Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Vika koodia, aattekee http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=9145 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Oldis [ 25.08.2011 19:34 ] |
Viestin otsikko: | Vika koodia, aattekee |
Saisko tulkintoja tästä? 3 sylinteri, ja ruisku vika? Olenko suht oikeassa? [ CITROEN ] Record2 -> CITROEN C5 -> Petrol engine -> 2.0L RFM MM48P -> Read Codes P0203 Injector 3 command fault-Open circuitF 0 [ EOBD ] Record1 -> Read Codes -> Stored Codes P0203 Injector Circuit/Open Cylinder 3$10 [ EOBD ] Record1 -> Read Codes -> Stored Codes P0203 Injector Circuit/Open Cylinder 3$10 [ EOBD ] Record1 -> Freeze Frame DTCFRZF P0420 [ EOBD ] Record1 -> Freeze Frame DTCFRZF P0420 [ CITROEN ] Record2 -> CITROEN C5 -> Petrol engine -> 2.0L RFM MM48P -> Read Codes P0203 Injector 3 command fault-Open circuitF 0 |
Kirjoittaja: | Oldis [ 26.08.2011 12:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Freeze Frame DTCFRZF P0420 Toi on aika mielenkiintoinen ilmoitus, osaako joku kertoaa mitä se olisi suomeksi? liittyykö ilmaastointiin vai koneen jäähdytykseen? |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 26.08.2011 12:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Kannattaa muuten ihan aluksi tutkia tuo kolmospytyn suutimen johdotus. Siellä on selkeesti liitos vikakoodin mukaan auki tai hapettunut (jolloin luulee että "open circuit). Sen korjaaminen voi kadottaa tuon toisenkin vikakoodin koska voi olla täysin siihen yhteydessä. Khöm, "freeze framelle" EI ole mitään tekemistä koko jäähy/ilmastointisysteemin kanssa, se on ohjelman ominaisuus, unohda freeze frame ![]() |
Kirjoittaja: | Oldis [ 26.08.2011 15:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Thank you Cikatti Pitääpä ruveta tutkimaan |
Kirjoittaja: | ealab [ 26.08.2011 18:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Vastaava vikakoodi, suomeksi, korjaamon testerillä, tuli pesosen 1,8 16V-koneesta: "sylinteri 2 ruiskun virtapiiri liian korkea"! Vika oli boxin pistokkeen liittimessä, ei johtanut kunnolla. Selvisi, kunhan aluksi turhaan vaihdoin suuttimen, aloin mitata suuttimien liittimiltä yhteyksiä boxin liittimiin. Sieltähän löytyi jotain törkyä, jonka putsasin, ok. Ja aivan äskettäin tuo turhaan vaihdettu suutin tulikin käyttöön, kun oli suutinvikaa. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 26.08.2011 21:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
just niin cikatti |
Kirjoittaja: | Oldis [ 30.08.2011 20:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee, uusia koodeja |
Mitähän siitä nyt on hajoamassa, kuka osais kertoa? Xsarassa oli tällästä . CITROEN ] Record3 -> XSARA 2 -> Petrol engine -> 2.0L RFN MM48P -> Read Codes P0410 Injection of air at the exhaust fault-FaultF 0 P0106 Inlet manifold pressure sensor signal fault-CoherenceF 0 Ja C5 tällästä Record6 -> CITROEN C5 -> Petrol engine -> 2.0L RFM MM48P -> Read Codes P0420 Catalytic converter aging faultP 40 P0203 Injector 3 command fault-Open circuitF 0 P0139 Downstream oxygen probe signal fault-CoherenceP 40 [ CITROEN ] Record6 -> CITROEN C5 -> Petrol engine -> 2.0L RFM MM48P -> Read Codes P0420 Catalytic converter aging faultP 40 P0203 Injector 3 command fault-Open circuitF 0 P0139 Downstream oxygen probe signal fault-CoherenceP 40 [ CITROEN ] Record6 -> CITROEN C5 -> Petrol engine -> 2.0L RFM MM48P -> Read Codes P0420 Catalytic converter aging faultP 40 P0203 Injector 3 command fault-Open circuitF 0 P0139 Downstream oxygen probe signal fault-CoherenceP 40 [ CITROEN ] Record6 -> CITROEN C5 -> Petrol engine -> 2.0L RFM MM48P -> Read Codes P0420 Catalytic converter aging faultP 40 P0203 Injector 3 command fault-Open circuitF 0 P0139 Downstream oxygen probe signal fault-CoherenceP 40 |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 31.08.2011 00:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
No voi... Aluks... tässä rakkineessa lienee anturi myös KAT:n jälkeen? Kolmosen ruiskusuutin ei anna bensaa koska vikakoodi vinkuu siitä. Nyt on pumpattu erään vikakoodin mukaan liikaa happea, no tietty jos kolmonen ei ruiskuta mutta osaa pumpata ilmaa. Ilman pumppaus KATille taas on mannaa eli ei kovin kiva juttu ja KAT:n jälkeinen anturi kertoo nyt että KATtia kanssa eli KAT laukesi liian ilman takia. KAT on todennäköisesti osittain sulanut. Minulla on tällaista kokemusta niistä sisuksista: http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... sta_rh.jpg |
Kirjoittaja: | Oldis [ 31.08.2011 09:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Voihan, no alkaa olemaan kohta asiaa autokaupaan. Ei paljoa kiinosta ruveta noita vikoja korjaamaan. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 31.08.2011 11:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Tosiaan toi katalyyttin aging fault kertoo selkeästi että sulla on anturi KAT:n jälkeen ja tod näk siellä on tullut ihan pikkuisen kuuma. Vain arvailen kyllä tässä mutta näin tulkitsen noita koodejasi. Tarvike KAT muuten kyllä maksaa vain 80 euroa. |
Kirjoittaja: | Oldis [ 01.09.2011 08:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Jos auto on meillä vielä vuodenlopussa, niin sitten hankin tarvikekatin, mutta mikä vois tollasen kuuman aiheuttaa? |
Kirjoittaja: | Pasis [ 01.09.2011 09:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Oldis kirjoitti: Jos auto on meillä vielä vuodenlopussa, niin sitten hankin tarvikekatin, mutta mikä vois tollasen kuuman aiheuttaa? Varmaan se, että kuittailee itse niitä vikakoodeja pois ja jatkaa ajoa, korjaamatta sitä vikaa, joka aiheuttaa ne vikakoodit. |
Kirjoittaja: | svc [ 01.09.2011 09:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Kuten Cikatti mainitsi: Lainaa: Kolmosen ruiskusuutin ei anna bensaa koska vikakoodi vinkuu siitä. Nyt on pumpattu erään vikakoodin mukaan liikaa happea, no tietty jos kolmonen ei ruiskuta mutta osaa pumpata ilmaa. Ilman pumppaus KATille taas on mannaa eli ei kovin kiva juttu Katin kennolle on siis tullut liikaa happea, jolloin CO:n ja HC:n kiihtynyt "palaminen" siellä on tuottanut liikaa lämpöä.Toinen yleinen syy katin sulamiseen on sytytyskatkokset, jolloin kattiin päätyy liikaa palamatonta bensaa, joka sitten palaa siellä voimakkaan eksotermisesti. (=tuottaa liikaa lämpöä) Kenno ei välttämättä kirjaimellisesti sula vaan muutama halkeamakin keraamisssa riittää. |
Kirjoittaja: | Oldis [ 01.09.2011 14:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Autossa oli sytky vika, vahdoin silloin puolankannen, tämä vika tuli noin kuukausi siitä kun puolankannen vaihdoin. |
Kirjoittaja: | svc [ 01.09.2011 17:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Se sytkävika voi hyvinkin olla alkusyy. Tältä näyttää kuumana käynyt katti. Keraaminen kenno: http://image.importtuner.com/f/9304591/ ... ed_cat.jpg Metallikenno: http://image.importtuner.com/f/9304609/ ... ed_cat.jpg |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 01.09.2011 23:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Niin, syttyvika sulattaa, rikkoo katin myös. Mutta, jos sun vikakoodi vinkuu suuttimesta (ei välttämättä laske siis bensaa) niin tilanne on se että myös happea tulee pakokaasuihin liikaa koska se ei palakkaan sylinterissä ja se polttaa ulos tullessaan myös KAT:n romuksi. Syttyvika tappaa KAT:n siksi että palamaton bensa menee pakosarjaan ja syttyy vasta siellä muun pakokaasuvaikutuksesta ja lieska on silloin lika KATtia ja sulattaa/halkoo KATtia. |
Kirjoittaja: | Oldis [ 02.09.2011 08:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
On ollut sellainen hyvin lyhyt aika minkä on 3 pytyllä käynyt, luokkaa 2 sekunttia, aina ei edes ole pudonnut 3 kun antaa antipollout hälytyksen, Eilen viimeksi, vielä en ole katsonut tämän kertaista syytä. Onks katti vaihdettavissa ilman rakentelua? |
Kirjoittaja: | powerage [ 02.09.2011 09:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Oldis älä vaihda heti sitä Kattia, tutki viat. Mä jouduin omalla C5:llä ajamaan lähes 200km. 3 pyttyisenä. Yksi suutin oli rikki, ei tullut bensaa. Laitoin uuden suuttimen paikalleen ja sen jälkeen olen ajanut abaut 80-90 tkm. eikä ole ollut ongelmia Katissa tai muuallakaan. Erään tuttavan C5:ssä oli myös mystisiä vikoja/vikakoodia. Lopulliseksi viaksi paljastui 2 kpl rikkonaisia ruiskunsuuttimia. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 02.09.2011 12:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Joo ei katilla kiire ole koska ensin pitää varmistaa tietty päästöt kun suuttimet on kunnossa tai vasta kun on kunnossa. Pahastikin sulanut KAT voi mennä hyvin läpi päästöitestistä. |
Kirjoittaja: | Oldis [ 02.09.2011 15:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Saaaksi ruiskuja muualta kuin merrkiliikeestä? Mitähän yksi ruisku kustantaa, minulla ei ole edes hajua hinnasta. |
Kirjoittaja: | TAHUOVIN [ 02.09.2011 15:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Eix tossa xarassa oo mappi-vika ![]() |
Kirjoittaja: | powerage [ 02.09.2011 20:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Jos muistan oikein niin marmoritiskiltä C5 ruiskusuutin abaut 70€. |
Kirjoittaja: | powerage [ 29.09.2011 08:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Hei Oldis. Tuliko se C5 kuntoon suuttimen vaihdolla? |
Kirjoittaja: | Oldis [ 01.10.2011 20:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vika koodia, aattekee |
Minä siihen suutinta vaihtanut, uuden puolankannen ja suht hyvin on pelittänyt. ei ainkaan pariin viikkoon ole vikaa ilmoittanut. Jos toi auto olis minun, niin ehkä olis jo paaliin matkalla, mutta kun on emännän, niin pakko vaan yrittää korjata. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |