyiseen moottoriin vain sen ttransisttorikikaleen. Oli mitten oli, kätteen se puhallin pittää ottaa.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 07.12.2016 16:55 

Viestit: 767
Vaihdan ku mä viittin.... täs paikallaan olevassa ja varaosa puhallin moottorissa on siis uusi se koko transiittori tai mikä lie paketti.... tääkä kauaa ollu.... on taas toiminut ok...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 07.12.2016 20:46 

Viestit: 62
Paikkakunta: Kaarina
Eikös toi esivastus mikä on kuvassa on ilman ilmastointia olevaan?



Älä huolestu, kyllä se rikki menee.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 08.12.2016 00:16 

Viestit: 5866
Paikkakunta: Lahti
Lime kirjoitti:
Eikös toi esivastus mikä on kuvassa on ilman ilmastointia olevaan?


Juuri siihen, ilmastoinnin kanssa on kait uudemmassa aina automatiikka, ainakin suomessa, maailmalta näkyy löytyvän mitä ihmeellisempiä varusteluversioita.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xanttian lämmityslaitteen moottori....
ViestiLähetetty: 10.12.2016 12:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Yleensä kun nuo transistorit ovat kärvähtäneet, niin ne sitä ovat koko ajan, eivät välillä. Säännön vahvistavia poikkeuksiakin esiintynee.

Laitan tähän nyt kuitenkin vuosia sitten kirjoittamani höpinän, vaikka sillä ei välttämättä tuon kyseisen vien kanssa mitään tekemistä olisikaan. Oireet kuitenkin ovat vähän sinne päin.

Eki kirjoitti:
Purin lämmppärin säätöpanelin. Sieltä putosi heti puolen nuppineulanpään kokoinen vaalea muovinkappale. Arvasin, että jotenkin tuokin tähän liittyy... Kuten jokainen panelin kanssa askarrellut tietää, puhallusnopeuden liukunappula on itse asiassa eräänlainen hammastanko, joka kääntää muovista holkkia, jonka alapäässä on liukukoskettimet, joiden vastinpinta on niitten yläpuolella olevalla piirikortilla. Tuo holkki pysyy paikallaan kahdella todella pienellä muovikynnellä, joista toinen oli tuo yllä mainittu muovinkappale. Toinenkin oli katkennut, mutta se oli jo kadonnut jonnekin kojetaulun uumeniin. Koska mikään ei pitänyt tuota holkkia paikallaan yläasennossa, ei liu'utkaan ottaneet kontaktia piirikortille. Maan vetovoimas nääs... Tämä sekoitti ohjainlaitteen siten, että koska puhallin ei saanut mitään nopeusohjausta, antoi automatiikka jatkuvan 1-nopeuden. Vai liekö tuo joku varatoiminto, mene ja tiedä.

KariM kirjoitti:
Entisessä Xantiassani puhallin toisinaan pätki (sammahteli/käynnistyi) auto-asennossa, mutta pätkiminen poistui aina muutamaksi viikoksi kun puhallusnopeuden liukusäädintä rynkytti edestakaisin.

Minullakin teki aikaisemmin samaa. Se johtui ilmeisesti siitä, että ensin oli katkennut se muovikynsi, joka painaa tuota mainitsemaani holkkia siltä puolelta, jossa puhallin on automaattiasennossa. Silloin holkki kääntyy sen verran vinoon, että liu'ut eivät ota kunnolla piirikortille säädön automaattiasennon päässä, mutta jo nolla-asennosta täyden nopeuden päähän ottavat, kun siellä kynsi on vielä ehjä.

Vika sinänsä on helppo korjata. Holkki ei ole koko matkalta ontto, vaan keskeltä ummessa. Siihen kun poraa reiän, voi holkin ruuvata peltiruuvilla paikalleen.



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron