|
Kirjoittaja |
Viesti |
postimees
|
Viestin otsikko: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 21.04.2012 10:10 |
Viestit: 19 Paikkakunta: Turku
|
Seilaillut palstalla ja koittanut erinäisiä vastaavanlaisiin vikoihin annettuja korjauksia. Ongelma siis seuraavanlainen: Auto käynnistyy ja saattaa heti yskästä itsensä sammuksiin. Käyntiä 20-30s jonka jälkeen taas sammuu joko pätkien tai simmahtaen. Jos antaa kaasua niin kierrokset nousee mutta hetken päästä kuitenkin joko pätkii tai sitten vaan sammahtaa. Teki pari kertaa myös tyhjäkäynnillä kierrosten soutamista ja huopaamista ennenkuin sammui. Olen tehnyt seuraavat operaatiot: Kävin liittimet läpi hiekkapaperilla ja WD-40:llä. "Putsasin" tyhjäkäyntimoottorin (tässä kohti olen hieman epävarma miten tuo kyseinen vimpain pitäisi putsata. Oletin ettei sitä pidä purkaa vaan sörkin kolosta minkä pystyin), mutta läppä vaikutti liikkuvan suhteellisen liukkaasti alunperinkin. Vaihto-osa map-anturi asennettu. Tänään varmaankin vielä vaihdan tulpat (mikä olisi nähtävästi pitänyt olla ensimmäinen operaatio koska näillä on jo ikää), mutta mikä voisi olla kuvailemani tapaisen käyntihäiriön todennäköisin syy? Jokin lämpötila-anturi? Lambda? Tukos bensan syötössä? Miten vikaa olisi parasta etsiä? Anopin auto käytössä vielä viikon verran joten kiirettä pitää saada kaara ajokuntoon  p.s. Kiitokset kaikille palstan aktiiveille loistavasta tietopankista!
|
|
|
|
 |
Aake
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 21.04.2012 11:29 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Tuusula
|
Tyhjäkäyntimoottorin putsauksessa tärkeintä on putsata se kartio sekä juuri se kolo johon kartio sitten ohjautuu. Lämpötilatunnistimen vika ilmenisi (yleensä) myös nousseena polttoaineenkulutuksena ja auto kävisi rikkaalla. Haistele pakokaasua, haiseeko palamattomalle bensalle? Entä onko ongelmia enää lämpimänä? TU-moottorin kanssa neliöpuolaviat voivat aiheuttaa myös tuollaista, tiedä sitten XU:sta kun ei ole kokemusta itsellä.
GS Pallas -79 XM 2.0i Break -92 XM V6 Aut. -91 Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94 (Naisen) C3 1.4HDi -04 (Varalla) Saxo 1.4i -96 (Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
|
|
|
|
 |
postimees
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 21.04.2012 11:53 |
Viestit: 19 Paikkakunta: Turku
|
Onkohan mulla jäänyt jokin tyhmäkäyntiin liittyvä osa huomiotta. Siis käsittääkseni tässä mallissa tuota tyhjäkäyntiä säätelevässä mötikässä ei ole mitään kartiota. Eli kyseessä on siis samanlainen härpäke kuin tämän linkin ( http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... l#msg18956) puhdistuksessa. Onko tuossa vielä lisäksi jokin muu tyhjäkäyntiä säätelevä osa? Vika ilmeni ensimmäisen kerran kauppareissulla ja parkkihallissa 20min seisottuaan xanttu toimi taas moitteetta, eli lämpimänä ei vikaa ollut. Ainakaan suoraan ei ole mitään erityistä katkua osunut nenään autoa käynnistellessä. Kulutuksesta en muuta osaa sanoa kuin että onhan tuo melkoinen syöppö ollut varsinkin talvella. 12 l/100km on ollut normi kulutus jo parin talven ajan (melkein pelkästään kaupunkiajoa). Kesällä maantiellä mennään helposti 7l / 100km.
|
|
|
|
 |
Aake
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 21.04.2012 12:27 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Tuusula
|
Katsos minulla taitaa Xantiassa olla samanlainen systeemi, ei ole vaan tullut ropattua Nojoo, mutta kyllä tuo aika kova kulutus on mielestäni. Minulla kun on samalla moottorilla mennyt kaupungissa vetoajossakin parhaillaan hitusen päälle 10l/100km. Lämpötilatunnistin ei muistaakseni ole hirveän kallis. Jossain parin kympin tietämillä kaiketi.
GS Pallas -79 XM 2.0i Break -92 XM V6 Aut. -91 Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94 (Naisen) C3 1.4HDi -04 (Varalla) Saxo 1.4i -96 (Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
|
|
|
|
 |
postimees
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 25.04.2012 18:09 |
Viestit: 19 Paikkakunta: Turku
|
Tarkoitus olisi viikonloppuna saada auto vihdoin kuntoon. Auto on ollut muutaman päivän seisonnassa ja nyt vian kuva oli startissa auto pysyi vaivoin käynnissä. Vaikutti kuin olisi välillä käynyt 3:lla pytyllä. Moottori pysähtyi ja uudelleen käynnistettäessä tyhjäkäyntikierrokset nousi 2000 ja jäivät sinne. Lämpötila nousi 80:n ja kierrokset nousivat hieman n. 2100-2200rpm:n. Vastaako tämä viankuva edelleen rikkinäistä lämpötila-anturia?
Seuraava kysymys kuuluu, missä tuo lämpötila-anturi sijaitsee? Pikaisen googlettelun jälkeen sain käsityksen että tuo anturi on termostaattikotelon "takapuolella". Omassa autossa siellä näytti olevan sininen liitin. Onko tämä siis kyseinen anturi? Näyttäisi olevan kohtuullisen paskamaisessa paikassa... vai onko tuohon jotain poppakonstia?
|
|
|
|
 |
Pts
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 25.04.2012 22:01 |
Viestit: 35 Paikkakunta: Kuopio
|
Polttoainesuodatin siinä tankin lähellä kannattaa vaihtaa myös, jos ei ole äskettäin vaihdettu.
|
|
|
|
 |
uuno
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 25.04.2012 23:12 |
Viestit: 767
|
mun xanttias autto puolan vaihto...
|
|
|
|
 |
postimees
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 28.04.2012 11:26 |
Viestit: 19 Paikkakunta: Turku
|
Pahoittelut heti alkuun että vaivaan edelleen tällä samaisella aiheella, mutta olen täysi ummikko mitä tulee autoihin (xantia on ensimmäinen autoni  ). Tänään sain hiukan "diagnosoitua" tuota ongelmaa ja haluaisin joltakulta kokeneemmalta vahvistuksen/tyrmäyksen päättelyketjuuni. Nykäisin tuosta termarikotelosta molemmat anturit irti ja lykkäsin 7.5k ohmin vastuksen tuohon vihreään (testasin siis vuorotellen molempia liittimi ja päädyin tulokseen että tässä xantiassa alempi vihreä liitin menee boksille ja ylempi sininen menee kojetaulun mittariin). Auto kävi antamalla vähän kaasua mutta sammahti jos kaasun poisti. Kävi kuitenkin tasaisesti. Kun johdon kytki takaisin kävi auto hetkellisesti tasaisesti tyhjäkäynnillä mutta alkoi pian katkomaan ja teki sitä myös annettaessa kaasua. Onko siis oikein olettaa että tuo kyseinen lämpötilaanturi (ainakin) on rikki? Perusteena tälle on siis pelkästään tuo että kävi tasaisesti ilman tuota termarikotelossa olevaa anturia mutta anturi takaisin kytkettäessä pätki itsensä sammuksiin sekä pelkällä tyhjäkäynnillä että kaasulla (siis auto oli kyllä koko tämän testaamisen ajan paikoillaan) Pahoittlut vielä tästä floodaamisesta, mutta hiukan eksyksissä tämän vempaimen kanssa.
|
|
|
|
 |
Aake
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 28.04.2012 12:41 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Tuusula
|
Eihän tuo mitään floodaamista ole, on oikein hyvä että kysyy. Tosiaan sininen on mittaristolle menevä ja se vihreä vai oliko keltainen taasen ruiskulle, eli oikein päättelit. Tuon käytöksen perusteella anturi voisi hyvinkin olla rikki ja se huono käynti johtuu siitä että ruisku luulee moottorin olevan kylmä ja syöttää ylimäärän polttoainetta suhteessa todelliseen lämpötilaan. Missä päin oikein vaikutat? Minulla voisi löytyä ylimääräinen, ehjä anturi jolla tuota voisi kokeilla näin viikonloppunakin.
GS Pallas -79 XM 2.0i Break -92 XM V6 Aut. -91 Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94 (Naisen) C3 1.4HDi -04 (Varalla) Saxo 1.4i -96 (Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 28.04.2012 13:57 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Samaa vikaa täälläkin, oli. Anturin vastusarvossa vain 10% heitto ylöspäin. Seurauksena lisääntynyt kulutus ja vähän heikommat menohalut. Vanha anturi, lämpötila nollan kieppeillä, 6,6kOhm, uusi, tai vähän käytetty 6kOhm. Se riitti. Vanhan anturin vastusarvo myös muuttuili. Kun antureissa on toleranssia, niin ehkä tässä mentiin sen yli.
|
|
|
|
 |
postimees
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 28.04.2012 19:52 |
Viestit: 19 Paikkakunta: Turku
|
Noniin... uusi anturi motonetistä ja askartelemaan. Kyllä tuli kovanluokan ammattilaisfiilis kun yhden "pultin" vaihtamiseen kului 5h. Lopputuloksena käynti tismalleen samanlaista, pätkii kunnes sammuu. Tässä on joko käynyt niin että tuli källättyä noiden aamun "testien" kanssa jotain huolella tai sitten tuon anturin johdot ovat syynä ja vetävät jotenkin maihin jossain ja moottorin tärinän kautta tekee sotkua tai sitten kyse on jostain aivan muusta Kiitokset vielä kaikille vastauksista ja muutenkin sivuston yhteisöllisestä vertaistukiverkostosta! Poikkeuksellisen hienoa meininkiä! Huomenna, jos luoja suo, käyn läpi noita liitoksia (ja vaihdan vihdoin ne tulpat) ja koitan seurata sitä anturin johtoa, jos vaikka siellä näkyisi jotain. Saattaa olla että kohta saa paikallinen romuttamo yhden kruununjalokiven lisää paaluunsa ;( p.s. Turusta saatta kohta irrota Xantian varaosia edukkaasti
|
|
|
|
 |
postimees
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 29.04.2012 18:54 |
Viestit: 19 Paikkakunta: Turku
|
Noniin, tulppien vaihto tehty ja vika senkuin jatkuu ja uusi ensikertalaista ihmetyttävä (siis ensimmäistä kertaa tulppien vaihdossa) ilmiö löydetty. Ensimmäisen ja viimeisen (siis laitimmaiset) sylinterin tulppa "kuopassa" oli n.2cm öljyltä vaikuttavaa nestettä. Mistä ihmeestä tämä on tänne päässyt? Voiko tästä päätellä jotain mahdollista syytä tuolle pätkivälle käynnille tai jotain muuta huolenaihetta auton kunnossa? Keskimmäiset tulpat olivat kuluneet mutta kuivat (nähtävästi jokin aika mennyt jo näiden edellisestä vaihdosta). Jostain syystä ole alkanut epäilemään tuota alkuperäistä päättelyketjuani tuon lämpöanturin suhteen. Tosiaan auto kävi pelkällä 7.5k ohm vastuksella tasaisesti tyhjäkäyntiä kaasulla kun taas anturiin kiinnitettynä alkaa pätkimään kuin saisi vastukselta "hyppivää" dataa. Nyt mietin olisiko tämä vastuksenvaihto temppu voinut auttaa koneen rikkinäisen osan toimintaa siten että laite kävi tasaisesti? Ehkä seuraavana vaihdan nuo sytytyksen johdot ja ehkä se puolan vaihto on sitten seuraavaksi edessä. Mitenkäs tuo "virranjakajan kansi" osa (siis se johon sytyskaapelit menee kiinni.. en tiedä nimeä) vaikuttaa tähän koko shown? Onko se kuinka todennäköinen ongelmien aiheuttaja? ...veto alkaa loppua vaikka kisa on vasta ihan alussa 
|
|
|
|
 |
Aake
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 30.04.2012 00:06 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Tuusula
|
Hmm... sanoit tuolla aiemmin että tyhjäkäynti jämähti jossain käynnistyksessä noin 2000 rpm paikkeille. Jos oletetaan, että tyhjäkäyntimoottori on nyt kunnossa (sehän ei oikein käyntihäiriöitä aiheuta, tyhjäkäynnin seilailua kyllä) ja tyhjäkäynti tuollein tekee niin veikkaisin melkein map-anturia seuraavaksi. Oliko vaihto-osa siis uusi vai käytetty? Muistaakseni -94:ssa on letkumappi, letkukin kannattaa tarkistaa että se on ehjä. Veikkaan kuitenkin että vika ei olisi sytkäpuolella, koska ei sytkäviat käsittäkseni voi aiheuttaa tuollaista tyhjäkäynnin jumittumista jollekin kierrosalueelle. Elä nyt vielä luovuta hyvä ihminen 
GS Pallas -79 XM 2.0i Break -92 XM V6 Aut. -91 Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94 (Naisen) C3 1.4HDi -04 (Varalla) Saxo 1.4i -96 (Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
|
|
|
|
 |
postimees
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 05.05.2012 08:48 |
Viestit: 19 Paikkakunta: Turku
|
Noniin. Vika on nyt korvattu toisella, ja kuten moni saattoikin jo arvata kaikkihan tämä oli sankarin oman käden työtä. Otetaampa nyt ensimmäiseksi tämä pätkivä käynti jonka allekirjoittanut diagnosoi ansiokkaasti olevan rikkoutuneen lämpötila-anturin syytä. Lämpötila-anturissa (vanhassa eikä näköjään uudessakaan) ei ollut mitään vikaa. Eikä myöskään anturin liitännässä tai johdossa. MAP-anturi on myös ehjä, sekä uusi että vanha.
Vika on mitä todennäköisimmin (taas lähdekritiikki kunniaan) aiheutunut vinoon asennetun kaasuläppäkotelon imuputken tiivisteen vuodosta. Jotenkin olin onnistunut olemaan humioimatta koko tiivistetta ja saanut sen ruttuun juurikin sellaisesta kohdasta josta imuvuoto imaisee kylmää ilmaa suoraan imuilman lämpötila-anturille. Oletan siis että tämä oli syy miksi kone pätki itsensä sammuksiin.
Nyt kone käy tutun tasaisesti... 3 pytyllä (huom. tämän diagnoosin teki myös naapurin setä ohi kävellessään, joten tämä ei ole pelkästään allekirjoittaneen sugjektiivinen näkemys). Syyksi epäilen tulppien vaihdossa tapahtunutta kömmähdystä. Kuten aikaisemmin mainitsin oli 1. ja 4. (siis laitimmaisten) tulppien syvennyksissä öljyä. Ensimmäisen kohdalla huomasin asian ennen tulpan irroitusta ja parhaani mukaan koitin (tops-tikuilla) kuivailla öljyt pois ennenkuin otin tulpan irti. Viimeisen kohdalla en huomannut öljyä ennenkuin otin tulpan irti (ts. en siis tarkistanut kunnolla). Nyt luulen että juurikin tuo viimesen pytyn öljy estää kipinää syttymästä kunnolla. Olen koittanut ajaa autoa lämpimäksi ja tulpan irroittamalla antaa ko. sylinterin "kuivua", mutta eihän tuo öljy niin vain sieltä haihdu. Öljyä on tulpassa joka kerta kun sen laittaa paikoilleen ja ottaa pois. Varmaankin kannen kierteissä sen vertaa tuota öljyä että aina kun ruuvaa tulpan paikoilleen niin tulppa työntää edessään muutaman tipan öljyä tulpan kärkeen.
Arvon raadilta siis kyselen onko tuollaisen öljyllä kastuneen sylinterin "kuivaamiseen" jotain poppakonstia?
Toinen huolestuttava huomio oli että kaasuläppäkotelostakin "valuu" öljymäistä nestettä (siis pientä valumaa). Näyttäisi siltä että se tosiaan tulee tuolta kannen suunnasta eikä ilman putsarin suunnasta. Voiko tässä laitteessa olla kannentiivisteet mennyt rikki?
Kiitokset vielä kannustaneille ja kiinnostuneille. Toivottavasti auto on kohta taas sitikkamaisessa iskussa!
|
|
|
|
 |
postimees
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 05.05.2012 19:06 |
Viestit: 19 Paikkakunta: Turku
|
Näköjään enään päässyt muokkaamaan tuota edellistä kirjoitusta. Tälle epämääräiselle käyntihäiriölle siis löytyi syy (tumpelo "korjaaja"). Nähtävästi täysin erillinen vika vaivaa nyt konetta. Kuskin puoleisin tulppa ei sytytä. Tästä ongelmasta käynnistettänee erillinen loimi.
Erityiset kiitokset Aakelle kannustuksesta!
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 05.05.2012 19:24 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
höh ? kun on 8 venanen niin helppohan tuosta on eliminoida syttyvika. piuha tulpasta irti ja vaikka irtotulppa päähän ja kunnon maadoitus koneen metalliosaan startaten . jos lyö kipinää niin piuha takaisin paikoilleen ja stetoskooppi = pitkä ohut ruuvari suuttimen kylkeen ja toinen pää korvaan. arvaat varmaan kumminpäin on korvalle mukavampaa. kuuntele kun kone käy. suuttimesta pitäisi kuulua nopea tikitys. loput pitää kyetä itse miettimään. hyvä olis ajatella pihakytkentöjä........suuttimissa mm. mikään ei estäne nostamasta sitä ykkösen tulppaa poterostaan ja tutkimaan kuntoa. jos on mekaanisesti ehjä ,niin kärkiväliksi vaikka arviolta 0.8-0.9 mm .
|
|
|
|
 |
postimees
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 05.05.2012 20:22 |
Viestit: 19 Paikkakunta: Turku
|
Kuskin puoleisimman tulpan sytytysvika todettu juurikin Kokemjne:n esittämällä tavalla. Ei liekkiä. Tulppa testattiin toisessa letkussa ja iloisesti löi kipunaa. Letkut ja tulpat juuri vaihdettu. Nyt arvuutellaan mitä Motonetistä seuraavaksi haetaan. Tod. näk. tuo puolakansi olisi seuraavana listalla? Onko tämä siis se musta mötikkä mihin nuo sytkän kaapelit menee? Onko vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa? Jonkin verran täällä keskustelua siitä että "pitäisi" olla 2 pyttyä pimeänä jos tuo puolakansi on pashana, joten jos syy on jossain muualla niin missä? Tuntuu siltä että tässä auto hommassa tulee aina vaan enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Ihmetyttää että nää laitteet pysyy ylipäätään liikkeessä kun niin pienistä asioista on kiinni tämä toiminta 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 05.05.2012 20:37 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
postimees kirjoitti: Kuskin puoleisimman tulpan sytytysvika todettu juurikin Kokemjne:n esittämällä tavalla. Ei liekkiä. Tulppa testattiin toisessa letkussa ja iloisesti löi kipunaa. Letkut ja tulpat juuri vaihdettu. Nyt arvuutellaan mitä Motonetistä seuraavaksi haetaan. Tod. näk. tuo puolakansi olisi seuraavana listalla? Onko tämä siis se musta mötikkä mihin nuo sytkän kaapelit menee? Onko vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa? Jonkin verran täällä keskustelua siitä että "pitäisi" olla 2 pyttyä pimeänä jos tuo puolakansi on pashana, joten jos syy on jossain muualla niin missä? 1.8 8v '94:ssä ei kai pitäisi olla suorasytkää, joten ei siten puolakanttakaan. Jos olisi, ei olisi tulpanjohtoja. Hukkakipinäpuola siitä löytyy kannen päästä tulpanjohtoja seuraamalla. Olikos vika ihan samanlainen molemmilla sytytysjohdoilla? Ja ovathan ne uudet merkkiä Bougicord, eivätkä mitkään muut?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 05.05.2012 20:41 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
kasiventtiilisessä EI OLE mitään puolakantta vaan ns: DIS puola perinteisen jakajan paikalla. 16V on eri asia, siinä on ns: puolakansi jossa on kaksi puolaa . mutta ei mitään syttypiuhoja. testaa nyt sen suuttimen toiminta kuuntelemalla sitä.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 05.05.2012 20:43 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ja lakru lopettaa alkuunsa noitten piuhamerkkien mainostamisen . siinä toimii mikätahansa hyvä syttypiuha. ei tarvii olla poukikord.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 05.05.2012 20:46 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
onhan mahdollista ,että puolassa on yksi lähtö pimeenä , sillon menee koko puola vaihtoon. ja on hausta irrotella niitä pitkiä/ohkasia torxeja jotka on vielä liimattu.
|
|
|
|
 |
Aake
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 05.05.2012 21:41 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Tuusula
|
Kokeile toisella johdolla ihan ekana. Jos vika pysyy, seuraavaksi todennäköisin on neliöpuola. Jos olisi älylaatikkovika, niin yleensä pitäisi puuttua kahdelta pytyltä kipinä.
GS Pallas -79 XM 2.0i Break -92 XM V6 Aut. -91 Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94 (Naisen) C3 1.4HDi -04 (Varalla) Saxo 1.4i -96 (Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 06.05.2012 14:01 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
kokemjne kirjoitti: ja lakru lopettaa alkuunsa noitten piuhamerkkien mainostamisen . siinä toimii mikätahansa hyvä syttypiuha. ei tarvii olla poukikord. Bougicord vaan on se alkuperäinen ja yleensä halvempi kuin pilipalit. Ja toimii sentään, toisin kuin ne varaosakauppojen nimettömät pilipalit. Muita hyviä ei taida saada yhtä halvalla kuin Bougicordeja?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 06.05.2012 15:10 |
Viestit: 5125
|
Sen sytytysjohdon voi tarkistaa ihan yleismittarillakin, mutta kohtuullisen epätodennäköistä että alkuperäinen ja uusi tulpanjohto olisi molemmat viallisia ja sattuneet juuri samaan sylinteriin... Testasitko kuivalla ja puhtaalla tulpalla, nokikerros/märkä tulppa oikosulkee tulpan?
(ja testauksessa täytyy aina 1-4 ja 2-3 tulpan rungot kytkeä yhteen (hukkakipinäpuola), tai irroittaa yhden tulpan johto kerrallaan ja maadoittaa irtotestitulpan runko vaikka starttikaapelilla)
Samaa mieltä siinä, että joskus nimettömät johdot on huonoa työtä ainakin liittimien ja päiden osalta ja omat käytetyt voi olla paremmat. Beru, NGK (ja ehkä Bosch) ... sarjoja voi saada halvemmallakin, vähintään yhtä hyviä (ellei parempiakin).
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8i 8v vm.1994 käyntihäiriö Lähetetty: 06.05.2012 22:27 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
olli__o kirjoitti: Sen sytytysjohdon voi tarkistaa ihan yleismittarillakin Hurja yleismittari saa olla, jos sillä testaa läpilyöntikestävyydenkin. Resistanssihan sillä toki selviää. Ja kunnollinen sytytysjohtojan ei ole vain pelkkä hölmö kuparijohdin+eriste. http://www.bougicord.com/fr/details_en.php
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
|