Moi, kyselinkin jo aiemmin Xsaran flektin toiminnasta ja vikana oli liittimen huono kontakti, joka oli sulattanut liitintä sen verran että virrankulku ei ollut enää parhaimmillaan. Samassa autossa on ollut välillä ongelmia sytytyspuolella eli vikakoodi P0300 ja P0302 on ilmaantunut satunnaisesti. Välillä tulee päivittäin ja välillä ei moneen viikkoon. Tuota flektin liitintä tuli aina välillä fiksailtua toimivammaksi ja muutaman kerran jälkeen aloin huomaamaan selvän yhteyden vikakoodien ja toimimattoman flektin välillä. Tarkemmin kun asiaa testailin niin siinä vaiheessa kun kiihdyttää reippaasti ja flekti lähtee nollilta pyörimään tuntuu selvä nykäys ja vikavalo syttyy. Tasaisessa ajossa tai hiukan kiihdyttäessä näin ei tapahtu.
Nyt kun korvasin alkuperäisen flektin liittimen abikoilla niin ongelmat loppuivat ja vikakoodeista ei ole ollut enää harmia.
Onko kellään muulla ollut samanlaisia kokemuksia ja johtuuko vikakoodin ilmaantuminen siitä että flekti haukkaa paljon virtaa käynnistyessään nollilta täydelle teholle ja jännite notkahtaa ja sotkee sitten sytkäpuolen?
Mitähän tuonkin vian korjaaminen olisi maksanut jos olisin vienyt auton huoltoon. Ainakin sytkäpuolen rojut olisi menneet uusiksi ja sen lisäksi ties mitä...
Ossi
-- Citroën Xsara Exclusive Break 2.0 -01 (Citroën Xantia 1.8i -95, siirtynyt toisiin maisemiin)
|