Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

BX:n kytkinpoljin
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=8607
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  sitruunan syönyt [ 01.07.2011 13:57 ]
Viestin otsikko:  BX:n kytkinpoljin

Ekaa kertaa patongin palstalla sormi suussa! Muutama päivä sitten kotipihaan ajettuani BX:ni kytkinpoljin jäi pohjaan, eikä ole sieltä sen koomin noussut kauniista puheesta ja asiaa tuntemattomista näpelöintiyrityksistä huolimatta. Ohjaamon puolelta olen siis "näpelöinyt" poljinta niin pitkälle kuin sormet riittävät. Poljin ei ole katkennut ( niinkuin tuttava ehdotti), mutta polkimen päällä ( siis siellä syvällä sisällä) liikkuu metallinen/muovinen? n. 3 cm pitkä osa "vapaana". Mikähän ihme se on ja miten sen siellä syvyyksissä kuuluisi olla? Ohjaamon lattialla ei ole irto-osia ja kytkin toimi moitteettomasti aikaisemmin.Osaako joku kertoa/ auttaa/tulla auttamaan ( Kirkkonummella). Kaikesta avusta jumalattoman kiitollinen Sitruunan syönyt

Kirjoittaja:  Ralle [ 01.07.2011 14:08 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n kytkinpoljin

Miten kone huoneessa? Onko vaijari kireellä vai löysällä? Oliskos tuolla polkimen päässä ollut sellainen muovinen osa johon vaijeri kiinnittyy, ja se rikkoutunut/päässyt irti?
Jos osa on kiinni polkimessa sanoisin ,että tainnut vaijeri katketa.
Pahempi skenario on ,että paijnelaakeri on mennyt asetelmasta läpi :(

Kirjoittaja:  Putkimies22 [ 01.07.2011 15:33 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n kytkinpoljin

Missäpäin Kirkkonummea? Voisin tulla omallani piipahtamaan :)

Kirjoittaja:  Tapsa 63 [ 01.07.2011 17:12 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n kytkinpoljin

Entäs konehuonessa se kulmarauta johon vaijeri päättyy..

Kirjoittaja:  eskere [ 01.07.2011 17:31 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n kytkinpoljin

Tapsa 61 kirjoitti:
Entäs konehuonessa se kulmarauta johon vaijeri päättyy..


Tai kulmaraudan ja kytkinvivun välinen tappi on pudonnut...... :roll:

Kirjoittaja:  sitruunan syönyt [ 01.07.2011 19:13 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n kytkinpoljin

KIITOKSET KAIKILLE KETJUUN JO OSALLISTUNEILLE!!!! Erityisesti Putkimies22:lle, joka kävi jo katastamassa tilanteen ja totesi,että kytkinvaijeri on polkimen päästä poikki. Siis pahin skenaario, että painelaakeri olisi mennyt asetelmasta läpi ei toteutunut!!!! ( en kylläkään ymmärrä lainkaan mitä edellinen lause tarkoittaa). Nyt tarvittaisiin uuden vaijerin lisäksi (sen minäkin ymmärsin ja hankin tuota pikaa) neuvoja miten vaijeri kannattaa vaihtaa? Akku, ilmanputsari y.m. pois tieltä, mutta mitä sitten???
Beksini on siis 4D SEDAN BX 16 TZI, vm.-90.
ÄÄREST KIITOLLISENA HYMYILEVÄ SITRUUNAN SYÖNYT

Kirjoittaja:  Tapsa 63 [ 01.07.2011 19:44 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n kytkinpoljin

Vaijeri Motonetistä Espoossa 1 kpl 11,44e.

Kirjoittaja:  Ralle [ 01.07.2011 19:47 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n kytkinpoljin

hyvä homma. Tuon vaijerin vaihtaminen on PALJON helpompi juttu :)

selvennykseksi tuo lauseeni tarkoittaa sitä ,että olisi irroitettava vaihdelaatikko ja laitettava rikkoutuneen paineasetelman tilalle uusi.

Joku viisaampi saa kertoa mitä siellä on edessä kun vaihdat vaijerin ;)

Kirjoittaja:  ealab [ 02.07.2011 08:23 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n kytkinpoljin

Samalla irrotat kytkinkulmavivun ja rasvaat sen laakeriholkit. Tarkista vivusta myös mahdollisia murtumia. Niitä saattaa syntyä, jos tuo laakeri jumittaa kuivuuttaan. Välitapin voit varmistaa poraamalla sen läpi poikittaisreiän, 1,5mm. Sitten metallilankaa reiän läpi, lankaa kierretään muutama cm, viikset säätöpultin yli ja taas kierretään.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/