Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZX Image 1.4 TU koneella VM-95
ViestiLähetetty: 03.07.2011 22:15 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Siinä meni öljyjä veden sekaan ja lämpömittari näytti 105 astetta vaikka lämpö oli normaali. Muuten toimi normaalisti.
Vaihdoin siihen kansipahvin ym siihen liittyvää. Kun ilmailin syylaria asianmukaisella töttöröllä ja starttasin niin käynnistyi ihan hyvin ja lämpö alkoi kiivetä ja mittari liiolleli kuten ennenkin. Mittarin ylänurkassa oleva punanen varoitusvalo ei ollut palanut koskaan. Seuraava starttaus ei onnistunutkaan. Nyt paloi se punainen valo lämpömittarissa vaikka mittari näytti jotakin 40 astetta mutta startti sanoo vaan lyhyen piippauksen.
Meneekö näissä startin ohjaus jonkin releen kautta vaiko peräti ECU:n
Sylinterikannen päädyssä on kaksi anturia. Etummainen on termostaattikotelossa ja se on NTC vastus, näytti 30 asteessa 1800 ohmia. Siihen menee vihreä liitin.
Toinen anturi sen vieressä on kiinni sylinterikannessa ja ei koske öljyyn eikä veteen. Mikähän lie, näyttää ääretöntä vastusta.
Olisin kiitollinen jos saisin apua että saisin sitikan taas pörisemään


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Image 1.4 TU koneella VM-95
ViestiLähetetty: 04.07.2011 20:24 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Ilmeisesti tämä forumi on enemminkin hydesitikoille kun mun kyselyyn ei kukaan vastaillut. Olin eilen niin hermona kun kyseessä oli lähitutun kärry eikä oma jonka tunnen perinpohjin.
Tälläistä voi sattua muillekin että:
Kun vaihtaa kannentiivisteen niin öljyä lorahtaa hiukan moottorin taakse ja se menee starttimoottorin päälle ja se taas imasee sen sisäänsä. Tästä seuraa että kun vääntää starttia niin valot vaan sammuu ja piippaa eikä minkäänläistä ääntä startista eikä solenoidista. Solenoidin maadotus menee startin läpi ja kun Valeo on allerginen öljylle niin se öljy menee hiilien alle ja silloin mikään virta ei mene läpi.
Startti pitää putsata perusteellisesti hiilet irrottaen ja solenoidikin pitää purkaa ja putsata.
Tästä remontista tuli muutakin ihmeteltävää. Omat kulkimeni kun on -90 vuosimalia niin kannentiivisteen vaihto on aika rutiinia. -95 mallissa kun vääntää kansipultteja ohjeen mukaan, ensin n.2 kp ja sitten 240 astetta momenttiavaimella niin momentti jää 6 kp. Vaikka vääntää vielä lisää niin tiukkuus pysuu kuudessa kilopondissa. Onko se moponetin tiiviste mikä antaa periksi koska samoilla kansipulteilla tiukkasin aikoinaan vm 90 ZX konetta ja siinä ohjeen mukainen tiukkuus teki n.10 kp jäykkyyden samoin kuin yhtä vanhassa XM:ssä.
Toivottavasti joku asiantuntija vastailee kun tämä jäi kaivelemaan minun napaani.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: