Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX:n kytkinpoljin
ViestiLähetetty: 01.07.2011 13:57 

Viestit: 3
Paikkakunta: Kirkkonummi
Ekaa kertaa patongin palstalla sormi suussa! Muutama päivä sitten kotipihaan ajettuani BX:ni kytkinpoljin jäi pohjaan, eikä ole sieltä sen koomin noussut kauniista puheesta ja asiaa tuntemattomista näpelöintiyrityksistä huolimatta. Ohjaamon puolelta olen siis "näpelöinyt" poljinta niin pitkälle kuin sormet riittävät. Poljin ei ole katkennut ( niinkuin tuttava ehdotti), mutta polkimen päällä ( siis siellä syvällä sisällä) liikkuu metallinen/muovinen? n. 3 cm pitkä osa "vapaana". Mikähän ihme se on ja miten sen siellä syvyyksissä kuuluisi olla? Ohjaamon lattialla ei ole irto-osia ja kytkin toimi moitteettomasti aikaisemmin.Osaako joku kertoa/ auttaa/tulla auttamaan ( Kirkkonummella). Kaikesta avusta jumalattoman kiitollinen Sitruunan syönyt


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n kytkinpoljin
ViestiLähetetty: 01.07.2011 14:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Miten kone huoneessa? Onko vaijari kireellä vai löysällä? Oliskos tuolla polkimen päässä ollut sellainen muovinen osa johon vaijeri kiinnittyy, ja se rikkoutunut/päässyt irti?
Jos osa on kiinni polkimessa sanoisin ,että tainnut vaijeri katketa.
Pahempi skenario on ,että paijnelaakeri on mennyt asetelmasta läpi :(


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n kytkinpoljin
ViestiLähetetty: 01.07.2011 15:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Missäpäin Kirkkonummea? Voisin tulla omallani piipahtamaan :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n kytkinpoljin
ViestiLähetetty: 01.07.2011 17:12 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Entäs konehuonessa se kulmarauta johon vaijeri päättyy..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n kytkinpoljin
ViestiLähetetty: 01.07.2011 17:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Tapsa 61 kirjoitti:
Entäs konehuonessa se kulmarauta johon vaijeri päättyy..


Tai kulmaraudan ja kytkinvivun välinen tappi on pudonnut...... :roll:



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n kytkinpoljin
ViestiLähetetty: 01.07.2011 19:13 

Viestit: 3
Paikkakunta: Kirkkonummi
KIITOKSET KAIKILLE KETJUUN JO OSALLISTUNEILLE!!!! Erityisesti Putkimies22:lle, joka kävi jo katastamassa tilanteen ja totesi,että kytkinvaijeri on polkimen päästä poikki. Siis pahin skenaario, että painelaakeri olisi mennyt asetelmasta läpi ei toteutunut!!!! ( en kylläkään ymmärrä lainkaan mitä edellinen lause tarkoittaa). Nyt tarvittaisiin uuden vaijerin lisäksi (sen minäkin ymmärsin ja hankin tuota pikaa) neuvoja miten vaijeri kannattaa vaihtaa? Akku, ilmanputsari y.m. pois tieltä, mutta mitä sitten???
Beksini on siis 4D SEDAN BX 16 TZI, vm.-90.
ÄÄREST KIITOLLISENA HYMYILEVÄ SITRUUNAN SYÖNYT


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n kytkinpoljin
ViestiLähetetty: 01.07.2011 19:44 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Vaijeri Motonetistä Espoossa 1 kpl 11,44e.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n kytkinpoljin
ViestiLähetetty: 01.07.2011 19:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
hyvä homma. Tuon vaijerin vaihtaminen on PALJON helpompi juttu :)

selvennykseksi tuo lauseeni tarkoittaa sitä ,että olisi irroitettava vaihdelaatikko ja laitettava rikkoutuneen paineasetelman tilalle uusi.

Joku viisaampi saa kertoa mitä siellä on edessä kun vaihdat vaijerin ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n kytkinpoljin
ViestiLähetetty: 02.07.2011 08:23 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Samalla irrotat kytkinkulmavivun ja rasvaat sen laakeriholkit. Tarkista vivusta myös mahdollisia murtumia. Niitä saattaa syntyä, jos tuo laakeri jumittaa kuivuuttaan. Välitapin voit varmistaa poraamalla sen läpi poikittaisreiän, 1,5mm. Sitten metallilankaa reiän läpi, lankaa kierretään muutama cm, viikset säätöpultin yli ja taas kierretään.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: