|
Kirjoittaja |
Viesti |
xsarabreak18
|
Viestin otsikko: Xsara 1.8 break 2000 Lähetetty: 28.08.2011 17:12 |
Viestit: 1
|
Nyt kävi niin, että 172000km ajetulla xsarassa stop valo syttyi ja tuli äänimerkkiä n5 sekunnin ajan ja valo sammui ja jatkoin matkaa kun mitään ihmeellistä ei kuulunut koneesta. Ajettuani n. 5 km tulin pihaan ja tuuletin tai mikä se nyt onkaan kävi ja kone tuntui kuumalta mutta lämpömittari ei noussut kuin n. alle 90 asteeseen. Öljytikku oli öljyinen ylös asti.... Joku ketju kait on katkennut, mutta ajoin vielä kotiin 15km ja ei mitään muuta kuin tuuletin taas kävi 5 minuuttia pihassa. Mitäs nyt, uskallanko ajaa huoltoon n. 4km aamulla. Kone käy kauniisti ja öljyä on. Jakohihna on vaihdettu 5 vuotta sitten 90000km kohdalla ja olin ajatellut viedä auton huoltoon syyskuun aikana, mutta nyt se tulikin sitten elokuun lopulla. Viisaammat kertokaa jotakin -kiitos
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Xsara 1.8 break 2000 Lähetetty: 28.08.2011 17:42 |
Viestit: 2821
|
Eli nyt ei pala mitään valoja? Nesteet ok ja öölit? Ei kilise tai kolise? sen summerin saa muuten huutamaan ja stopin päälle kun vauhdissa vetää käsijarrua, näin ainakin tossa omassa '00 mallissa.
Itse varmaan ajaisin kun kerta mootori kuvake ei ole syttynyt. ja jos kaikki muuten ok. onko tää muuten ilmastoitu malli?
|
|
|
|
 |
ZX_Kuski
|
Viestin otsikko: Re: Xsara 1.8 break 2000 Lähetetty: 28.08.2011 19:30 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Turku
|
Jäähdyttäjän tuulettimen pyöriminen ajon jälkeen on ihan normaalia, jos on ollut semmoista ajoa. Ideana kait rajoittaa jälkilämmön tuottamia ongelmia. Tuulettimella on oma lämpökytkin, kojelaudassa oleva mittari ei välttämättä ole kovinkaan tarkka.
BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
|
|
|
|
 |
|
|