Siinä meni öljyjä veden sekaan ja lämpömittari näytti 105 astetta vaikka lämpö oli normaali. Muuten toimi normaalisti. Vaihdoin siihen kansipahvin ym siihen liittyvää. Kun ilmailin syylaria asianmukaisella töttöröllä ja starttasin niin käynnistyi ihan hyvin ja lämpö alkoi kiivetä ja mittari liiolleli kuten ennenkin. Mittarin ylänurkassa oleva punanen varoitusvalo ei ollut palanut koskaan. Seuraava starttaus ei onnistunutkaan. Nyt paloi se punainen valo lämpömittarissa vaikka mittari näytti jotakin 40 astetta mutta startti sanoo vaan lyhyen piippauksen. Meneekö näissä startin ohjaus jonkin releen kautta vaiko peräti ECU:n Sylinterikannen päädyssä on kaksi anturia. Etummainen on termostaattikotelossa ja se on NTC vastus, näytti 30 asteessa 1800 ohmia. Siihen menee vihreä liitin. Toinen anturi sen vieressä on kiinni sylinterikannessa ja ei koske öljyyn eikä veteen. Mikähän lie, näyttää ääretöntä vastusta. Olisin kiitollinen jos saisin apua että saisin sitikan taas pörisemään
|