Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian vaihteista osa "katosi"
ViestiLähetetty: 07.07.2011 23:22 

Viestit: 1496
Iltaa. Liekö rasvan puutetta jossain vai mikä lie kun seuraavaa tapahtui tänään 355 000km ajetulle vm 2000 Hdi Breakille. Kesken ajelun 1,3 ja 5-vaihteet eivät kytkeytyneet päälle. Vaihdekeppi ei siis suostunut liikkumaan ollenkaan noille pykälille. 2,4 ja peruutusvaihde toimivat normaalisti. Muutaman minuutin ajon jälkeen vaihdekeppi liikahti huomattavasti normaalia lyhyemmän liikeradan 3.vaihteelle. Hetken päästä keppi liikkui myös pykälille 1 ja 5. Myös 3.vaihteelle vaihdekepin liike palasi normaaliksi. Loppupäivänä vaihteistossa ei ollut enää mitään ongelmaa.

Vaihteistoöljyt on vaihdettu viimeksi tammikuussa 2008.

Pitääkö tästä huolestua vai ummistanko tälle silmät kuten vilkkuvalle stop-valolle :lol: ? (Mikähän siinäkin muuten lie, että stop-valo ja jäähdytysnesteen lämpömittarin punainen piste alkaa vilkkumaan aina kun ilmastoinnin kytkee päälle, vaikka molemmat flektit toimivat kuten pitääkin?)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vaihteista osa "katosi"
ViestiLähetetty: 07.07.2011 23:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Olisko joku irto-osa ollut vivuston reitillä kepin ja laatikon välillä estämässä eestaas-tangon liikkumista taaksepäin?



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vaihteista osa "katosi"
ViestiLähetetty: 08.07.2011 09:23 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Oletko ja avannut konepellin ja kurkannut vipuja? Niiden nivelten voitelukaan ei ole paha juttu. Vanha auto, missä lie kunnossa konehuoneen sähköliitokset, maadoitukset, tuskin enää uutta vastaavassa, vaikka oikeastaan pitäisi olla, kunnostaen niitä. Ennen kunnostusta ei kannata ihmetellä mitään. Kunnostukseen ei riitä jonkun suihkeen ruiskautus, vaan liitospinnat pitäisi saada metallinkirkkaiksi, myös suojaten ne. Koskee akun napojakin, -kenkiä. Moottorin/vaihteiston maadoituskaapelin kenkä, sen kaapelin puristusliitos pitäisi juottaa uudelleen, tai laittaa uusi kenkä, puristaen, juottaen kirkkaaseen kaapelinpäähän>> uudet napakengät, niihinkin kaapelit myös juottaen, sieltä uusi maadoituskaapeli.....
Kuvassa uusi kenkä ja kaapelin päät odottamassa kenkää. Kenkään voisi laittaa ylemmän ruuvin, kengän toinen kaapelireikä pitää tukkia jollain metallikiekolla.
Nestemäärät?


Liitteet:
P7300287a.jpg
P7300287a.jpg [ 87.89 KiB | Katsottu 2658 kertaa ]
P7300288a.jpg
P7300288a.jpg [ 79.67 KiB | Katsottu 2658 kertaa ]
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron