Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xsara 1.8i 16 venttiilisen vm -99 tyhjäkäynti http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=8846 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Sundberg [ 27.07.2011 18:25 ] |
Viestin otsikko: | Xsara 1.8i 16 venttiilisen vm -99 tyhjäkäynti |
Katsastusmies ei ollut tyytyväinentyhjäkäynti kierroksiin 1100 rpm kun pitäis olla 1000 rpm. Mistäköhän kyseisen ongelman voisi säätää??? |
Kirjoittaja: | laakeri [ 27.07.2011 20:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xsara 1.8i 16 venttiilisen vm -99 tyhjäkäynti |
Ei voine säätää, pitää korjata. Onko tyhjäkäynti muuten ok? Jos ei, niin tyhjäkäyntiventtiili/lisäilmaluisti/tyhjäkäyntimoottorin putsaus kannattaa ainakin - ja miksei muutenkin, jos et ole aikoihin putsannut. MAP-anturiviat voivat aiheuttaa myös melko mystisiä käyntihäiriöitä, mutta ennemmin tuo ensin mainittu ensiksi tutkintaan. |
Kirjoittaja: | Ralle [ 27.07.2011 23:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xsara 1.8i 16 venttiilisen vm -99 tyhjäkäynti |
joo ei ole säädettävissä vaan tulee juuri jostain viasta. Nuo edellä mainitut asiat ja tuon map-anturin puhdistus auttanee..... |
Kirjoittaja: | olli__o [ 28.07.2011 00:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xsara 1.8i 16 venttiilisen vm -99 tyhjäkäynti |
Voisikohan joku letku olla irti tai haljennut ja vuotaa ilmaa imusarjaan? |
Kirjoittaja: | Sundberg [ 29.07.2011 20:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xsara 1.8i 16 venttiilisen vm -99 tyhjäkäynti |
Kierrokset tosiaan on tasaiset. Mitään noista en ole koskaan puhdistanut, joten mistähän löytäisin kyseiset jutskat? Varmaan kaikki tyhjäkäyntimoottorissa? Missähän MAP-anturi sijaitsee? Täytyy vielä tarkistee kaikki letkut. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 29.07.2011 21:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xsara 1.8i 16 venttiilisen vm -99 tyhjäkäynti |
olli__o kirjoitti: Voisikohan joku letku olla irti tai haljennut ja vuotaa ilmaa imusarjaan? Sundberg kirjoitti: Kierrokset tosiaan on tasaiset. Mitään noista en ole koskaan puhdistanut, joten mistähän löytäisin kyseiset jutskat? Varmaan kaikki tyhjäkäyntimoottorissa? Missähän MAP-anturi sijaitsee? Täytyy vielä tarkistee kaikki letkut. Jos tuollaisessa on sama moottori kuin vastaavanikäisessä Xantiassa (en minä noista pösöistä tiedä), niin eipä oikein voi mistään letkusta olla kyse. Eihän siellä taida olla mitään letkuja kaasuläpän jälkeen? Kyseeseen tulisivat lähinnä imusarjan, kaasuläppäkotelon ja tyhjäkäynninsäätimen tiivisteet.Ainakin muovisarjallisesta MAP-anturin näkee sarjan haarojen välistä eteen/alas kurkkaamalla, alhaaltapäin pääsee käsiksi. Mitään ei tarvitse purkaa vaihtoa varten (vieressä olevan huohottimen lämmittimen liittimen joutunee irrottamaan). Erikoistyökalu eli mutkalle väännetty ja lenkin ympäriltä kevennetty lenkkiavain on hyvä olla. |
Kirjoittaja: | Sundberg [ 29.07.2011 21:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xsara 1.8i 16 venttiilisen vm -99 tyhjäkäynti |
Kiitos laakeri tiedoista missä MAP sijaitsee. Vielä on kysymysmerkkinä mistä löytyisi se tyhjäkäyntimoottori. |
Kirjoittaja: | Ralle [ 29.07.2011 21:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xsara 1.8i 16 venttiilisen vm -99 tyhjäkäynti |
kaasuläppäkotelosta eli paikasta johon tulee kaasuvaijeri. On kiinni kahdella thorx ruuvilla jos muistan oikein.... |
Kirjoittaja: | Ralle [ 29.07.2011 21:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xsara 1.8i 16 venttiilisen vm -99 tyhjäkäynti |
ääh tuli vielä mieleen. Kato ,ettei kaasuvaijeri ole liian tiukalla siis kuin viulun kieli. Sitä voi löysyttää vaikka pykälän ja kattoa laskeeko tyhjäkäynti yhtään. Ja meneekö kaasuläppä kokonaan kiinni. |
Kirjoittaja: | Sundberg [ 30.07.2011 00:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xsara 1.8i 16 venttiilisen vm -99 tyhjäkäynti |
Tänks Hot! Katsoin jo aikaisemmin sen vaijerin. Laski ehkä 500 rpm. mut nyt tiedän mistä alkaa vikaa etsimään. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 30.07.2011 09:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xsara 1.8i 16 venttiilisen vm -99 tyhjäkäynti |
Sundberg kirjoitti: Kiitos laakeri tiedoista missä MAP sijaitsee. Vielä on kysymysmerkkinä mistä löytyisi se tyhjäkäyntimoottori. HOTHeaDFIN1 kirjoitti: kaasuläppäkotelosta eli paikasta johon tulee kaasuvaijeri. On kiinni kahdella thorx ruuvilla jos muistan oikein.... Torxeja tyhjäkäynninsäätimen kiinnityksessä on tosiaan kaksi. Viereen tulevista letkuista toinen voi olla tiellä, mutta klemmarista voi avata. Itse letkuliitin lähtee pois vasta säätimen ollessa irti. Kun säädin on käsissä, niin huomaa myös siellä kaasuläppäkotelon poteron reunalla oleva o-rengas, jolla säädin tiivistyy - sitä ei kannata hukata.
|
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |