Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian hihnapyörän laakeroinnista
ViestiLähetetty: 25.05.2011 09:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Tietämätön Tampereelta kysyy, mikä mahtaa olla vikana 2.1 td -97 berlinessä kun ilmastoinnin hihnapyörä kilisee ja tekee allensa metallihilettä kun ac pois päältä, olisiko mahdollisesti hihnapyörän "vapaalaakeri" menossa rikki. Olisiko aikaisempaa kokemusta jollain kanssa nautiskelijalla :mrgreen: . Vika ei tosiaan ilmene kun ilmastointi on päällä koska lastu tulee samasta kohtaa josta magneettikytkin vetää kompuran liikkeelle, olisi tarkoitus korjata vika ennenkuin se lähtee tekemään enemmänkin hallaa autolle.



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hihnapyörän laakeroinnista
ViestiLähetetty: 26.05.2011 13:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Ropeliz kirjoitti:
Tietämätön Tampereelta kysyy, mikä mahtaa olla vikana 2.1 td -97 berlinessä kun ilmastoinnin hihnapyörä kilisee ja tekee allensa metallihilettä kun ac pois päältä, olisiko mahdollisesti hihnapyörän "vapaalaakeri" menossa rikki. Olisiko aikaisempaa kokemusta jollain kanssa nautiskelijalla :mrgreen: . Vika ei tosiaan ilmene kun ilmastointi on päällä koska lastu tulee samasta kohtaa josta magneettikytkin vetää kompuran liikkeelle, olisi tarkoitus korjata vika ennenkuin se lähtee tekemään enemmänkin hallaa autolle.
Kompuran kytkinvialta kuulostaa. Mikä siinä vikana onkaan niin kannattaa tutkia ja korjata mahdollisimman pian ennenkuin se rikkoo laturin hinhan.
Ajossa katkenneella laturinhihnalla on Sitikoissa ikävä taipumus päätyä jakohihnan väliin, jolloin remontin hinta tuppaa hieman kasvamaan...



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hihnapyörän laakeroinnista
ViestiLähetetty: 26.05.2011 13:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Jeps on kokemus siitä jakopäähän väliinmenosta :? sillä sitä silmäileekin. Mulla onkin siinä uusi remmi ja laturi joten ei raaskis antaa ihan itsestään mennä.



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hihnapyörän laakeroinnista
ViestiLähetetty: 26.05.2011 14:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Palastelin tuossa joku hetki sitten yhden kiinnileikanneen Xm:ssä olleen Sanden SD-7 kompuran, ja sieltä löytyi hihnapyörältä kaksirivinen viistokuulalaakeri. Mittoja en talteen ottanut, ulkokehän sekä leveyden vielä tarkistaa olisi voinut, sisäkehää ei kun oli mokoma hitsautunut kiinni akselille... Hieman siis lämpöjä ollut tuossa tapauksessa, moni palikka, laakeri mukaanlukien, tuhannen p*skana...

Laakeri on kuitenkin vaihdettavissa, jos en tuota rakennetta ihan väärin käsittänyt (täysin ei pystynyt tuhon takia päättelemään) niin akselin mutterin jälkeen kun magneettikytkimen saa pois niin alta paljastuu seegeri jonka irroituksen jälkeen pitäisi päästä hihnapyörää poistamaan..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hihnapyörän laakeroinnista
ViestiLähetetty: 26.05.2011 15:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Ja multa löytyis ilmastoinnin kompura mikäli santuissa on samaa mallia (oma -00 HDi).



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hihnapyörän laakeroinnista
ViestiLähetetty: 26.05.2011 20:38 

Viestit: 85
Paikkakunta: Imatra
Hei Tampereelle !
Kannattaa myös tarkastaa kampiakselin hihnapyörä.
Otimme tänään omasta XM 2.1 td:stä hihnapyörät ja rullat tarkastukseen kilinän ja vinkunan vuoksi.
Kaikki muut oli OK, paitsi kampiakselin hihnapyörä,
Merkkaa kynällä pyörän sisä ja ulkokehä, ja katso käynnistämisen jälkeen onko ulkokehä liikkunut sisäkehään nähden.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hihnapyörän laakeroinnista
ViestiLähetetty: 27.05.2011 07:27 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Jos? siivasta näkyisi kiilan kohta, niin kiilan tulisi olla samassa linjassa ö-pohjaan nähden, myös lukitus(ajoitus-)tappi pitäisi sopia paikalleen. Jos ei, niin siiva väsähtänyt?.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: