Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
XM http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=8360 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Ds23ie [ 03.06.2011 23:17 ] |
Viestin otsikko: | XM |
Luin jostain, että Xm:n lämmityslaitteen puhaltimen toimimattomuus olisi "ominaisuus". Mistähän on kysymys? Olisi haaveena hankkia kesäkissaksi Xm, ja olisi tarjollakin V6:n, mutta puhaltimessa häikkää. Onkohan hankala löytää vika / korjata? Onko muita "ominaisuuksia" joita pitäisi tarkastella. Ei ruostetta ja ajettu alle 200 tuhatta. Kiitos. |
Kirjoittaja: | Croisette [ 03.06.2011 23:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM |
Onhan se ehkä ominaisuus tai siis vika jossain kohdin, mutta melko pieni murhe ![]() ![]() Tarkemmin on vaikea arvioida, kun ei ole edes vuosimallia mainittuna saati muuuta tietoa ko. autosta.... |
Kirjoittaja: | zX-files [ 04.06.2011 09:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM |
Ja tarvikepuhallin puolet tuosta hinnasta, vaihtoon menee vartti ekakertalaisella. Paljon isompi ongelma on kynnyskotelot... |
Kirjoittaja: | Roplaaja [ 04.06.2011 09:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM |
Jos ne säätötrankut palaa niin on aina syytä epäillä syytä siihen. Jos moottorin laakerit on kuivat ja pyöriminen jäykempää niin moottorin ottama virta kasvaa ja se riittää syyksi trankkujen tuhoon. Niitä kun jäähdytetään kuumalla ilmalla joka puhaltaa niitä ja estää niitä tulemasta vielä kuumemmiksi. Samoin kantsuu katsoa onko hiilet lehneet jo uran kollektoriin. Tämäkin voi olla syynä virran kasvuun ja trankkujen paloon. Tällöin uuden moottorin hankinta on ainoa vaihtoehto. Tarkat suunnittelijat on mitoittaneet niin että kun hiilet on loppu niin kollektorikin on loppumaisillaan ja virittelyt silloin auttaa vain vähäksi aikaa |
Kirjoittaja: | Roplaaja [ 04.06.2011 09:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM |
Kynnyskotelon vika alkaa salakavalasti, sitä ei katsastuksessakaan huomattu. Kun tutkin alustaa ja raavin massaa eturoiskelapun takaa, tunkin korvakkeen vierestä niin siinä oli korimassaa tiukast mutta ääni oli aika ontto meiselillä sorkittaessa joka johtui siitä että korimassan alta oli pelti kadonnut. Sieltä kotelosta kaivoin sitten ruostemössöä mukitolkulla. Sama juttu oli toesellakin puolella. Ulkolaisissa foorumeissa kerrotaan samaa vikaa olevan myös takimmaisten tunkinkorvien luona. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |