Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=9066 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | bx-kuski [ 18.08.2011 12:12 ] |
Viestin otsikko: | XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
Hei Viestiketjujen haku ei löytänyt kokemuksia XM 2,5 TD:n (1995, Y4 350 000 km) kansiremontista ja sen kannattavuudesta. Vaiva on varmaan monelle tuttu. Jäähdytyksen painesäiliöön tulee hillittömästi kuplintaa, kun sitä testaa suppilon avulla (pajalla tehtiin juuri noin). Omassa autossani tyhjäkäynti meni huonoksi, käynnistyy huonosti savuttaen hillittömästi ja käynti tasaantuu hieman lämmetessä. Sitä tutkittaesa epäillään syyksi ensisijaisesti tuota kansivauriota ja toissijaisesti dieselin suuttimia. Kansi on tutkittava ensin. Onko kokemuksia kansiremontin teettämisestä, vaihtomoottoreista ym. Mikä voisi olla kustannusten taso noin suurin piirtein. Onnistuuko? Hinta on varmaan hyvän käytetyn auton luokkaa ainakin! ![]() Kuka myisi hyvän xm:n? t. bx-kuski |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 19.08.2011 14:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
Homman hinta on kohtuu kova auton arvoon nähden ja toisekseen tuossa saattaa jo alkaa olla pumpun ennakkosäädin tiensä päässä. Saat korjauksen hinnalla hyvän XM:n jostain. Mulla olis XM v6 farkku tyrkyllä vaalealla nahalla ja automaagilla, lisäksi V6 24 valve jonka tosin koitan ensin katsastaa niin on kivempi myyskennnellä. Bensavehkeitähän nämä ovat mutta sitäkin nautinnollisempia ![]() |
Kirjoittaja: | TRD Turbo [ 19.08.2011 22:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
Tuolla Keltaisessapörssissä joku myy nuita 2,5td osia jossa on ehjä kansi. http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/ ... 95?rowId=1 |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 19.08.2011 22:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
Ei se kansi ole välttämättä rikki. Kansitiiviste vaihtoon, toki koeponnistus koneistamolla on paikallaan. |
Kirjoittaja: | Croisette [ 19.08.2011 23:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
Sitikkapuoskari kirjoitti: Ei se kansi ole välttämättä rikki. Kansitiiviste vaihtoon, toki koeponnistus koneistamolla on paikallaan. Jaa Oletkos koskaan 2,5 TD:n kansitiivistettä vaihtanut, ilman että kansikin olis samalla halki? Minä en ole, jotenka melko suurella varmuudella uuden kannenkin se vaatii... Työtä on melkoisesti pari päivää siinä meneepi ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 20.08.2011 09:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
silti kannen testaus asiansa osaavalla korjaamolla on paikallaan ja arvio työn kannattavuudesta. jatkossa tuollaiset ongelmat voi minimoida kun muistaa perinteisen rekkakuski menetelmän ja unohtaa nuo viherpiipertäjät. |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 20.08.2011 13:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
Croisette kirjoitti: Sitikkapuoskari kirjoitti: Ei se kansi ole välttämättä rikki. Kansitiiviste vaihtoon, toki koeponnistus koneistamolla on paikallaan. Jaa Oletkos koskaan 2,5 TD:n kansitiivistettä vaihtanut, ilman että kansikin olis samalla halki? Minä en ole, jotenka melko suurella varmuudella uuden kannenkin se vaatii... Työtä on melkoisesti pari päivää siinä meneepi ![]() Onko joku epidemia noissa, ei ole tullut vastaan. Jumperien tiivisteitä on kyllä vaihdettu muttei kyllä ole koskaan ollut halkinaisia, aina koeponnistetaan kyllä.. |
Kirjoittaja: | bx-kuski [ 21.08.2011 13:14 ] |
Viestin otsikko: | Kallis varmaan on kansiremontti |
Kyllä se varmaan korjattavissa olisi, oli sitten kyse kannen halkeamasta tai vain tiivisteestä. Vian katsonut korjaamo olisi toki suostunut korjaamaan. Hinnasta ei voi sanoa tarkkaa arviota, kun ei tiedä mitä sieltä löytyy ja vikaa voi olla siellä täällä. Työmäärä on kuulema hirmuinen. Arvelen, että on liian iso remontti auton arvoon nähden.... etenkin, kun auto ei ole muuten aivan moitteeton. Mielellään sillä toki olisi ajellut vielä kun renkaatkin ovat kohtuu hyvät ![]() Tappiot kannattaa minimoida tässä kohtaa. Auton korjauksiin on tullut laitettua paljon rahaa. Siis tee itse-miehelle hyvä kohde? Heh.... Auto on Keravalla... Olisiko joku kiinnostunut? Vielä sillä voi ajaa. Katsastus painaa päälle elokuun lopussa. bx-kuski |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 21.08.2011 13:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kallis varmaan on kansiremontti |
bx-kuski kirjoitti: Kyllä se varmaan korjattavissa olisi, oli sitten kyse kannen halkeamasta tai vain tiivisteestä. Vian katsonut korjaamo olisi toki suostunut korjaamaan. Hinnasta ei voi sanoa tarkkaa arviota, kun ei tiedä mitä sieltä löytyy ja vikaa voi olla siellä täällä. Työmäärä on kuulema hirmuinen. Arvelen, että on liian iso remontti auton arvoon nähden.... etenkin, kun auto ei ole muuten aivan moitteeton. Mielellään sillä toki olisi ajellut vielä kun renkaatkin ovat kohtuu hyvät ![]() Tappiot kannattaa minimoida tässä kohtaa. Auton korjauksiin on tullut laitettua paljon rahaa. Siis tee itse-miehelle hyvä kohde? Heh.... Auto on Keravalla... Olisiko joku kiinnostunut? Vielä sillä voi ajaa. Katsastus painaa päälle elokuun lopussa. bx-kuski Pistä faktaa autosta eli tee myynti-ilmoitus kuvilla. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 22.08.2011 01:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
Tässä taas esimerkki tulppaamattomasta EGR:stä. TULPATKAA EGR:t sillä se menee läpi konttorilla vaika tulpattu, olen koettanut monet kerrat tulpatulla ja ongelmaa ei ole mutta jos et tulppaa ongelma kasaantuu. Moni kuvittelee että tulpattu EGR vaikuttaa päästöihin. Ja kissat, ei todella vaikuta. |
Kirjoittaja: | Jankos [ 22.08.2011 09:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
Cikatti kirjoitti: Tässä taas esimerkki tulppaamattomasta EGR:stä. TULPATKAA EGR:t sillä se menee läpi konttorilla vaika tulpattu, olen koettanut monet kerrat tulpatulla ja ongelmaa ei ole mutta jos et tulppaa ongelma kasaantuu. Moni kuvittelee että tulpattu EGR vaikuttaa päästöihin. Ja kissat, ei todella vaikuta. Egr :t tosiaan kannattaa tulpata. Mutta todellakin vaikuttaa päästöihin, katsastuksessa kun ei dieseleille tehdä mitään päästömittausta vaan savumäärämittaus... Ja se on ihan eri asia kuin päästömittaus jos verrataan bensakoneisiin. |
Kirjoittaja: | bx-kuski [ 26.08.2011 12:21 ] |
Viestin otsikko: | EGR? |
Valistakaa harrastajaa mikä on tämä mystinen EGR ja mitä siitä seuraa tulppaamattomana? ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | dieselflosse [ 26.08.2011 12:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: EGR? |
bx-kuski kirjoitti: Valistakaa harrastajaa mikä on tämä mystinen EGR ja mitä siitä seuraa tulppaamattomana? ![]() ![]() EGR on pakokaasun takaisin kierrätyssysteemi. Ideana saada palamaton tavara takaisin poltettavaksi. Palamattoman tavaran mukana menee nokea, mikä sotkee imupuolen. Ja aiheuttaa kaikkea ikävää. |
Kirjoittaja: | jasu [ 26.08.2011 12:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: EGR? |
bx-kuski kirjoitti: Valistakaa harrastajaa mikä on tämä mystinen EGR ja mitä siitä seuraa tulppaamattomana? ![]() ![]() ![]() TD:n imusarja ilman EGR:ää ![]() TD:n imusarja EGR:n kanssa Kuvista kiitos Eskerelle... |
Kirjoittaja: | bx-kuski [ 26.08.2011 14:26 ] |
Viestin otsikko: | Auton kohtalo ratkeaa toisella palstalla |
Tarjolla on. Korjaus ei oikein innosta, vaikka varmasti onnistuu. http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=9151&start=0 bx-kuski |
Kirjoittaja: | svc [ 30.08.2011 15:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: EGR? |
dieselflosse kirjoitti: bx-kuski kirjoitti: Valistakaa harrastajaa mikä on tämä mystinen EGR ja mitä siitä seuraa tulppaamattomana? EGR on pakokaasun takaisin kierrätyssysteemi. Ideana saada palamaton tavara takaisin poltettavaksi. Palamattoman tavaran mukana menee nokea, mikä sotkee imupuolen. Ja aiheuttaa kaikkea ikävää.![]() ![]() Imusarjan sotkee se, että imusarjaan tulee kampikammiosta aina öljyhöyryjä ja etenkin dieseleissä pakokaasujen mukana nokea. Kun yhtälöön vielä lisätään pakokaasujen lämpötila, niin sotku on valmis. http://i1100.photobucket.com/albums/g41 ... G_6397.jpg http://i1100.photobucket.com/albums/g41 ... G_6404.jpg |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 30.08.2011 18:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
svc on oikeassa. harmien välttämiseksi tulpatkaa se egr ja se siitä. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 31.08.2011 00:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
Ja varmuuden vuoksi, vielä kerran: TULPATKAA EGR Olen todistetusti katsastanut auton tulpatulla EGR:llä ja monta kertaa ja aina on mennyt läpi päästöistä. |
Kirjoittaja: | lukkis [ 31.08.2011 09:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
Kuin myös monta vuotta tulpattuna. Se mitä mittailevat on etupäässä savutus, siihen EGR:llä ei ole osaa eikä arpaa. |
Kirjoittaja: | jasu [ 31.08.2011 10:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
Juuei ole miullakaan isommin EGR:ää käytössä, ollu koko omistusaikana, eikä vissiin edelliselläkään... Käyttöä on "hieman" estetty, sillä järjestelmästä puuttuu ainakin..: -alipainepumpun sähköt -alipainepumpun toiminta, jumissa -letkua pumpulta venttiilille, näkyvä osuus jätetty "hämäykseksi" -yhteys imusarjaan, tulpattu isolla kolikolla imusarjan tietämillä Ei tuosta ainakaan haittaa ole ollut... ![]() |
Kirjoittaja: | svc [ 31.08.2011 12:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM 2,5 TD, kansiremontti kannattaako |
Ei sen EGR:n tulppaamisesta käyttäjälle ole mitään haittaa, eikä Suomen liikennemäärillä kovin merkittävästi ympäristöllekään. Isojen liikennetiheyksien maissa EGR:n käyttöönotolla on ollut vaikutusta kaupunkien ilmanlaadun parantumiseen, sillä suurina määrinä typen oksidit ärsyttävät hengityselimiä. Typen oksidien mittaaminen katsastuksessa vaatisi moottorin kuormittamista. Tyhjäkäynnillä ja ilman kuormaa huudattaessa niitä ei juuri synny. Muutamat autovalmistajat kehittelevät kovasti NOxantureita pakoputkeen lambda-anturin rinnalle. Lainaa: Continental Automotive Systems/NGK are in production of a NOx sensor for automotive and truck applications. Several automobile and related companies such as Delphi, Ford, Chrysler, and Toyota have also put extensive research into development of NOx sensors. Eli tulevaisuudessa EGR:n poistaminen vaikeutuu entisestään.
|
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |