Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=8830 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Maca [ 25.07.2011 23:24 ] |
Viestin otsikko: | Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Pitkät pysyy päällä vain viikseä pitämällä vedettynä. Sammuu löysättäessä. Ranskalaisilla ei ilmeisesti ole ollut tapana turhan tarkkaan merkata sulakerasioihin sulakkeiden merkityksiä. Netistä löysin yhden listauksen sulakkeista ja releistä, mutta en aivan päässyt selvyyteen minkä releen ja mistä päin tarkastan ekana. Löytyykö kokemusperäistä tietoa? |
Kirjoittaja: | olli__o [ 26.07.2011 00:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Onko se löytynyt: http://www.citroenkerho.fi/xantia/pdf/t ... eet_97.pdf http://www.citroenkerho.fi/xantia/pdf/t ... eet_99.pdf (olet kai tietoinen että valot täytyy olla käännettynä viiksestä päälle, että kaukovalot toimii, valoautomatiikalla toimii vain noin vetämällä (eli kaukovalovilkku)) |
Kirjoittaja: | laakeri [ 26.07.2011 06:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Maca kirjoitti: Netistä löysin yhden listauksen sulakkeista ja releistä, mutta en aivan päässyt selvyyteen minkä releen ja mistä päin tarkastan ekana. Mitäpä jos alottaisit viiksestä valonvaihtajan toiminnan tarkastuksella, ennen kuin mitään releitä edes etsiskelet?
|
Kirjoittaja: | Maca [ 26.07.2011 17:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Kyllähän minä tyhmä ajoittain olen, mutta en kuitenkaan niin tyhmä. Releen tai muun vian etsintä jatkuu. |
Kirjoittaja: | Maca [ 26.07.2011 18:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
olli__o kirjoitti: Onko se löytynyt: http://www.citroenkerho.fi/xantia/pdf/t ... eet_97.pdf http://www.citroenkerho.fi/xantia/pdf/t ... eet_99.pdf (olet kai tietoinen että valot täytyy olla käännettynä viiksestä päälle, että kaukovalot toimii, valoautomatiikalla toimii vain noin vetämällä (eli kaukovalovilkku)) Kiitokset noista. Tuota ekaa olinkin jo aiemmin katsellut. Taitaa lähimmäksi osua nuo ajovaloautomatiikan kaksi relettä? |
Kirjoittaja: | ealab [ 26.07.2011 21:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Juurihan taisi jossain olla juttua näiden releiden pistokeliittimien palamisista. |
Kirjoittaja: | Rosberg [ 27.07.2011 20:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Vika on siinä viiksessä AD varaosasta saa uuden. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 27.07.2011 21:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Rosberg kirjoitti: Vika on siinä viiksessä AD varaosasta saa uuden. Ei ole, sehän tuli jo selväksi:laakeri kirjoitti: Mitäpä jos alottaisit viiksestä valonvaihtajan toiminnan tarkastuksella, ennen kuin mitään releitä edes etsiskelet? Maca kirjoitti: Kyllähän minä tyhmä ajoittain olen, mutta en kuitenkaan niin tyhmä. Niitä viiksiä taitaa saada myös Motonetistä, varmaankin samoja kuin AD:ssa.
Releen tai muun vian etsintä jatkuu. |
Kirjoittaja: | Maca [ 27.07.2011 22:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Ajattelin, että tarkoitetaan viiksen eri asentojen testaamista. Se on testattu. Eli miten muuten viiksen toiminnan voi testata, vai vaihdanko viiksen vain suorilta ja toivon vian korjaantuvan sillä? |
Kirjoittaja: | laakeri [ 28.07.2011 06:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Maca kirjoitti: Ajattelin, että tarkoitetaan viiksen eri asentojen testaamista. Se on testattu. Eli miten muuten viiksen toiminnan voi testata, vai vaihdanko viiksen vain suorilta ja toivon vian korjaantuvan sillä? Niin ne eri asennot nimenomaan yleismittarin kanssa. Kytkentä löytyy esim. Haynesistä.
|
Kirjoittaja: | ealab [ 28.07.2011 09:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Mm. siten, että mittaat jännitteen yhdistävän koskettimen, sen tulo ja lähtö, yli. Kukin kerrallaan, kussakin asennossa. Jos kohde toimii, eikä koskettimessa ylimenojännitettä, jännitehäviötä= kosketin ok. Jos jännitettä, niin huono kosketinkontakti, jännite näkyy siksi, että lähtevä kosketin saa maita kuorman kautta, sieltä saadaan mittaukseen miinuspotentiaali. Avoin kosketin näyttää täyttä jännitettä. Jos esim. kuorman, laitteen kuormitus Ohmeina olisi n ja koskettimen jännitehäviötä aiheuttava ylimenovastus samoin n, niin koskettimen yli näkyvä jännite olisi 1/2akkujännite, samoin kuormalla näkyvä jännite. (Siinä olisi ns. jännitejakokytkentä.) Mitata voi myös näin: mittarin miinus runkoon, plussalla mitataan koskettimelle tuleva jännite, myös lähtevältä koskettimelta, jos sama, ok. Näin vastaavasti voi mittailla muitakin paikkoja, kuten maadoituksia. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 29.07.2011 20:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Niitä releitä on siellä kytkinpedaalin yläpuolella kymmenkuna, ajovaloautomatiikalle, sumuvaloille jne. Rele voi olla rikki tai puuttua(!) tai pohja tai sinne menevää piuhaa olla sulanut. |
Kirjoittaja: | Maca [ 31.07.2011 18:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Pitäisi tietenkin se Haynesin opas hommata, mutta kysellään nyt vielä täältä. Googlettelin tuota viikseä ja viiksen rakenne näyttäisi siltä, ettei rattia välttämättä tarvitsisi poistaa. Onko näin, miten irtoaa? En pääse nyt itse tutkimaan kun auto 400 km päässä. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 31.07.2011 23:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Maca kirjoitti: Pitäisi tietenkin se Haynesin opas hommata, mutta kysellään nyt vielä täältä. Googlettelin tuota viikseä ja viiksen rakenne näyttäisi siltä, ettei rattia välttämättä tarvitsisi poistaa. Onko näin, miten irtoaa? En pääse nyt itse tutkimaan kun auto 400 km päässä. Taitaa se viiksi sieltä pois tulla rattia irrottamatta. Kaupunkien kirjastoilla on usein yllättävän kattavat valikoimat autojen korjausoppaita.
|
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 31.07.2011 23:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
laakeri kirjoitti: Maca kirjoitti: Pitäisi tietenkin se Haynesin opas hommata, mutta kysellään nyt vielä täältä. Googlettelin tuota viikseä ja viiksen rakenne näyttäisi siltä, ettei rattia välttämättä tarvitsisi poistaa. Onko näin, miten irtoaa? En pääse nyt itse tutkimaan kun auto 400 km päässä. Taitaa se viiksi sieltä pois tulla rattia irrottamatta. Kaupunkien kirjastoilla on usein yllättävän kattavat valikoimat autojen korjausoppaita.Rattimuovit irti niin pitäisi mielestäni lähteä. En satavarmasti muista oliko omasta ratti tuolloin irti vai ei mutta ei sekään mikään mahdoton homma ole ![]() |
Kirjoittaja: | peltipolvi [ 01.08.2011 21:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele? |
Putkimies22 kirjoitti: laakeri kirjoitti: Maca kirjoitti: Pitäisi tietenkin se Haynesin opas hommata, mutta kysellään nyt vielä täältä. Googlettelin tuota viikseä ja viiksen rakenne näyttäisi siltä, ettei rattia välttämättä tarvitsisi poistaa. Onko näin, miten irtoaa? En pääse nyt itse tutkimaan kun auto 400 km päässä. Taitaa se viiksi sieltä pois tulla rattia irrottamatta. Kaupunkien kirjastoilla on usein yllättävän kattavat valikoimat autojen korjausoppaita.Rattimuovit irti niin pitäisi mielestäni lähteä. En satavarmasti muista oliko omasta ratti tuolloin irti vai ei mutta ei sekään mikään mahdoton homma ole ![]() Ainaskin II-koppaisesta viiksi lähtee ratti paikallaan ollen. Rattimuovit pois (alapuolinen taisi riittää?), viikseä pitelee muutama varsin pieni torx. Sitten vaan irti liittimistä. Tuohon tapaan sen muistelen käyneen, ihan se selvisi rauhallisesti tutkien ja tuumaten, ei ollut mitään erikoisjippoa tuossa... |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |