Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia -00 1.8 16v kaasunasennon tunnistin?
ViestiLähetetty: 22.08.2011 10:58 

Viestit: 352
Liekkö tuommoisessa vikaa? Oireina on nypyttävä kulku varsinkin ajettaessa ihan pintakaasulla. Esim. jos 4. vaihteella ajaa kierrokset 2500-2800 niin tuntuu pientä nypytystä ja jos vaihtaa 5. vaihteelle ja yrittää pitää vauhdin samana niin välillä tuntuu että menee jo moottorijarrutuksen puolelle vaikka kaasupoljinta on hivenen painettu. Tyhjäkäynti on ok ja moottorijarrutus loppuu noin 1500 kierroksen kohdalla. Lootahan on manuaali. Häiritsee muuten niin kiva kyytisessä autossa moinen. Eikä helpota pisaralla pidemmälle ajoakaan kun tuntuu että joutuu ajamaan raskaammalla kaasulla. Samoin täyskaasu kiihdytys aiheuttaa pahaakin nykimistä kunnes kierrokset pääsevät yli 4000:n. Eli puutuu täysin sekunninkin ajaksi ja yhtäkkiä taas hyökkää. Koneen lämmöillä ei vaikutusta asiaan. Vika ilmenee siis kaasun molemmissa ääriasennoissa.

Tulppina on nyt Briskin A-23:set ja ilmanputsari vaihdettu keväällä. Pentsiininä 98E5.

Mites tuon anturin / tunnistimen putsaus? Auttaako ja onko mahdollista? Vai auttaisiko akun irroitus ja resetointi?

ps. foto ois kiva ko. mokkulan sijaintipaikasta :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -00 1.8 16v kaasunasennon tunnistin?
ViestiLähetetty: 22.08.2011 20:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
pekka karvonen kirjoitti:
Tulppina on nyt Briskin A-23:set ja ilmanputsari vaihdettu keväällä. Pentsiininä 98E5.

Mites tuon anturin / tunnistimen putsaus? Auttaako ja onko mahdollista? Vai auttaisiko akun irroitus ja resetointi?

ps. foto ois kiva ko. mokkulan sijaintipaikasta :mrgreen:
Jos ensin mittaat sen asentotunnistimen koko alueellaan? Löytyy toki kaasuläppäkotelosta.

Oletko kokeillut esimerkiksi Boschin 4-kärkitulppia? Ainakin 1.8 8v:stä veivät Eyquemien ärsyttävän nypytyksen kokonaan pois.

Ja mitenkäs se MAP-anturin kunto?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -00 1.8 16v kaasunasennon tunnistin?
ViestiLähetetty: 22.08.2011 20:36 

Viestit: 352
Boschin 4-kärkitulupat ostin ensin ja vaihoin ne just näihin Briskeihin. Ehkä pikkasen helepotti, tai sitte ei. Liekkö tuo kova homma kaivaa esille se throttle potentiometeeri ja MAPpi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -00 1.8 16v kaasunasennon tunnistin?
ViestiLähetetty: 22.08.2011 21:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
pekka karvonen kirjoitti:
Boschin 4-kärkitulupat ostin ensin ja vaihoin ne just näihin Briskeihin. Ehkä pikkasen helepotti, tai sitte ei. Liekkö tuo kova homma kaivaa esille se throttle potentiometeeri ja MAPpi?
MAP on vähän kinkkisemmässä paikassa, mutta onnistuu ilman merkittäviä purkamisia. En kyllä muista, millä puolella kaasuläppäkoteloa TPS on. Koska perhonen on päällä, niin olisikohan alla? No, selviää kun kurkkaat pellin alle.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -00 1.8 16v kaasunasennon tunnistin?
ViestiLähetetty: 23.08.2011 07:17 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Brisk A-23:sta huomioita: Kärkivälit on syytä tarkistaa ja säätää. Tulkiksi sopii 0,9mm poranteräkin. Kärkivälit olivat alunperin miten sattuu. Nyt toimii hyvin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -00 1.8 16v kaasunasennon tunnistin?
ViestiLähetetty: 23.08.2011 12:05 

Viestit: 352
Kiitoksia vinkeistä! Nyt ei tarvita ku omaa aikaa eli ehkä jo perjantaina... :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -00 1.8 16v kaasunasennon tunnistin?
ViestiLähetetty: 10.09.2011 21:05 

Viestit: 352
Nypytys on sitten ohi, toistaiseksi. Värkkäsin tulpat kohilleen, irroitin kaasun potentiomeetterin ja ruiskautin pullolleen crc:tä ja putsailin vaihdelootan päällä olevan maadoituspisteen. En tiijä mikä näistä helepotti mutta kyllä taas kulukee kevyemmin. Ja iliman nypyttelyä :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -00 1.8 16v kaasunasennon tunnistin?
ViestiLähetetty: 11.09.2011 07:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
pekka karvonen kirjoitti:
irroitin kaasun potentiomeetterin ja ruiskautin pullolleen crc:tä
Mittasitko tuota ennen/jälkeen? Mahdollinen katkoskohta saattaisi näkyä mittauksessa



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -00 1.8 16v kaasunasennon tunnistin?
ViestiLähetetty: 11.09.2011 10:55 

Viestit: 352
En mittaillut, mites tuo mitataan? Ohmeja vai?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -00 1.8 16v kaasunasennon tunnistin?
ViestiLähetetty: 11.09.2011 11:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
ealab kirjoitti:
Brisk A-23:sta huomioita: Kärkivälit on syytä tarkistaa ja säätää. Tulkiksi sopii 0,9mm poranteräkin. Kärkivälit olivat alunperin miten sattuu. Nyt toimii hyvin.


Hyvät tulpat ovat nuo briskit. Laitoin itselleki xantiaan tuollaiset,kärkivälin säätö on hieman haastavaa sillä otettuani tulpan paketista,metalli oli sinistä joten tiesi että on lujaa materiaalia. Onneksi oli pienen pieni ruuvipenkki käytettävissä jossa sai otteet tulpasta ja muutettua kärkiväliä oikeaksi. Harvemmin noin lujaa rautaa on,että joutuu pähkäileen että miten säätää kärkiväli rikkomatta itse tulppaa



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -00 1.8 16v kaasunasennon tunnistin?
ViestiLähetetty: 11.09.2011 19:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
pekka karvonen kirjoitti:
En mittaillut, mites tuo mitataan? Ohmeja vai?
Joo, resistanssi on potentiometrissä kiinnostava suure. Hitaasti kääntää alueen läpi ja seuraa, onko katkoksia... analogisella mittarilla voi näkyä paremmin. Myös ylimääräinen vastus koko alueella voi haitata toimintaa...



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: